Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flyvsk høne  (Læst 2626 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Flyvsk høne
« Dato: 23 April , 2013, 13:22 »
En af vores kære høns har vist sig at være af en lidt lettere race end planlagt. I hvert fald er 110cm hegn OG stækning indtil videre ikke nok til at overbevise hende om hvor jeg mener hun skal opholde sig.

Hun er en Rosengaard Rød (Rød Amerikaner...). Går de godtnok som værende lidt flyvske? De øvrige vi har bliver pænt på deres side af hegnet. Det var egentligt ikke planen at lave højt hegn, men lige nu er det godtnok med i overvejelserne...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Flyvsk høne
« Svar #1 Dato: 23 April , 2013, 13:29 »


Hun er dog fundet...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flyvsk høne
« Svar #2 Dato: 23 April , 2013, 14:22 »
Kender det godt..har 4 af slagsen. Har opgivet at holde dem inde bag trådhegnet.. ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Flyvsk høne
« Svar #3 Dato: 23 April , 2013, 14:25 »
Rikke>> Hvor højt er dit hegn? Kan 180 cm hegn måske afhjælpe problemet?
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Flyvsk høne
« Svar #4 Dato: 23 April , 2013, 14:41 »
180 cm kan godt hjælpe gevaldigt - forudsat at de ikke kan finde noget højere afsæt i nærheden af hegnet, som man kan stå på. De er utrolig hitte-på-somme.

Min mand reparerede tag sidste sommer og efterfølgende brugte èn af mine amerikanere flere dage på at udtænke, hvordan hun også kunne komme derop. Hvordan det lykkedes, så jeg desværre ikke, men op kom hun i hvert fald..det halvgamle liv på næsten 5 år.

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flyvsk høne
« Svar #5 Dato: 23 April , 2013, 14:47 »
Jeg vil tro at 180 cm vil kunne holde dem inde..problemet her er at de flyver op på legehusets tag..og vupti så er de ude i friheden  :D

-De skal helst ikke kunne lande på noget, så ingen lægter eller andet de kan flyve op på.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Flyvsk høne
« Svar #6 Dato: 23 April , 2013, 17:24 »
Ha, jeg har en hvid hellevad høne - også fra Rosengård! som vader rundt og 'river bede' og selv flyver ud og ind som det passer hende. Hun holder sig dog i nærheden af indhegningen som de andre går i, så jeg har valgt at lukke øjet til den side, hvor hun går.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Flyvsk høne
« Svar #7 Dato: 23 April , 2013, 17:41 »
Principielt er jeg også sådan halv ligeglad. Resten af flokken - og da især Vivaldi - er dog VOLDSOMT utilfreds med hun er derude. Så for at få lidt ro på ville jeg jo gerne have hende - og hendes æg - på den rigtige side af hegnet. Desuden så fatter madammen ikke at komme ind igen... Så det er jo noget problematisk.

Med 180 cm hegn er der ingen lægter eller andet indenfor rækkevidde. Huset er over 2 m højt, så der når hun ikke op.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/