Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 21975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
men lækker lækker krikke though!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Zoro

  • Gæst
Du godeste, hun har jo mere hår end hesten, og det hører der altså noget til når vi taler islændere.  <:



@ Ina.

" Ja " det er bare helt utroligt med den Islandske manke, men deres gen sammensætning der oppe i Nord atlanten, er jo også bare helt unik.

NB: Lene har iøvrigt været til frisøren hele dagen i dag, for at sikre frit udsyn til Skov......... festen, samt den mulige æg gennemlysning i morgen ?

NB : " Nej " hvor vi glæder os til at høre resultatet Lene, men opfat det endeligt ikke som et pres ?

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 02 April , 2011, 16:58 Fra Jørn Clevin »

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Vi venter spændt  ::) ::) ::) /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Zoro

  • Gæst
Jeg tror ikke at det vare særligt længe før vi får resultatet Mikkel ?

Hilsen fra Jørn.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Uhhh.. nej sådanne æg vil jeg ikke se.

Når mørket falder på skal jeg nok gå igang. Thor tør ikke hjælpe mig !!

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Det tror jeg heller ikke Jørn, håber ihvertfald på det, for det kribler helt i maven ;)

Lene, huske en dyne!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Zoro

  • Gæst
Det tror jeg heller ikke Jørn, håber ihvertfald på det, for det kribler helt i maven ;)

Lene, huske en dyne!

Hej igen Mikkel.

Lene har vist trænet gribe teknik sammen med Thor i formidags, hvor de havde erstatet de rigtige æg med    " Golf bolde " så intet gik galt, hvis de tabte dem på gulvet ? Planen er så at Thor skal ligge på gulvet imens Lene gennemlyser æggene, for at gribe ind hvis hun taber dem.

Samtidigt har de i fælleskab uddrevet alkoholens greb i Lene, ved at kaste bold efter drinks glassene fra 40 års fødselsdagen på Skov....... kroen.

Alle drinks glassene er nu udryddet , og Lene skulle være fulstændig frisk igen som aldrig før ?

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 04 April , 2011, 20:50 Fra Jørn Clevin »

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Som du da kan skrive det Jørn :D :D :D

Jeg tror også at de har trænet, det kunne være sjovt at være fluen på væggen under den lysning, mon der snart kommer en update?  /o

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Så HAR jeg lyst æg !! /f

Men jeg er ikke nogen Christina til det. ;)

Jeg syntes faktisk at det er temmelig vanskeligt og min æggelyser bliver S.... varm.

Nå ! resultatet er at jeg sidder her med 6 æg fra de schwartzs kobber og 3 æg fra de silber schwatzs som jeg vel burde slå ud for at få vished om de nu er blanke som jeg er sikker på. YRK.... Jeg er vist en kylling på det felt. /3

Hos de SS var der 2 blanke, 1 med revne i skallen og 3 som jeg faktisk var i tvivl om ! Så de 3 tvivlere er altså røget med i maskinen igen.

Hos de Kobberfarvede er der 6 stk. som enten ER blanke eller stoppet tidligt i processen.

Tør jeg slå dem ud ?? JØØØØØØRN...... moralsk og kyndig opbakning tak ! <+

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Lene
Jeg er da slet ikke nysgerrig nok til at ville vide hvorfor der ikke kommer en kylling ud af projektet, resultatet er jo det samme om jeg ser efter eller ej, 0 kylling, og det er det.
Hvis bare der er liv i den største del af ægene, så er jeg glad, og selvom jeg ikke var, ja så kom der jo ikke nogen kylling alligevel, så hvad er ideen i at slå ægene ud ??? yrdk
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
NEEEEEEJJJJJJJJJ /d

Tilbage i maskinen med dem og lys igen om 3-4 dage /o så krydser vi andre fingre i mens *k *k
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Jeg holder på at du markere æggene tydeligt. Jeg plejet at skrive MD (Mulig død) og så vente til 12 dagen før jeg dømmer dem døde. Dette reddede en kylling i sidste kuld. Den med revnen skal bare ud, den kommer der ikke noget fra alligevel, men generelt super godt! Det var mere end jeg havde turdet håbe!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
De 6 stk. kobberfarvede må være blanke, jeg kan faktisk ingen luftlomme se og det må S.. da være et tydeligt tegn.
Det var ellers nogle af de meget mørke.
Nu fik jeg brug for mit fine farveskala kort, som Jørn lokkede mig til at købe  ;)
Der var : 1 stk. nr 6 .... 3 stk. nr 7 ........ 2 stk nr. 8

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Ærgerligt. Slå et enkelt ud og kig. Hvis der alligevel skulle gemme sig nogen inde i, så læg resten tilbage :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
vent lige måske er der noget alligevel, vi havde 2 æg jeg ikke kunne se dyt i  da skallen var så mørk, så d.21 dag kom der  en kylle ud!
høns, ænder, hunde, katte...