Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan går det derude ??  (Læst 57241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #60 Dato: 12 Oktober , 2012, 17:16 »
I gamle dage sagde man at man skulle have Brahmakyllinger juleaften for at de kunne nå at blive klar til udstilling. Dette er fordi de tager så lang tid om at blive færdige og selvom man siger at de er færdige som 8 måneder, som jeg har hørt nogle sige. Så er en Brahma altså pænest når den er fra 12-18 måneder synes jeg personligt. Der har de lige fået den sidste finesse.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #61 Dato: 12 Oktober , 2012, 17:25 »
Kyllinger i julegave og masser af tid til dem i juleferien.Det lyder da som en god plan :)
Jeg tror du har ret i de er pænest når de er helt færdige.Ham jeg har købt er vist heller ikke færdig.Han er ellers en kæmpe :)
Er det bryst og halefjer de laver færdig sidst eller hvad ? Han har den samme fjer(kant) ned midt på som mine dottehaner havde i den alder .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #62 Dato: 12 Oktober , 2012, 17:43 »
Jeg tror at fjerdragten vil være færdig omkring de 8-10 måneder, men det sidste stykke tid får de lige lidt mere brystfylde i dybde og breden især og nok også lidt mere brede i kroppen. Tror også at de får lidt grovere hud ved halsen og over øjene så de kommer til at se rigtig ondskabsfulde ud.
Jeg har dog ikke den store forstand på Brahma, så det er kun gætteri fra min side, men brystfylden gælder alle racer.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #63 Dato: 12 Oktober , 2012, 19:40 »
Ok mon ikke vi hører hvis Brahma folket ikke er enig med dig .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Ling

  • Bruger
  • Indlæg: 89
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #64 Dato: 13 Oktober , 2012, 01:03 »
Jeg kan vist godt kalde mig "en af brahmafolket" :)
Jeg er nogenlunde enig med dig Frank ;) hanerne skal være næsten et år før de har den rigtige fylde + bredde. Skal dog lige siges, at jeg mener det skal grunlægges af rigtig godt foder (og meget af det) helt fra starten af.
Men det "onde" udtryk som på det første billede er "medfødt".
Det andet billede er af en isabel perlegrå dværg, der mangler vores lidt i at have det rigtige "blik", som man kan se.
Vbruun: Tillykke med din nye flok, de ser godt ud :)
Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #65 Dato: 13 Oktober , 2012, 01:53 »
Det er helt rigtigt Ling at det er medfødt og jeg skal nok bare udtrykke mig lidt klarer. Jeg mente at det "onde" blik også vil blive bedre med alderen, da huden over øjet bliver grovere og derfor bliver udtrykt endnu mere.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #66 Dato: 13 Oktober , 2012, 06:02 »
Ling..tak :)

Dejligt i vil fortælle om jeres viden så en uerfaren kan blive klogere.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #67 Dato: 12 Februar , 2013, 13:11 »
hejsa

håber jeres avl går godt der ude ?

i år satse jeg på

en stamme hvid sort,en stamme hvid-blå col,en stamme guld-blå båndede,2 stammer BSO + en stamme med et nyt lille projekt  ;)
mvh Jesper

Offline laskoje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #68 Dato: 12 Februar , 2013, 19:37 »
Har lige konstateret at den gamle hane ikke går ind for incest. Ikke et eneste befrugtet æg fra hans side. Heldigvis er junior godt igang.

Hilsen Lars
1,3  guld-sortbåndet brahma-dværg
1,2 Isabell perlegrå brahma-dværg
1,0 Tibetansk Terrier

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #69 Dato: 12 Februar , 2013, 21:04 »
Er slet ikke gået i gang endnu. Har dog netop hentet min nye stamme af sølv sortbånede dværge, og her skal der da også laves lidt kyllinger på et tidspunkt. Men det bliver nok ikke ret mange. Der skal jo også lige være plads til mine farveprojekter.

Jeg gik lige i sidste minut chancen for at lave hvid gråstribet col i stor alligevel, og det får lige en sidste chance. Har muligvis fundet et sted, hvor jeg kan have sådan en lille stamme udstationeret. Nu får vi at se, hvad det bliver til.

Ellers har jeg jo også det lille projekt jeg skal til at starte op på ved mine dværge med en faverolles og en dv wyandott. Hvis jeg ikke tager helt fejl, er det vist meget lig Jesper projekt - bare i lidt mindre målestok :)

Så i år bliver nok heller ikke det store udstillingsår med brahmaerne, men lidt bliver det forhåbentligt til. Derimod er der lagt hårdt fra land med mine sussex i både gul sort og ful blå columbia. Så vi ses helt klart ude på udstillingerne. Regner da med at skulle have nogle med til både Landskuet til sommer, til klubudstilling i november og LU i december.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #70 Dato: 12 Februar , 2013, 21:58 »
Er så småt ved at samle æg og planen er at starte rugemaskinen i morgen. Det bliver primært guld sort/båndet og guld blå/båndet + lidt experimenter senere på året.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tonnybager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #71 Dato: 12 Februar , 2013, 22:10 »
Jeg har fået 32 kyllinger af sort og blå i stor o /og har ca 30 æg der ligger i rugemaskinen .  De klækker løbene de næste 14dage så her ser det lovene ud 7 9 13 . I november og dec hade jeg besøg af ræven 3 gange og den tog alle forældre dyrene ,hade heldig vis de dyr der skulle udstilles et andet sted.
 /o
HEJSA MED JEG .HILSEN TONNY

  2,3 cayga  ænder
Lahore duer sølv og sort og gammelhollanske tumlinger'

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #72 Dato: 12 Februar , 2013, 22:16 »
 :'( :'( :'(

Det bliver ikke til noget i 2013, da min lille stamme på 1.3 guld sort/båndet blev nedlagt af en indtrængende mink for ca 3 uger siden, sammen med en 17-18 andre høns, heraf bl.a 1.3 Maran.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #73 Dato: 12 Februar , 2013, 22:36 »
For pokker da Pilegaarden  :( Det var da noget af en flok der blev snuppet.
Du kan da få lidt kyllinger fra mig af til foråret, og starte op igen..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Hvordan går det derude ??
« Svar #74 Dato: 12 Februar , 2013, 22:38 »
jeg hjælper også gerne til den tid  /o
mvh Jesper