Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 20177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Hvis den har Martin, har det ikke den store betydning  ;)

Jeg synes han ser kæmpe enorm ud  :o ift den nu bortgangne Flemse...

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Hvis den har Martin, har det ikke den store betydning  ;)

Jeg synes han ser kæmpe enorm ud  :o ift den nu bortgangne Flemse...

Ja de er store og det er godt for det mangler i de "danske".

En skæv tå er som regel en rugefejl.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Ja de er store og det er godt for det mangler i de "danske".


øjøj en grande fætter,,,, Det er glædeligt at der kommer størrelse ind i racen i DK.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
øjøj en grande fætter,,,, Det er glædeligt at der kommer størrelse ind i racen i DK.

Ja det er super godt.
Jeg havde min i favnen forleden og var virkelig overrasket over hans vægt.

thorleif

  • Gæst
Ja det er super godt.
Jeg havde min i favnen forleden og var virkelig overrasket over hans vægt.
Ja, Joern vidste godt hvad han gjorde, Lene?

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Ja, Joern vidste godt hvad han gjorde, Lene?

DET kan du tro Thorleif . Uden onkel Jønne var det ikke gået. /o
Han er en guttemand  *l *h

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Uh, det er da fristende med den størrelse. Der må være mere mad på end araucanaerne. Kunne egentligt også godt bruge nogle chokoladeæg. Hvor er Jørn henne? Har han nogle dyr nu? Det er da lige forbi gadekæret og hen ad hovedvejen.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
øjøj en grande fætter,,,, Det er glædeligt at der kommer størrelse ind i racen i DK.

Uh, det er da fristende med den størrelse. Der må være mere mad på end araucanaerne. Kunne egentligt også godt bruge nogle chokoladeæg.

Ja, han er kæmpemæssig /o Jeg var egentlig lidt i tvivl om hvorvidt det kunne ses på billederne. Prøvede forgæves at fange ham i nærheden af en høne, for så kan det virkelig ses :D
Min orpehane er stor og ham her vejer nok ca. det samme. Ville ønske jeg var lidt bedre venner med ham, jeg kunne godt tænke mig at prøve at veje ham ::)

Jeg er spændt på at se hvordan hans afkom kommer til at se ud.

Og ja, han har skæve tæer. Jeg tror som Lene det er en rugefejl. Men hvilke tæer :o De er sjovt nok også kæmpemæssige :D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Han er flot og også noget større end mine de sort/sølvhalsede, hvad jeg sådan lige kan se, men synes også at han ser fin ud, altså lige bortset fra halen, som du også selv er inde på ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Nu har jeg gået og diskuteret lidt med mig selv og ikke mindst med min store men egentlig meget ukorrekte hane.

Jeg har jo en lidt lang venteliste på rugeæg fra disse tyske Marans. Men hvis jeg skal være helt ærlig så vil jeg helst ikke sælge rugeæg. Ihvertfald IKKE uden at gøre opmærksom på at hanen har en væltet kam bagtil og egernhale.
Så hvis du har bestilt og vil springe fra, hører jeg meget gerne fra dig.

Det han så mangler i kam og hale har han til gengæld i volumen og smuk farve.
For ikke at tale om æggene som ligger temmelig højt på skalaen , 7-8.

Hvorom alting er har jeg selv gang i en rugning med æg efter den tyske stamme og glæder mig til at se hvordan de falder ud. Om ikke andet smager de garanteret fortrinligt og lægger smukke æg.

Og måske finder jeg på en plan B  ;)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Jeg har modtaget  pake fra Lene med flotte, altså virkeligt flotte mørke æg. HAr lagt dem i ventekøen til rugemaskinen.... ved siden af mine.
 Jeg syntes før at mine æg var mørke men så kom Lenes...  de rykkede forrest i køen  for så flotte, mørke æg skal jo i maskinen først. Mine  var simpelthen blege i forholdet til  de Tyske. Selv om jeg synes at  mine kobber maraner leverer   skala 6 æg så er der en betydelig forskel at få en 8  ved siden af /o
NU er de lagt i maskinen og så krydser jeg fingrene på at der kommer høner, mange høner og så kunne de måske krydses med min hane der er efter standarden... flot kam og hale. Kunne det være det gav med tiden meget flotte dyr.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Herligt Anna /o
Når det gælder chokoladeæg kan man blive så frygtelig kræsen - kun den allermørkeste dur ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Virkelig dejligt at høre at du er lige så imponeret af dem, som jeg jo går og er i det daglige.
Hva' skulle vi "nørder" dog gøre uden dette forum, til at dele denne begejstring som uindviede ikke altid lige kan sætte sig ind i.
Held og lykke med dine mahogni æg søde Anna  /o

« Senest Redigeret: 19 Marts , 2012, 11:30 Fra Lene, Rungsted »