Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kød-rester fra køkkenet?  (Læst 10817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #15 Dato: 28 Februar , 2013, 19:34 »
Jeg giver mine høns alle rester fra husholdningen... Dog ikke rugbrød, røgede og stærke rester. Derudover får de ikke kartoffelskræller, men det er mest fordi de ikke spiser dem.

Hvorfor giver du dem ikke rugbrød?
Mine høns har korn og æglægningspiller ad libitum, men synes da det er en fest hvis jeg kommer med rugbrød.
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #16 Dato: 28 Februar , 2013, 21:53 »
et skrog fra dine fjerkræ, indeholder nok ikke smittekim, de ikk har i forvejen, men eks, en købekylling kan være en vacniret rask smittebærer, af div ting vi ikk ved noget om.

Mon ikke de fleste eventuelle smittekim er gået til under varmebehandlingen. Ikke varmebehandlet kød ville jeg aldrig servere for mit fjerkræ.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #17 Dato: 28 Februar , 2013, 23:09 »
syntes der var nogen som gav oksefars til deres høns og det har jeg gjort et par gange  for at prøve .....hold da op de er vilde med det /o
ellers har jeg en størrere minihakker...........alt rester kommer heri og så glider alt næsten ned !!!!
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #18 Dato: 28 Februar , 2013, 23:30 »
Er der nogen, der har svaret på det med rug og høns  :). Jeg kan huske, at jeg har hørt noget om det engang, men ikke hvad. Tilsyneladende bruges rug aldrig i foderblandinger, men jeg har altid selv smidt de uspiste madpakker o lign til mine høns - med rugbrød

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #19 Dato: 01 Marts , 2013, 06:17 »
erik
ikke alt smitte dør ved varmbehandling, og der er jo os røgede salte og tørrede ting fra fjerne lande

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Kød-rester fra køkkenet?
« Svar #20 Dato: 01 Marts , 2013, 07:56 »
Tja, vores får alt hvad jeg selv ville putte i munden, de er jo trods alt bare alt det vi ikke selv kunne spise. De er alt fra madpakkerester= rugbrød, Pålægsrester kød fra aftensmaden- også resten af tarteletfyld osv.
Jeg giver dem aldrigråt kød eller fisk eller æg.

Rugeæg som inden for den første uge ikke udvikler sig, bliver også kogt og moset, og blandet med rundt.

Når der er kyllinger får de også friske kogte mosede æg, så der er ekstra protein, til at sætte muskler.

Jeg tror deres kost har næsten lige så mange holdninger og megninger som der er hønseejere. Vigtigst er dog vi har det godt med det vi gør for dem, og at dyrene vokser og trives :angel:
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"