Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg til politikerne  (Læst 165390 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #225 Dato: 17 Maj , 2013, 19:31 »
Det er fuldstændig rigtigt at man ikke kan tage et blogindlæg for sandheden... MEN jeg har hørt fra flere andre kilder at hønsene var hybrider og ganske for nylig var burhøns, så det er troværdigt. I 1999 var der også store problemer med salmonella i erhvervsbesætninger.

BT skriver også "En anden forklaring kan være, at de har indtaget store mængder af salmonella" Det passer jo meget godt med at kiksekagen har stået varm i lang tid....

I kilderne fra BT er der heller ikke noget der modsiger bloggens tekst.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Æg til politikerne
« Svar #226 Dato: 17 Maj , 2013, 19:43 »
ikke andet end at manden var chauffør og ikke arbejde hos en burhønseproducent, og at de i øvrigt havde fået kagen fra et vennepar og ikke selv havde lavet den.

Jeg vil bare gerne have at når vi taler vores sag, så skal vi være sikre på at det er facts vi gengiver til folk der gider høre om vores æggeproblematik, ellers bliver vi let afskrevet som dyretosser og lige præcist det der blogindlæg er særdeles maleriskt skrevet.

Det er muligt at de var hybrider fra en burægsproducent, men blogindlægget er jo praktisk taget en roman om både dyremishandling, ekstrem dårlig køkkenhygiejne og de hårde levevilkår på den jydske hede ... ;-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Æg til politikerne
« Svar #227 Dato: 17 Maj , 2013, 19:51 »
ja hvis i vil kæmpe den kamp så skal kampen især kæmpes med sandheden og ikke noget måske
for så bliver i pisket ned..
de våben i har skal kunne bevises og ikke mindst fordi man engang  har læst noget der måske er en lille sandhed i....

håber i vinder eller som minimum delvis vinder /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æg til politikerne
« Svar #228 Dato: 17 Maj , 2013, 23:42 »
burde man politianmelde de politikere der skriver at de har spist ægene, de er jo kriminelle (venner), hvis ministeren ikk kommer med noget brugbart for os

kristian

Lige for at få det på det rene. Det er ikke ulovligt at modtage/købe vore æg, men det er ulovligt at vi bortgiver/sælger vore æg. Så de politikere, der vælger at spise de modtagne æg, har ikke brudt loven. De har højst 'kriminaliseret' afsenderen af æggene. Og selv det er tvivlsomt, da vi, der har sendt æg, klart gjorde opmærksom på at 'gaven' indeholdt rugeæg.

Til øvrige medlæsere kan jeg oplyse at jeg endnu ikke har hørt noget fra Pernille Rosenkrantz-Theil efter at jeg sendte hende en lille mail i går. Jeg vender naturligvis tilbage hvis jeg skulle modtage et svar fra hende.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Æg til politikerne
« Svar #229 Dato: 18 Maj , 2013, 00:02 »
erik. ikke som rugeæg, der er der jo intet ulovligt , det kommer jo der hvor, en spiser rugeæg man har fået foræret.

men skal vi nu ikk håbe på at de for en gangs skyld lader fornuften råde, og laver en bagatel grænse på min 30 høns

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æg til politikerne
« Svar #230 Dato: 18 Maj , 2013, 00:16 »
erik. ikke som rugeæg, der er der jo intet ulovligt , det kommer jo der hvor, en spiser rugeæg man har fået foræret.

Nu skal vi prøve at holde tingene adskilt.

Den der modtager, eller fortærer, æggene, foretager sig ikke noget ulovligt. Loven foreskriver at man ikke må forære eller sælge sine æg fra hobbyhold til konsum. Så modtager kan aldrig betragtes som kriminel, kun afsender. Og det skulle så gerne være helt undgået ved vores lille aktion, ved at gøre opmærksom på at der var tale om rugeæg.

Og så krydser vi alle fingre for at fornuften får lov at råde.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Æg til politikerne
« Svar #231 Dato: 18 Maj , 2013, 07:17 »
netop erik det var ruge æg og ikk konsum æg, og blev først til konsun æg da de blev spist

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Æg til politikerne
« Svar #232 Dato: 18 Maj , 2013, 10:34 »
Uha uha.. er jeg nu i problemer :/
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #233 Dato: 18 Maj , 2013, 12:29 »
Uha uha.. er jeg nu i problemer :/
Næh, for de er sendt som rugeæg

Hvis du sælger en bil og køber så kører for stærkt i den, så får du jo heller ikke fartbøden vel...
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2013, 15:09 Fra Lene Lestat »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg til politikerne
« Svar #234 Dato: 18 Maj , 2013, 15:10 »
Hvis du sælger en bil og køber så kører for stærkt i den, så får du jo heller ikke fartbøden vel...

Jo, hvis køber ikke omregistreret den, så får man bøden.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg til politikerne
« Svar #235 Dato: 18 Maj , 2013, 15:14 »
Spændende hvad fru Gjerskov finder på. Hvis hun altså ikke har for travlt med campolybatorer problemet i  danske slagtekyllinger, et problem, som også er i udenlandske kyllinger.

En sag som måske kan bruges for at sylte "vores" æggesag, idet vi kun er private- og det andet er erhverv og export = penge.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Æg til politikerne
« Svar #236 Dato: 18 Maj , 2013, 16:13 »
Svar fra tidl. fødevareminister Hans Chr. Schimdt / Vojens.

"Kære Morten
 
Tak for dit brev og tak for æggene. Jeg har med interesse læst dine synspunkter og agter at spørge ministeren om nogle af dine spørgsmål. Har du mulighed for at sende det på mail til mig, så er det lidt nemmere ”at klippe i”.

God pinse

Hans Chr. Schmidt

NB! Vil du have ulejlighed med at hilse Anneke, da jeg ikke har en mailadresse på hende."

Har naturligvis fremsendt mit brev elektronisk til ham.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Æg til politikerne
« Svar #237 Dato: 18 Maj , 2013, 17:50 »
Smiler....  8)
Nu har jeg lige sendt en lille Pinse hilsen til "min politiker" Esben Lunde Larsen.
Ville jo være træls = jysk ord som betyder " meget irriterende"  *f hvis han helt glemte mig  *d
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #238 Dato: 18 Maj , 2013, 19:11 »
Sidste gang jeg sendte en e-mail til fødevareministeren var svartiden ca. 2 måneder ::). Hvis hun har smidt mit brev ud sammen med æggene får jeg nok slet ikke noget svar. Vi må se.... *k
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Æg til politikerne
« Svar #239 Dato: 18 Maj , 2013, 23:54 »

Jeg har nu også forespurgt hos min politiker, Thomas Danielsen, men han har ikke svaret..

Her er lige et billede af mit overskud som det ser ud i dag, ca 20 æg i hver bakke
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn