Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg til politikerne  (Læst 165441 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Æg til politikerne
« Svar #285 Dato: 24 Maj , 2013, 11:12 »
Jeg har også sendt æg til Stine Brix ? Var begge pakker så rådne? Hun må da have modtaget mindst en af pakkerne og brevene? Eller har hun glemt at hente pakkerne på posthuset?

Det kunne da være interessant om hun har modtaget dine æg.... Hendes mail er stine.brix@ft.dk. Du kunne jo skrive til hende og spørge.

Jeg har ikke fået noget track&trace nr, da jeg - efter anbefaling fra posthuset - sendte pakken som "brev-post" (da den nemt kunne ende under en stor pakke på 20 kg i et pakkebur, hvis den blev sendt som pakke)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Æg til politikerne
« Svar #286 Dato: 24 Maj , 2013, 11:26 »
Har intet hørt fra Camilla Hersom. Har ellers skrevet en mail til hende efterfølgende. Øv.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #287 Dato: 24 Maj , 2013, 14:26 »
Mine æg er lige kommet retur.. De blev ikke afhentet. Tror at næste gang jeg får en gave fra politikerne, så gider jeg ikke hente den...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Æg til politikerne
« Svar #288 Dato: 24 Maj , 2013, 14:36 »
Mine æg er lige kommet retur.. De blev ikke afhentet. Tror at næste gang jeg får en gave fra politikerne, så gider jeg ikke hente den...

 *g  *g  *g  *g

den vil jeg også gøre brug af
hold da op hvor har vi ellers fået mange gaver her på det sidste fra alle dem inde på borgen
har ellers hørt hvis man er i tvivl om hvad man skal give så giv noget du selv kan bruge..
hmmm
mener nu ellers de gaver de har givet til befolkningen her på det sidste er ret så dårlige for det de har givet koster en del penge..
især for de dårligst stillede  >:(

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg til politikerne
« Svar #289 Dato: 24 Maj , 2013, 14:41 »
Vores æg er jo også ret så farlige ( i visse politikeres øjne), så det må tangere til biologisk krigsførelse.

Jojo der er kommet mange "gaver" til os fra dem på Borgen i tidernes morgen, men desværre kan vi IKKE takke nej til dem.

Men når vi skal til at betale hos lægen, så må vi vel også selv bestemme hvad vi vil spise og drikke eller ??
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2013, 14:43 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Æg til politikerne
« Svar #290 Dato: 24 Maj , 2013, 16:41 »
Jeg har heller ikke hørt fra "min" politiker, har efterfølgende mailet ham og spurgt hvad han syntes om de dejlige æg, men det har han heller ikke svaret på ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #291 Dato: 24 Maj , 2013, 17:37 »
Jeg synes at det er et problem, at vore folkevalgte politikere ikke har tid til at svare på de henvendelser de får fra borgerne. Jeg hørte i radioen for leden, at Zenia Stampe (RV) søgte en frivillig, ulønnet medarbejder 15 timer pr. uge, der bl.a. skulle hjælpe hende med at svare på alle de mange breve hun fik, og som hun ikke selv havde tid til at svare på. Jeg tænker da: når man er valgt til at repræsentere sit parti og sit land, så må man dog også finde tiden til at læse og svare de henvendelser der kommer fra borgerne? Hver enkelt sag er jo vigtig for den enkelte person der har har taget sig mod til, og spurgt en politiker om hjælp.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Æg til politikerne
« Svar #292 Dato: 24 Maj , 2013, 17:51 »
Uforskammede, det er hvad de er... de har da virkelig ingen pli,, godt jeg har min gode opdragelse, for ellers er jeg da bange for, at jeg ville skrive artikler og læserbreve og kronikker resten af mine dage..
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Æg til politikerne
« Svar #293 Dato: 24 Maj , 2013, 18:58 »
hmm politikere , uforskammet, de afspejler vel bare befolkningen

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Æg til politikerne
« Svar #294 Dato: 24 Maj , 2013, 19:36 »
Jeg har så heller ikke hørt noget fra Erling Bonnesen endnu. Har heller ikke skrevet til ham efterfølgende.

Man kunne jo skrive om 2 uger, og spørge om han har fået kyllinger.
Hilsen
Peter

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sv: Æg til politikerne
« Svar #295 Dato: 24 Maj , 2013, 20:13 »
Uforskammede, det er hvad de er... de har da virkelig ingen pli,, godt jeg har min gode opdragelse, for ellers er jeg da bange for, at jeg ville skrive artikler og læserbreve og kronikker resten af mine dage..
Åh Ina... Kunne du ikke glemme din opdragelse bare lidt. Det ville være stort
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æg til politikerne
« Svar #296 Dato: 24 Maj , 2013, 23:00 »
hmm politikere , uforskammet, de afspejler vel bare befolkningen


Kære Kristian.

Hvis du ser dit spejlbillede i én af politikerne, så burde du skamme dig. :police:

Kan i øvrigt lige tilføje at jeg heller ikke har hørt fra Pernille Rosenkrantz-Theil selvom jeg har sendt hende en mail 4-5 dage efter æggene blev sendt. Men hun har jo også travlt med så meget andet end politik. Feks Mads og Monopolet lørdag formiddag. >:(
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2013, 23:12 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Æg til politikerne
« Svar #297 Dato: 25 Maj , 2013, 17:37 »
Så skrev Stine Brix tilbage:

Hej Stine.

Tak for dit svar.

Jeg forstår ikke helt hvordan æggene skulle kunne blive dårlige?? De var samlet dagen før de blev sendt til dig. Jeg har aldrig haft æg der blev dårlige, end dem der har ligget under en varm høne i 3 uger.... Mystisk!

Jeg vedhæfter det brev jeg lagde i pakken, og et billede af de fine, friske æg, som desværre aldrig nåede frem til dig.

Hilsen Karoline


Hej Karoline

Det ved jeg heller ikke. Ville ellers gerne have set de turkise æg!

Men tak for tanken  :) og for brevet. Som sagt er det vores fødevareordfører Per Clausen, som arbejder med emnet. Og jeg ved at der er skred i sagerne.

Med venlig hilsen
Stine Maiken Brix


 ::) ::)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Æg til politikerne
« Svar #298 Dato: 25 Maj , 2013, 18:05 »
Karoline: spurgte du ikke til om begge pakker fra 2 forskellige afsendere var rådne?
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Æg til politikerne
« Svar #299 Dato: 26 Maj , 2013, 00:20 »
Jeg har hverken hørt eller modtaget noget retur fra Bjarne Laustsen :(
Men håber der kommer noget godt ud af det alligevel.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk