Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: urter  (Læst 5402 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline stefan larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
    • face book
urter
« Dato: 16 Juli , 2008, 16:00 »
hejsa hvis jeg give mine høns urter at spise vær dag
er det noget der giver smag eller kan de lige så godt spise græs
0.3 rød amerikaner nok de sødeste jeg har haft
1.5 dvæg mix

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: urter
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2008, 18:02 »
Græs er super sundt og fuld af gode vitaminer og proteiner, mælkebøtter er storfavorit - krydderurter er ikke altid populære ;), grønne blade fra trær, grønkål fra haven alt kan bruges.

Mine står for tiden i kø efter de små gule blade som piletræet fælder lidt af ind i mellem ;)

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: urter
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2008, 19:45 »
 Mine er ret heldige, de går frit om eftermiddagen  ;)
 og det er sjovt at se hvor meget forskelligt de nipper i sig, salat hvis det ikke er hegnet ind, gulerodstop, ribs er en ønskeret lige nu, alle andre frugter er også gode, især blåbær, alle slags frø, græs græs græs,  ukrudt, ikke brændenælder, ikke skvalderkål desværre, krydderurter i små mængder, majsplanterne hvis de ellers kunne komme til dem, diverse tørre blade,
diverse kryb og kravl.
 Det giver tilsammen et æg der smager af rigtig meget, og en flot orange blomme.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

MartinJ

  • Gæst
Sv: urter
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2008, 22:23 »
Jeg er ret sikker på at urter giver kødet smag (som vist var spørgsmålet)- på godt og ondt, men mest godt.
Jeg er ikke klar over om der er bestemte urter der giver særlig meget smag, men det ville være oplagt. Hvis man giver kyllingerne levertran gir det osse kødet smag, men det kan nu ikke anbefales :)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: urter
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2008, 08:49 »
Nej føj, man bliver hensat til man var barn, føj hvor det smagte, og skulle have en spiseske fuld levertran   <B <R <R
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: urter
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2008, 10:54 »
Kommen giver kommensmag i æggene,  <R
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: urter
« Svar #6 Dato: 17 Juli , 2008, 10:56 »
Nej føj, man bliver hensat til man var barn, føj hvor det smagte, og skulle have en spiseske fuld levertran   <B <R <R

Ja, jeg må sige, at jeg blev godt nok også noget grøn i hovedet, når man skulle have den daglige spiseskefuld levertran.. Føøuuuiiiiiiii, hvor det smagte.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: urter
« Svar #7 Dato: 17 Juli , 2008, 13:44 »
En vinter, hvor jeg havde meget grønkål til hønsene, syntes jeg, at æggene tog smag af det. Men det var vel heller ikke den ringeste afsmag..
Levertran? Jeg tager med glæde min skefuld fiskeolie dagligt, i håb om at slippe for ledsmerter..  :-\
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: urter
« Svar #8 Dato: 17 Juli , 2008, 21:35 »
Da jeg var barn, elskede jeg den der teskefuld levertran vi fik i børnehaven, de andre hadede det, og fik det hældt i deres mælk.
Så efter jeg er blevet voksen, tænkte jeg jo at selvfølgelig skulle jeg have en spiseske levertran hver dag, for jeg kunne jo lide det,,,,,, ja ja det skulle have været filmet til hjemmevideo, og jeg havde med stor sikkerhed vundet 1 prisen, og levertranen kom derefter hønsene til gode,,, <H
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn