Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 19919 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Jeg læser selvfølgelig også lige med på sidelinjen ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
- og så mangler vi kun billeder af dollargrinet  ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
ryste bævre.... :-X :-X /f :-X :-X
Tænk hvilket scenarie hvis man lige tabte sådan en bakke med 30 æg på vej i rugemaskinen !
Så det for mig gentagne gange da jeg udrustede rugemaskinen med dem.

Det skete heldigvis ikke, alle æg ligger nu trygt og godt. ;D


- og så mangler vi kun billeder af dollargrinet  ;)


Billede af dollargrinet kommer imorgen.......hvis jeg nu kan huske hvordan det lige er med denne Mac  ::)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Vi krydser alle vore lemmer for dit projekt, Lene! Det bliver spændende at lyse æg, hva?! Håber der er god befrugtning /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Vi glæder os til at se " dollargrinet " samt de første efterkommere, af de ægte franske Maraner.

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 02 April , 2011, 08:49 Fra Jørn Clevin »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
spørger lige igen efter dværgmodeller der kan det med æggefarven.... findes de eller?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Wanda-du må lave nogle /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Dollargrinet.
Den lille hæklede høne er for at gi æggene en følelse af ikke at være helt maskinelle.  <:
Det er desværre ikke det mest skarpe billede. Skal lige være lidt mere fortrolig med min ipod.
Eller se at få lært mit kamera at kende.  ::) Det er noget med tålmodighed  :o
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2011, 23:08 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Wanda, de kobberfarvedes æg er ikke noget at råbe hurra for, de gråstribede er noget bedre, men slet ikke i klasse med de store maraners æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Flot dollargrin /o
Men jeg er da meget mere fascineret af det højteknologiske rugeskema, man kan se på tavlen bagved <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Superflot maskine Tillykke med den.
Og dit skema bagved er jo intet mindre end fantastisk oplysende, det skal nok gå godt  /o De små franskmænd får en fin start.

Apropos at tabe tredive rugeæg.
sidste år kom jeg til at stikke bilens næse lidt for langt frem da jeg skulle svinge til venstre og blev ramt af en modkørende med fuld fart.
Da vi efterfølgende besigtigede skaderne, så jeg ind af hans vindue, at hans bakke med de tredive æg der havde stået på forsædet, var røget ned i sammenstødet, og ægene var nu i flydende form i bilen.

Jeg berettede noget rystet over begivenheden for Elise, og nævnte da også de smadrede æg, til det var der en tør kommentar "bare det ikke var rugeæg"
Og således slog hønsesygen til igen  <J
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Flot dollargrin /o
Men jeg er da meget mere fascineret af det højteknologiske rugeskema, man kan se på tavlen bagved <:

Tak, jeg er også vild med den. Selv manden min brummede noget positivt da jeg pakkede den ud.
Jeg husker simpelthen så dårligt, så at sætte kryds når de er vendt er nødvendigt.
Det er også godt at ha statistik på temp. og fugt.
Superflot maskine Tillykke med den.
Og dit skema bagved er jo intet mindre end fantastisk oplysende, det skal nok gå godt  /o De små franskmænd får en fin start.

Apropos at tabe tredive rugeæg.
sidste år kom jeg til at stikke bilens næse lidt for langt frem da jeg skulle svinge til venstre og blev ramt af en modkørende med fuld fart.
Da vi efterfølgende besigtigede skaderne, så jeg ind af hans vindue, at hans bakke med de tredive æg der havde stået på forsædet, var røget ned i sammenstødet, og ægene var nu i flydende form i bilen.

Jeg berettede noget rystet over begivenheden for Elise, og nævnte da også de smadrede æg, til det var der en tør kommentar "bare det ikke var rugeæg"
Og således slog hønsesygen til igen  <J

 *g
Så er man en sand hønsenørd når man tænker sådan.


Wanda, de kobberfarvedes æg er ikke noget at råbe hurra for, de gråstribede er noget bedre, men slet ikke i klasse med de store maraners æg.

Ja i dværg, hos "de store" er det lige omvendt.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Det er da ikke dig der tager billedet Lene, er det? :D Syntes ikke det er din skikkelse jeg kan se i spejlbilledet i ruden ;) ;) ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Damn, du er vaks Mikkel !
Nej det var Thor....


Zoro

  • Gæst
Du er bare god til at sætte kulør, og godt humør på tingene Lene.

Inden længe vil Dollargrinet sikkert se ud som på billedet, fyldt med start skudet af nyfødte franske Maran kyllinger, som igen vil kunne krydses, til at ligge æg  i alle mulige farver.

NB: Endnu engang Tillykke med din dejlige lille ruge maskine.

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 31 Marts , 2011, 19:08 Fra Jørn Clevin »