Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 0  (Læst 7791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Dato: 08 August , 2010, 17:37 »
0

« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:01 Fra The Mother »

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: nu ryger de snart
« Svar #1 Dato: 08 August , 2010, 17:42 »
Hejsa..

Nu skriver du ikke hvad for en slags høns du har..de store racer som brahma og Orpington er længere tid om at komme i æglægning..så under alle omstændigheder må der være æg på vej om ikke så længe ;)

Dem du har som er ældre(muligvis esabrown)kan evt. godt være i nedadgående æglægning..dvs. de brænder hurtigt ud, det synes jeg man høre om tit..men så har du jo de yngre som snart må gå i gang..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #2 Dato: 08 August , 2010, 17:48 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:01 Fra The Mother »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: nu ryger de snart
« Svar #3 Dato: 08 August , 2010, 17:55 »
Prøv at give dem lidt tilskud af æglægningsfoder, feks 1/4 æglægningsfoder og 3/4 fuldfoder, og se om det kan øge ægproduktionen lidt.

Jeg ved dog ikke om det har nogen virkning på dine røde amerikanere. Er det ikke en hybrid?
Mvh
Erik Andersen

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #4 Dato: 08 August , 2010, 17:56 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:01 Fra The Mother »

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: nu ryger de snart
« Svar #5 Dato: 08 August , 2010, 18:02 »
De gamle høns påbegynder fældning nu, derfor nedgang i æglægningen.

Australorpsne og New Hampshirerne begynder nok snart, mon dog ikke.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: nu ryger de snart
« Svar #6 Dato: 08 August , 2010, 18:06 »
Jeg tror altså også at du skal have lidt mere tålmodighed. Varmen har også været hård ved hønsene her i sommer. Dine "gamle" høns har fortjent en pause nu - og hvis de andre er seks måneder, så starter de snart. Om to måneder er du ved at drukne i æg ;D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #7 Dato: 08 August , 2010, 18:11 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:02 Fra The Mother »

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #8 Dato: 08 August , 2010, 18:12 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:03 Fra The Mother »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: nu ryger de snart
« Svar #9 Dato: 08 August , 2010, 18:15 »
Næh, det kan du have ret i. Jeg var engang i samme situation - ingen æg.Der var ikke andet at bemærke.  En blodprøve afslørede at de havde salmonella. Måske skulle du kontakte din dyrlæge?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #10 Dato: 08 August , 2010, 18:17 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:03 Fra The Mother »

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: nu ryger de snart
« Svar #11 Dato: 08 August , 2010, 19:11 »
Dine australorps går snart i gang, mine 4 høner giver næsten 4 æg hver dag, de er ca 2 mdr ældre end dine hvis jeg husker ret. mon ikke også new hampshire kommer igang også.
Vispumin skal de ikke have så meget af nu for tiden.
Jeg fodrer med tilskudsfoder fra Møllerens, som jeg køber i barde, de får ca 3 bøtfulde hvede og 1 tilskudsfoder hver dag (sådan deler jeg det op)
Hvis det er fuldfoder du giver sammen med korn kan det måske være det???? 
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Søren K.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: nu ryger de snart
« Svar #12 Dato: 08 August , 2010, 19:41 »
Hej, du skriver ikke om du kun fodrer inde i huset, eller om hønsene også har adgang til foder i hønsegården. Har oplevet samme problem som dig (stort set ingen æg), men da jeg begyndte også at fodre i hønsegården begyndte æggene at komme efter kort tid. :)
Mvh. Søren K.


1.2 Dværgwyandotter Laksefarvet.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: nu ryger de snart
« Svar #13 Dato: 08 August , 2010, 20:14 »
Jeg tænker 2 ting... Det Søren K skriver med at fodre udenfor...jeg oplevede at hønsene nærmest intet spiste, når jeg fodrede indenfor, men når foderet står i gården (under tag ;)), så spiser de meget mere.

Den anden ting er...er du sikker på at der ikke er nogen som stjæler æggene? Jeg har læst om flere som har fået taget dem af skader! Har du prøvet at lade være med at åbne for dem, indtil om eftermiddagen f.eks.?

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: nu ryger de snart
« Svar #14 Dato: 08 August , 2010, 20:22 »
Jeg fodre ad. lib. inde i huset men hvis jeg smider korn ude i gården så kaster de sig over det som om at de er sultedøden nær.
Det jeg vil sige med dette er at høns har tendens til at spise mindre når foderet står inde (nøjagtig som Christina også skriver). Det kan især være et problem hvis de tilmed skal op af en trappe eller lign. for at komme ind i huset.

Jeg har her i sommers også haft en oplevelse der viste det tydeligt. Det var godt nok kyllinger der et tale om, men alligevel...
En høne klækkede kyllinger i hønsegården. En uges tid efter, klækkede nogen kyllinger i rugemaskinen. Rugemaskine kyllingerne gik i 5-6 uger inde i stalden, i et "lille bur", og kom ud i hønsegården for nyligt. De er næsten en halv gang større end dem der er vokset op i gården, på trods af at de er en uge yngre...

Men hvis du aldrig ser rester af æg i rederne, der kunne vidne om æggespisere, så ville jeg prøve at fodre dem noget mere ude i gården.

Danny
Himlen bør altid være blå!