Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116215 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #105 Dato: 04 August , 2012, 17:33 »
@ Tanja

Hvis dine katte kommer til et årligt tjek, HVORFOR får du så ikke købt ormemidler samtidigt, for så sparer du jo, og betaler kun for éen konsultation.?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #106 Dato: 04 August , 2012, 18:09 »
lene så vær glad for at de vilde katte tilfører dine gode sunde gener hvis der kommer killinger, og de vilde katte er jo typisk fra byerne eller sommerhuskatte

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #107 Dato: 04 August , 2012, 20:12 »
Jeg tror nu ikke at de katte som der er flest af her i nabolaget har gode sunde gener. De fleste er gårdkatte-

Desuden får mine katte ikke killinger, da de alle 4 er steriliserede. ( og gudskelov for det)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #108 Dato: 04 August , 2012, 23:30 »
Se det er jo en skrøne, at vilde katte/katte på landet/ikke-racekatte er sundere og mindre indavlede end f.eks. racekatte. For i den "frie kats" liv er det oftest en enkelt hankat, der dominere og derfor parrer alle områdets fertile hunkatte incl.  dens egne søstre, mor, døtre osv. Altså lige indtil den bliver så gammel/syg, at en af dens sønner gør den rangen stridig som områdets dominerende hankat.
Og så til loppe- og ormemidlerne, mine tre katte bliver kun behandlet mod parasitter, hvis de har dem, jeg er selv superallergisk overfor loppebid, og er den en loppe i nærheden af mig er jeg 110 % sikker på loppebid, så skulle mine katte have en loppe, ved jeg det med det samme.
Jeg kan ikke huske, hvornår der har været lopper på kattene, men det er år siden, ormekur gives, når vi har killinger, det er et nødvendigt onde, og i forbindelse med at killingerne behandles, får de voksne også en omgang, da de jo vasker de små i rumpen og derfor bliver smittede.

Så vil jeg lige bede om, at man IKKE beskylder andre for at være dumme, bare fordi man ikke har samme opfattelse.
Det er ikke en tone vil vil acceptere her på forum.
Marianne - admin.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #109 Dato: 05 August , 2012, 00:28 »
Diskussionen handler vel mest om, hvorvidt det er ok at omgå reglerne for receptpligtig medicin. Og det er sikkert ligesåsvært at blive enige om, som når der bliver diskuteret sort arbejde!

Ikke sært, at lovgiverne rykker sig i håret, og at forskerne spår om massiv resistens, hvis vi bare fortsætter med at lave "egne regler"

Pyha. Det er ved at være en meget lang tråd og jeg har ikke tid til at læse samtlige tidligere indlæg,men jeg har en enkelt kommentar til ovenstående. Jeg har 'klippet' lidt, derfor som 2 citater, men de er begge fra samme indlæg.

Ad citat # 1 - Der kan være flere grunde til at 'omgå' reglerne for medicin, receptpligtig som ikke receptpligtig.
Vi har et relativt højt informationsniveau i DK omkring medicin, bivirkninger osv. ihvertfald når det drejer sig om det man gerne vil tale/informere om. Den resterende del slører man med sludder og dårlige undskyldninger.

Det var dog en vild påstand! Ja, det var det. Men sand.

Jeg 'lider' af overfølsomhed (allergi) i relativt mild grad. Mit største problem er nok at øjnene reagerer på støv af forskellig art. De begynder at klø og blive røde. Ud over at tage en lille tablet hver morgen, har jeg gennem de sidste 20-30 år brugt øjendråber når kløen indfinder sig. Disse øjendråber var gennem mange år receptpligtige, men blev frigivet for vel 10 år siden, så de kunne købes i håndkøb, på apotekerne. For knapt et år siden, da jeg ville købe en ny portion, var de pludselig ikke 'på lager' og man kunne ikke oplyse hvornår de igen ville være det. Men de havde andre glimrende midler at tilbyde. Jeg prøvede et par andre midler som imidlertid havde ringe eller ingen effekt på mit problem. Produkten jeg brugte er dansk produceret. Efter 4-5-6 måneder hvor produktet stadig ikke var 'på lager' bestilte jeg det hjem fra et apotek i UK.

Om det igen er 'på lager' i DK ved jeg ikke, da jeg stadig har mine UK forsyninger.

Min datter, som er farmakonomuddannet, siger, at det er den besked man giver kunderne hvis der er usikkerhed om en medicins 'clearing' af sundhedsmyndighederne.

Ad citat #2 - hvis de kære politikere satte sig ind i tingene inden de lovgav var risikoen for skaldethed blandt politikere betydeligt mindsket. Forskere skal koncentrere sig om deres forskning og fremlægge de dokumenterede/efterprøvede resultater de kommer frem til. De er videnskabsfolk, betalt af alle os andre for at bringe os ny/yderligere viden. De bør til enhver tid afstå fra populistiske udtalelser/spådomme.
Dem kan de jo passende overlade til politikerne.  ;) ;)   
Mvh
Erik Andersen

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #110 Dato: 05 August , 2012, 07:11 »
Marianne@ Jeg vil heller ikke nærmest blive beskyldt for at jeg mishandler mine dyr, bare fordi jeg ikke gider gå til dyrlægen for sjov, De får rester og kattemad samt leverpostejsmadder ind imellem så de sulter skam ikke. Men det er måske udmærket beskyldning på forum.....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #111 Dato: 05 August , 2012, 07:25 »
Bettina, jeg har lige læst indlæggene igen, jeg læser dem ikke, som om du bliver beskyldt for ikke at passe dine dyr godt.
Da jeg personligt har besøgt dig flere gange, kan jeg også stå inde for, at de forhold, jeg har set for dine dyr, er i orden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #112 Dato: 05 August , 2012, 09:45 »
Jeg er blevet indberettet til administrator fordi jeg "opfordrer til at købe ulovlig medicin og linker hertil", og det er blevet besluttet at lade mig vide, at dette ikke må finde sted. Jeg stopper min deltagelse i tråden.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #113 Dato: 05 August , 2012, 10:05 »
marianne jeg vil nu gi bettina ret, det ligger næsten i luften at hun ikk behandler sine dyr ordentlig, det står dog ikk direkte skrevet. hun skulle måske ha klaget i stedet for at tabe hovdet. men det er jo ikk altid nemt

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #114 Dato: 05 August , 2012, 11:56 »
Tak Kristian, så er det ikke kun mig der forstår det sådan.
Hun fløj jo op og bla bla bla....... Gider ikke og skrive moliviten igen og gider ikke skriver mere om det.....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #115 Dato: 05 August , 2012, 13:22 »
en der går i for små sko.. eller rød stue 3
troede det var et voksen forum jeg kom på
jeg kan  :-[ over de små sko

 ;)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #116 Dato: 05 August , 2012, 14:07 »
DET er fan... ikke mig der bliver ved den ene gang efter den anden  /1 Så Marianne syntes absolut ikke jeg skal have skylden for den ....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #117 Dato: 05 August , 2012, 14:08 »
Måske der kun er plads til snobberne herinde....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #118 Dato: 05 August , 2012, 14:43 »
Bettina! Nogle gange er det altså en god ide at overveje om det der står skrevet, står skrevet af anden hensigt end at skade dig!
Kan det tænkes at Miss Christina mener, at den der går i for små sko er den der har indberettet Tanja ?? ?? ??
Og IKKE dig ?? ??

Jeg håber det er det hun mener! og inden man farer ud flint, synes jeg lige man har pligt til at forsikre sig om, at man er berretiget til at fare i flint  ;) ;) ;)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #119 Dato: 05 August , 2012, 15:20 »
Mon dog....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.