Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mon det er helt normalt?  (Læst 3156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fru Blume

  • Gæst
Mon det er helt normalt?
« Dato: 22 Maj , 2008, 14:55 »
Hej

Er der nogen af jer der oplever at en skruk forlader reden oftere sidst på rugeperioden? Vi er på dag 19 idag fra der blev lagt æg under hønen, så hun har nok været skruk i 21-22 dage nu.. og jeg har lagt mærke til at begge høner har været ude og strække ben flere gange både igår og idag, hvor de de frem til nu kun har været af reden 1-2 gange dagligt.

 ??? ??? ???

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Mon det er helt normalt?
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2008, 15:50 »
Hej


Det sker de ikke noget ved, de lufter bare æggen lidt mere nu og de kan klare bedre at blive afkølet når de har ruget i 19 dage, men læg mærke til om de går på efter nogel timer eller kan man godt ligge dem ind på og så sætte noget for hullet så de ikke kan komme ud.


Tommy

Fru Blume

  • Gæst
Sv: Mon det er helt normalt?
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2008, 20:53 »
tak for det.. jeg holder lidt øje med dem. Håber snart de første begynder at titte frem!

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Mon det er helt normalt?
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2008, 21:36 »
Hej


Du kunne benytte dig af de er af reden, tag en spand med håndvarmt vand og læg forsigtigt æggen i vandet i nogle få minutter, nogle af dem vil nok vugge lidt, måske ikke, der kommer nok kyllinger alligevel, det vil hjælpe på klækningen hvis æggene får lidt fugt.

Hvis der er språet ( begyndede hul ) i æggen må de ikke lægges i vandet da kyllingern vil drukne, så fugt dem med et vand ved at sprøjle lidt med fingeren ellere hvis du har en vandforstøver er det også fint.

Håber du får mange kyllinger.


Tommy

Fru Blume

  • Gæst
Sv: Mon det er helt normalt?
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2008, 08:29 »
Tak Tommy. jeg vil benytte deres strækken ben til netop det du siger. De andre gange har jeg bare kigget alle æggene igennem for revner...intet endnu så sent som imorgen kl lidt over 7...men vi håber der snart sker noget

 :)

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Mon det er helt normalt?
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2008, 10:34 »
@ Fru Blume!

Skrukhøner forlader reden i længere tid når vejret tillader det, det kan jo være der er dejligt varmt der hvor hun ligger og derfor benytter sig af det til at strække ben i længere tid af gangen, jeg tror ikke du skal være nervøs