Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv Øv Øv besøg af ræven  (Læst 3902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Øv Øv Øv besøg af ræven
« Dato: 24 Maj , 2008, 22:16 »
Ja så har jeg begået verdens dummeste fejl, og hvor er det bitre lærepenge.

Nå men hele familien var på besøg hos nogle venner i går aftes, og jeg tænkte at jeg kunne lukke for fjerne når jeg kom hjem, det gjorde jeg også i mørke og efter en del rødvin og en hyggelig aften så jeg så intet.

Da jeg så kom ud i morges og skulle lukke de kære dyr ud, så jeg som det første en bunke fjer <W min første tanke var hvem har været oppe og slås, men ved nærmere eftersyn så jeg at der manglede nogle høns, ja faktisk alle på nær en og min hane, væk var alle mine dejlige høns, og mine store kyllinger, jeg fandt heldigvis en mere der var stukket af og havde overlevet, og mine små kyller har været for svære at få fat på (gudskelov). Men øv for en dag den pokkers ræv og min pokkers dumhed.

Hvor er det surt og trist, men jeg har dog lært af det, for efter tiden bliver der lukket for mine høns tidligt.

Nå men måtte bare lige snøfte lidt her i offentligt forum, stakkels Ina har lagt øre til mig hele dagen.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2008, 22:55 »
EJJJJ hvor er det træls for dig. Tror at vi er mange som føler med dig.
Jeg har selv prøvet det og det er så blodet fryser til is og man bliver bare så så så ked af det  <W
Op på hesten igen, mikkel skal ikke tro han er vinderen.
Stor krammer fra mig  <- <- <- <- <- <- <- <- <- <- <- <- <-
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2008, 23:23 »
Jamen Elise Jeg lytter gerne.
Nu kom hønsene jo oprindeligt fra min hønsegård, så jeg føler med dig og ærgre mig på dine vegne, men vi finder nogle arvtagere, så stakkels Hennig igen kan få sig en fin flok, lige nu er han nok lidt rystet, over nattens overfald, men godt han overlevede  ;D ;D ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2008, 23:32 »
Tusinde tak for jeres medføelse, og ja det er dejligt at Henning overlevede men det er jo lidt svært med de fine damer  :( nå men jeg vil nu heller ikke lade Mikkel vinde og det er slut med at have ta selv bord i mit hønsehus, nu får jeg nogle nye koner til stakkels Henning og det glæder jeg mig til, det er i øjeblikket en blandet fornøjelse at komme over i hønsehuset og se de 3 overlevende, der er noget tomt.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2008, 08:00 »
Jegmå også tilslutte mig, det er en rigtig dum oplevelse, at se sine dyr er væk fordi ræven har været der, ja vi er mange der har haft besøg af ræven, så jeg føler med dig,  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jens Hyldvang

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2008, 09:39 »
Ja, jeg føler også med dig - har lige været igennem samme kedelige oplevelse for en lille uges tid siden.

/Jens

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2008, 12:21 »
Elise, jeg har heldigvis ikke oplevet det, men ved at der er en ræv, der lusker omkring her i kvarteret også, den er set af naboen i de tidlige morgentimer ml 6 og 7 og lige tæt forbi huset, så da jeg var i cirkus med barnebarnet forleden, havde jeg naboen til at lukke for pyllerne.
Det værste jeg har oplevet var da naboens lille puddel bed en af mine høns ihjel for en måneds tid siden, og lige for lidt siden havde jeg en reminder om at fritgående lever godt men farligt. Jeg var  i køkkenhaven for at luge, og så gjaldede hanen op. Jeg skyndte mig over i den del af haven, og alle var i vildt oprør, selvom de var glade for at se mig, en fremmed kat luskede rundt (vores egne er hønsene ikke bange for). Jeg kunne ikke finde den ene høne, men heller ingen fjer, så jeg rendte rundt i 20 minutter og ledte efter hende. Jeg har heldigvis lige fundet hende, tilsyneladende uskadt, pyh! Sådan en lille dværghøne, der ligger og putter sig er ikke nem at se. Men når de ligger og hygger sig et sted giver de altid lyd fra sig, når jeg går forbi, ret kært synes jeg. Jeg kan slet ikke sige hvor lettet jeg blev over at hun er ok.
Selvom jeg ikke kender dig er her lige et stort kram ( ) til trøst.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: Øv Øv Øv besøg af ræven
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2008, 12:53 »
puha, det er lidt ligesom at se TV avisen.

Lige pludseligt lure faren lige rundt om hver hjørne selv om man aldrig selv har oplevet det. ;)


En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns