Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)  (Læst 15899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)
« Svar #30 Dato: 03 Juli , 2012, 10:26 »
Ok tak Danny, har selv oplevet lignende men havde ikke selv lavet samme konklussion  ;)

Tillykke Metmus, så var det alligevel ikke den helt ulykkelige historie... det er jo bare det med det T dér *f

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)
« Svar #31 Dato: 03 Juli , 2012, 11:49 »
Nu ser jeg for sent denne tråd,men jeg har som du en king suro.Der blev lagt 10 æg og 9 klækkede,1 døde under klækningen.Da jeg pakkede den ud,var blommen ikke optaget,så svært at sige ,hvorfor den døde.Der blev slavisk fulgt Amerikas rugevejledning for andeæg,Dog med fradrag af 1 grad,da der jo er en ventilator i.Det var så også almindelige store ænder ikke Moskus.
Vejledningen står her inde til venstre under "artikler om avl.
En overgang var jeg bange for at 37,9 var for meget under klækningen,men det var tydeligt,at ællingerne ligesom blev sløvere med at bryde ud ,da tp blev sænket.Det tog for flere 2 døgn at klække,
Jeg fugtede æggene hver dag ,som der stod,dvs sprøjtede æggene med lunkent vand,lige før låget blev lagt på igen.Følgelg blev fugtigheden i maskinen en del højere end anbefalet ,den første time efter at låget var lagt på,men det regulerede maskinen.Ventilationshullet stod næsten helt åbent.Du kan jo prøve bare een gang til :) og følge America.Forresten tog jeg vuggen af og vendte manuelt.
Det er også min erfaring gennem mange år at andeæg ,er nemmere end hønseæg.Godt mod.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)
« Svar #32 Dato: 03 Juli , 2012, 16:39 »
sådan så er julemiddagen reddet!!! eller skal de gemmes  som avlsstamme !l
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)
« Svar #33 Dato: 03 Juli , 2012, 16:49 »
Det blev til to hvide julestege og én broget, som forhåbentlig skal gemmes ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Jeg går amok!! (udrugning andeæg)
« Svar #34 Dato: 03 Juli , 2012, 17:16 »
mine skal være mortens og julesteg for hele faml.Det er vist at trække for store veksler på den øvrige faml,at indkvartere 9 ænder + de temmelig mange kyllinger der vokser til i flere forskellige racer,sååå der kan godt blive lidt hanegal også.:)det er jo ikke alle,der er lige dyretossede.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.