Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk med kyllinger  (Læst 10256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #15 Dato: 15 Maj , 2008, 12:16 »
Jeg bruger et stykke havehegn med masker så store at kyllingerne kan komme igennem det, men ikke hønsene. Dette kaver jeg en cirkel af og sætter foderfadet inde i midten. Nu har kyllerne fred til at spise og de store blir ikke fede!!

Super smart, vil jeg straks kopiere ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #16 Dato: 16 Maj , 2008, 20:03 »
Så er der ved at være orden i hønsehuset igen. Kyllingemaden er hegnet ind(virker perfekt), og kyllingegården, hvor kyllingerne fra rugemaskinen ligger har også fået hegn for døren. Skrukken havde nemlig fået den ide at kravle derind og ligge under lampen med hendes små kyllinger.

Eneste udfordring i dag var da skrukken var gået ind i hønsehuset med 2 kyllinger og de sidste 6 sad ude foran trappen og pippede. Så måtte jeg jo til at vise dem vejen ind...tog også kun en time  :P

De små prøvede dog at gøre hvad de 3 uger gamle kyllinger gjorde. Nemlig at hoppe op på trappen, men de kunne ikke hoppe så højt, så de opgav bare. Men nu ligger alle kyllinger under skrukken, glade og varme :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #17 Dato: 17 Maj , 2008, 11:07 »

De små prøvede dog at gøre hvad de 3 uger gamle kyllinger gjorde. Nemlig at hoppe op på trappen, men de kunne ikke hoppe så højt, så de opgav bare. Men nu ligger alle kyllinger under skrukken, glade og varme :)

Super!

Vedr trappen og for små kyllinger - her er mursten stablet som trappe geniale. Her kan alle være med ;)

Helledet

  • Gæst
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2008, 18:45 »
Super ide det med murstenene....jeg har nemlig selv problemer med at kyllinger vil gå op af rampen til hønsehuset!

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2008, 19:17 »
jeg har også stablet mursten op ved min trappe og nu kan alle komme ind :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #20 Dato: 20 Maj , 2008, 09:20 »
Dejligt vi kan hjælpe hinanden! <L <L

Offline regitze

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
    • vampyrpingvinen galer
Sv: Skruk med kyllinger
« Svar #21 Dato: 20 Maj , 2008, 22:40 »
Du skal nu ikke være bange for at tage dem op, eller røre ved dem, des mere du rører ved dem, des mere tamme bliver de.
tak, Børge, for god inspiration. vi er begyndt at sætte os ved aftentide og sludre med hver og en af vores kyllinger på armen. ikke fordi vi håber, de ender som kattekillinger - men det er ret hyggeligt: )
værtinde for 1,5,7 silkefarvelader og en isa brown der kom ud af det blå.