Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønsevander  (Læst 4438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
hønsevander
« Dato: 25 Maj , 2019, 10:20 »
for pokker så skete det igen. Jeg har sådan en vandautomat ude fra Harald Nyborg til 30 l. Og jeg kan ligeså godt gå til bekendelse, fjolset her væltede over den på et tidspunkt og da må der være sket et eller andet, for engang imellem pjasker vandet ud over skålkanten. Jeg havde lige i går eftermiddag fyldt den med 20 l vand og til morgen sejlede hele huset med vand. Før jeg væltede over den har der aldrig været problemer. Men nu. Jeg har sommetider haft mistanke til det var noget med trykket for når den er næsten tom kan den også finde på at løbe over. Og jeg mener ikke der er hul på den. Jeg ved snart ikke for det er jo kun sommetider. Jeg tør bare ikke binde an med den mere for nu skal jeg snart ud at rejse og så skal min mand passe det og så skal det bare virke. Jeg har så tænkt på dem fra Rosenbud med det røde låg. Er der nogen som har erfaring med dem. I det hele taget kom med gode ideer eller hvad i tror der er galt med den anden.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hønsevander
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2019, 10:43 »
Jeg går også og overvejer en større hønsevander. Har du een i plast eller metal? Spekulerer på hvad der er bedst = nemmest at rengøre - mest hygiejnisk.
Kan vandet holde sig friskt ? - jo en stor beholder til ikke så mange høns.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2019, 10:58 »
den er i plast. Men jeg er ikke interesseret i ny derude fra for nu er de med fast skål. Og så kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg kan få skålen gjort ren. For jeg kan ikke løfte den ud af huset og hvis jeg skal gøre ren derinde er det hele jo pjaskvådt. Det duer jo ikke
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: hønsevander
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2019, 11:10 »
Skruelåget foroven er forsynet med en gummipakning. Denne pakning kan evt. være deformeret, så der kommer luft ind, eller måske har du ikke skruet låget godt nok på, og dermed kommer der også luft ind. Begge situationer medfører selvfølgelig, at beholderen tømmes  ::)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2019, 12:49 »
Den har jeg også haft i tankerne, men kan den lide skade af at jeg vælter over den. Jeg har lagt mærke til at når jeg skruer låget af så falder pakningen ud og det gjorde den ikke før. Da blev den siddende inde i proppen. Kan jeg evt. få en ny pakning dertil.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hønsevander
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2019, 12:45 »
Det er helt sikker pakningen du skal koncentrere dig om, for efter det du skriver kommer der falsk luft ind et eller andet sted fra.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #6 Dato: 26 Maj , 2019, 12:52 »
ja det bliver jeg også selv mere og mere opmærksom på. Låget har nok fået et slag da jeg væltede over den. Men jeg må så nok tilstå jeg har lige bestilt en ny hos Rosenbud, den på 24 l med det røde låg. Så må vi se. Den ser rengøringsvenlig ud. Jeg kan jo ikke forsvare at lade andre passe mine høns og så er vandet ikke i orden.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hønsevander
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2019, 15:55 »
- giver du en melding om vanderen når du får den? Hvor rengøringsvenlig er den, stabilitet osv.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2019, 16:59 »
Det kan du tro jeg gør.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #9 Dato: 28 Maj , 2019, 21:51 »
Så har jeg fået installeret min nye hønsevander. Og samlingen " ja" de næste gør jeg nok i søvne, men bestemt ikke den første her. Og hvis du vælger den største model håber jeg du har lange arme. Proppen skal nemlig skrues både indeni og udenpå samtidig. Jeg følte det lidt som når jeg hænger på kanten af en kummefryser for at nå ned til bunden. Det hjalp da min mand stak armen ned i spanden og jeg skruede udefra. Og hurra nu står den hos gokkerne og de kiggede noget op og ned af den men har for længst accepteret den. Nu har jeg ikke gjort den ren endnu men det ser nemt ud. Kæmpe låg du bare tager af og hank til lige at bære den ud, så der er jeg meget fortrøstningsfuld. Jeg synes det lover godt. Så mens vi er ved det har jeg også lige fået en ny åbne/lukke mekanisme, købt hos P. Lindberg i Vejen. Det er sager siger jeg bare og til under 1000 kr. Det er lige inden den også kan vaske op. Og du får alt med til de penge både så den kan gå på strøm og skulle strømmen svigte slår den automatisk over på batteri. Den hedder kerbl
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #10 Dato: 30 Juni , 2019, 10:44 »
lige en ekstra melding om min hønsevander købt hos rosenbud. Jeg må sige jeg er blevet glad for den. Det er utrolig nemt lige løfte den ud når der ikke er for meget vand i den. Så kan jeg nemlig ikke bære den. Og så lige tage en opvaskebørste og køre rundt i renden og indeni og lige skylle efter. Ind med den og en ny spand vand i, så er gokkerne tilfreds. De får helt sikkert alle mine roser for den.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hønsevander
« Svar #11 Dato: 03 Juli , 2019, 09:35 »
Jeg transportere min i en trillebør, når den skal ud og rengøres og ind igen med frisk vand.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #12 Dato: 03 Juli , 2019, 09:43 »
Haha manden min har ødelagt min trillebør. Så nu afventer jeg hvad jeg skal have. Den jeg havde var med 2 hjul og det tror jeg også jeg bliver nødt til igen, for jeg er også kommet på reserdelslageret med hensyn til min hofte. Så der er nogle udfordringer der. Men jeg håber det bliver godt igen
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hønsevander
« Svar #13 Dato: 03 Juli , 2019, 23:07 »
Uha da, men mon ik du får en ny  ::)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hønsevander
« Svar #14 Dato: 04 Juli , 2019, 06:03 »
Det kan du tro jeg gør. Det skal jeg nok sørge for.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner