Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #90 Dato: 04 August , 2012, 06:36 »
Øhh Jeg har kyllinger på omkring 15 uger som aldrig har fået ormekur men er lidt tynde så mon ikke de trænger til det og vi går ikke til dyrlægen med staldkatte. Det er 4 år siden der har været ormekur inde her så jeg overdosere vist ikke....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #91 Dato: 04 August , 2012, 06:47 »
Øhh Jeg har kyllinger på omkring 15 uger som aldrig har fået ormekur men er lidt tynde så mon ikke de trænger til det og vi går ikke til dyrlægen med staldkatte. Det er 4 år siden der har været ormekur inde her så jeg overdosere vist ikke....

hvorfor pokker gør du ikke det.. :o

de tager sikkert både mus og andet for dig/jer  (jeres Katte)
så det mindste man kan gøre er da at behandle dem godt med ordentligt foder sørge for de ikke formere sig i flæng og holde dem raske
så meget koster det heller ikke at holde sine dyr sunde og veltilpasset :)

kunne tro en kat fyldt med orm/lopper også "smitter" vores fjerkræ om ikke andet vores Hunde og tænk lige på de små (vores unger)der putter alt i munden.. godt med sådan et stk "spagetti/riskorn" indenbords fra vores dyr lige ind i vores ungers kroppe  /3

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #92 Dato: 04 August , 2012, 07:10 »
De får skam hvad de skal have af mad og får loppekur men jeg gider ikke gå til dyrlægen for at give 500 kr pr kat (5 katte pt) for at de skal have en ormekur. Næ nej. Måske er der mange der nu bliver sure på mig men det er jeg nu lige glad med.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #93 Dato: 04 August , 2012, 07:26 »
hmm

det må jeg fortælle mine 4 katte
og 2 Hunde

især den store Hund på 70 kg den koster når det er orm/loppekur for det er efter vægt..

jeg er sikkert også underlig
når jeg vil behandle mine dyr jeg selv har anskaffet mig
har man anskaffet sig dyr må man også betale
eks.. den store Hund kostede 12000 kr i indkøb
så er der lige en xtra vaccine hunde"kurv osv osv

men at man også skal tage højde for han æder for knapt 700 kr om md + orme/loppe kur efter behov

den "lille" hund æder kun for godt og vel 150 kr md så det er ingen ting
+ deres årlig vaccine og deres lovpligtige forsikring + deres sygeforsikring

kattene koster vel 400 kr md i foder/guf + kattesand
+ deres årlig vaccine og andet
ja igen underligt hvor folk kan glemme dyr ikke kun koster indkøbsprisen
men koster gennem hele deres liv
det vil sige 10 + år og gerne 15 år  :)

så med de Høns (700 kr md)betaler vi nok sølle 2500 kr md for at have sunde Dyr
dyr vi har glæde af :)

karina dj

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #94 Dato: 04 August , 2012, 08:27 »
Jeg er egentlig lidt overrasket over at folk kan finde på at hælde ormemiddel på deres høns (og andre dyr) uden at ha konstateret orm! ...fordi de er lidt tynde!

Mine 15 uger kyllinger er da osse tynde, der sidder jo ikke kød på dem i den størrelse!

Her bliver der KUN brugt ormemiddel hvis jeg ved selvsyn har set det i klatter eller ved slagtning.
Vi blir da nødt til at tænke på fremtidens resistens, og ikke kun frem til egen næse!

Miss Christina: det er jo et valg man tar og en holdning man har sig. Jeg kan undre mig over hvordan folk kan være super påpasselige med pasning af deres dyr og slår rød alarm hvis der er det mindste...samtidig med deres unger bliver flået rundt, og får hældt på af cola og andre ting man aldrig ville hælde på sine dyr  ;) Man kan sjældent være perfekt hele vejen rundt...

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #95 Dato: 04 August , 2012, 08:43 »
Du er da dum at høre på Christina. Det er efter eget valg du har købt din hund.......
Jeg gider ikke diskutere med dig men killinger skal vist have ormekur, men hvis jeg skal have det uanset hvorfor så betale fuld pris hvis jeg kan slippe med det halve  ???
Min voksne kat har jeg ikke set orm på i lang tid hvorfor skulle jeg så slæbe den til dyrlæge? Min hund har nu heller aldrig haft det den tid jeg har haft ham. Mine heste bliver behandlet når de har.
Render da heller ikke ved lægen for at tjekke mine børn om de har orm eller fejler noget tilfældigt, heller ikke min mand slæber jeg afsted til tjek. Hov og jeg render nu heller ikke og bruger deres tid bare fordi jeg har ondt i en finger.
Så kunne jeg sidde ved lægen resten af mit liv og tøge dem, næ nej, så meget tid har jeg ikke og heller ikke penge.
MEN det skal siges at er der behov for dyrlæge/læge er der heller ingen tvivl om at de kommer afsted.
Mine katte er ikke magre, ganske normale så den ikke bliver misforstået.
« Senest Redigeret: 04 August , 2012, 09:09 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #96 Dato: 04 August , 2012, 09:08 »
Skal vi alle ikke finde den pæne tone frem?  <+

Jeg besluttede mig for at se efter ormekur i udlandet, da jeg fik at vide af dyrlægen, at for at få en ormekur skulle jeg betale for en konsultation = 425 kr. + ormetabletten som koster 125 kr. pr. stk. pga. receptgebyr. Det er i mine øjne optrækkeri, når jeg kan købe en ormekur i udlandet for 20 kr. pr. tablet. Mine katte kommer til årligt tjek hos dyrlægen hvor vi diskuterer ormekur, loppekur, almen sundhed, vægt, foder osv., og vi er enige om valg af ormekur og behandlingstid.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #97 Dato: 04 August , 2012, 09:50 »
Tanja
nu mener jeg ikke jeg har brugt grimme ord om folk..
ang prisen her hjemme som er alt for meget.. får ikke mig til at Handle ulovligt af den grund..

Bettina
tak for morgen kaffe.. ;)
jeg misbruger heller ikke det offentlige ang læge eller andet heller IKKE Doktor Dyr
"jeg kalder heller ikke folk dumme bare fordi jeg ikke er enig med dem ;)

Karina
netop behandling af Dyr (+Mennesker) skal der KUN behandles når der trænger til det
jeg behandler ikke for noget hvis det ikke er der
alt andet ville være Dumt

og hvor har du ret i vores mening om dyr er forskellige
hvad man kan læse og høre
så som...mine dyr skal have det så godt så godt hvor ungerne "godt kunne trænge til en lige god kost/Opdragelse)eller omvendt..
ville være godt hvis folk gad se lidt tilbage og gøre visse ting som de skulle   ;D

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #98 Dato: 04 August , 2012, 10:18 »
Jeg bor langt ude på landet, i det mørke Jylland. Her er masser af katte. De bor på gårdene her rundt om. Gad vide hvor mange af dem der kommer til årligt tjek hos dyrlægen hvor ejeren og dyrlægen diskuterer ormekur, loppekur, almen sundhed, vægt, foder osv.
Det er vist de færreste.

Der er mange måder at ha' kat på  ;)
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #99 Dato: 04 August , 2012, 11:56 »
ole

de katte er så også med til at sprede Fiv/FeLV osv osv
+ det evige killinge problem
det jeg kender til katte så er en kat der er Neutraliseret lige så god musse/rottefanger som en kat der ikke er Neutraliseret ;)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #100 Dato: 04 August , 2012, 12:43 »
Tanja@ omkring receptgebyr. Det fastsættes af den enkelte dyrlæge. Der kan altså der være penge at spare fra dyrlæge til dyrlæge. Nogle dyrlæger vil også godt evt. sælge dig to pakker for samme receptgebyr. Det varierer :D

I Danmark må man ikke lægge avance på medicin. Det dyrlægen sælger selve ormekuren for er altså det, han giver for den! Receptgebyret er så til at dække omkostningerne ved indkøb, opbevaring osv. af pillerne - samt til salg, rådgivning, vejledning osv. Det er med andre ord, der fortjenesten på pillerne kommer. Og med dyrlæger er det som med alt andet: Er der ingen fortjeneste, så må bixen lukke!

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #101 Dato: 04 August , 2012, 13:13 »
Storm-Olsen

netop
det er blevet sådan over de fleste steder
jeg må gerne tjene penge men du må ikke..

ikke jeg vil gøre mig hellig  :angel:
for sådan kan jeg selv komme til at tænke   ;)

tror det er meget normalt man lige glemmer vi alle skal opretholde en levestandart og en dyrlæge eks har en studiegæld der sikkert ikke er helt lille..
plus klinikken koster mere end vi orker at tælle til ;D

nu Bruger jeg (mine Dyr) en Doktor Dyr hvor hun ikke skriver gebyr ud.. heldige jeg..det er dog stadig dyrt at få behandlet sine dyr..

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #102 Dato: 04 August , 2012, 13:47 »
kattene på landet spreder ikk ret meget, de er typisk stærke og livskraftige, for skravlet bliver aflivet(omme bagved) hvis de ikk trives, de har fri adgand til græs og urter. fri musse og fuglemeny. det er et værdigt naturligt liv for en kat, færdigfodder og dyrlæger div kure er misforstået kattevelfærd, skabt til, for og af. uvidende og/eller penge-griske foretningsmænd.

Susanne

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #103 Dato: 04 August , 2012, 14:23 »
Ja, det er faktsik interessant at se, hvor forskellig tilgang der er - både til kattepleje og til hønsehold for den sags skyld!

På min onkels gård var det en selvfølge med både staldkatte og hønsehold. Begge slags blev behandlet med stor respekt og var en naturlig og uundværlig del af gårdens liv.

Men dyrlægen og kemikalierne var forbeholdt køer og grise. Den eneste medicin, der blev tildelt en syg kat eller høne var hurtig aflivning. Og det blev der ikke sat et eneste spørgsmålstegn ved.

Sådan foregår det stadig mange steder - og respekt for det /o

Men samtidig ligeså stor respekt til dem, der har det anderledes og holder høns/katte på andre måder og af andre grunde. Og som gerne betaler, hvad det koster at helbrede/vaccinere/forebygge.

Diskussionen handler vel mest om, hvorvidt det er ok at omgå reglerne for receptpligtig medicin. Og det er sikkert ligesåsvært at blive enige om, som når der bliver diskuteret sort arbejde!

Det er nemt at gå ind for regler, men kan vi spare penge ved at snyde - sådan lidt "light" (og alle andre gør det jo osse) omgår vi dem gerne!

Ikke sært, at lovgiverne rykker sig i håret, og at forskerne spår om massiv resistens, hvis vi bare fortsætter med at lave "egne regler"

 
« Senest Redigeret: 04 August , 2012, 14:25 Fra Susanne »

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #104 Dato: 04 August , 2012, 17:28 »
@ Kristiank

Måske er det sådan i Jylland, men her på Lolland er der desværre mange sørgelige katte existenser, som får lov til at formere sig i en uendelighed, til "glæde" for os andre. Når de kommer forbi og tager fjerkræ og banker ens egne katte.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub