Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg til politikerne  (Læst 165193 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #210 Dato: 17 Maj , 2013, 06:14 »
Nej. Det vil være direkte skadeligt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #211 Dato: 17 Maj , 2013, 07:18 »
Udover at æg skal opbevares køligt, skal de beskyttes mod udtørring og mod madvarer, der lugter stærkt. Udtørring undgår du ved at opbevare æggene i den emballage, de er købt i.
Jeg tror ikke, at mine høns kan være i æggebakkerne? <A <J


Udover det, er jeg helt enig med dig. Fødevarestyrelsen siger jo selv, at det største problem for danskerne mht. salmonella er frugt, grønt og svinekød. Alligevel er det æggene der igen og igen hives frem, når der tales om syge mennesker med salmonellainfektion. Fødevareministeren ønsker jo netop ikke at gøre noget ved grøntsagerne - det er op til supermarkederne at købe de rigtige grøntsager ind - og op til forbrugeren at sørge for, at de ved hvordan de skal behandle en grøntsag, fordi der eventuelt kan være salmonellabakterier til stede.  /s
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Æg til politikerne
« Svar #212 Dato: 17 Maj , 2013, 08:59 »
Tænk hvis den pokkers kiksekage ikke havde lavet al den ballade.... hvordan mon det så havde set ud i dag  <A <A


Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Æg til politikerne
« Svar #213 Dato: 17 Maj , 2013, 09:11 »
Pernelle. Måske du skulle sende Henrik Høegh et friskt svar tilbage a-la: Du siger da ikke at du har spist af æggene. Du godeste. Er du klar over at du nu har gjort mig kriminel?? Og så med et par  ;) ;)

Kunne jeg da aldrig finde på, jeg har ikke opfordret ham til at spise dem. Tvært  i mod.. Jeg har kun opmuntret ham til at ruge dem ud, så han kan også kan opleve glæden ved høns:) Er blot glad for han er en forbruger, der også bare gerne vil beholde sin rettighed til at bruge "sin sunde fornuft". Og viser sådan en tillid til mig og min gård, uden at have oplevet den.. men ok, sådan er det jo allerede i denne Verden. ;) Jeg har dog sagt jeg også gerne holder åbent hus, hvis han en dag får fat i en skruk. Skal jo alligevel bare smide dem ud.

husket at takke for det hurtige svar og positive tilbagemelding.

"
burde man politianmelde de politikere der skriver at de har spist ægene, de er jo kriminelle (venner), hvis ministeren ikk kommer med noget brugbart for os"

Er det ikke at gå i for små sko?. Vi har jo aldrig bedt ham om at spise dem! Når nogle rækker en en lillefinger, behøver man ikke at tage hele armen. men det er jo så blot min mening.


0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Æg til politikerne
« Svar #214 Dato: 17 Maj , 2013, 09:17 »
Det ville nok være ualmindeligt dumt at rode politiet ind i det her. Det er næppe ulovligt at spise æg man har fået foræret eller købt fra et uautoriseret salg, hvorimod det i høj grad ér ulovligt at forære sine æg væk!  :police: Så mon ikke man på det plan skal holde HELT lav profil.  ???
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Æg til politikerne
« Svar #215 Dato: 17 Maj , 2013, 09:27 »
Det ville nok være ualmindeligt dumt at rode politiet ind i det her. Det er næppe ulovligt at spise æg man har fået foræret eller købt fra et uautoriseret salg, hvorimod det i høj grad ér ulovligt at forære sine æg væk!  :police: Så mon ikke man på det plan skal holde HELT lav profil.  ???

Helt enig !! Det er da at skyde sig selv i foden !
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Æg til politikerne
« Svar #216 Dato: 17 Maj , 2013, 09:48 »
Hvor er det bare godt! Jeg vil anbefale min lokalklub, at vi tager emnet op som en del af udstillingen til vinter, så vi fortløbende holder gryderne i kog.

Offline Niels Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
  • Hjemmegående skibs- og havenisse
Sv: Æg til politikerne
« Svar #217 Dato: 17 Maj , 2013, 10:37 »
Ja den kiksekage er vist skelettet i skabet. Selv om det er så tydeligt at al almindelig sund fornuft blev tilsidesat, så får æggene stadig skylden.
1.4 Gallus gallus domesticus 'rød dorking'
0.1 Gallus gallus domesticus 'lys sussex'
0.2 Gallus gallus domesticus 'hul-i-hækken'
1.1 Anser anser domesticus 'grå danske'
1.1 Felis catus 'gråstribet alm. europæisk korthår'
0.0.1 Homo sapiens sapiens 'alm. dansk' - egen avl :)

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Æg til politikerne
« Svar #218 Dato: 17 Maj , 2013, 11:03 »
Ja den kiksekage er vist skelettet i skabet. Selv om det er så tydeligt at al almindelig sund fornuft blev tilsidesat, så får æggene stadig skylden.

Og det er så i mine øjne den største problematik. Jo flere kontrol forordninger, mærkninger og certifikater, for det ene og det andet, nu mindre bruges den sunde fornuft. For vi bliver lullet i søvn med at alt er så godt og så sundt og kontrolleret for alt.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #219 Dato: 17 Maj , 2013, 14:27 »
Ja den kiksekage er vist skelettet i skabet. Selv om det er så tydeligt at al almindelig sund fornuft blev tilsidesat, så får æggene stadig skylden.
Og æggene i kiksekagen kom fra udtjente burhøns der var blevet til havehøns, men som have salmonellasmitten med fra den store, sikre, lovpriste industri :o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Æg til politikerne
« Svar #220 Dato: 17 Maj , 2013, 14:29 »
Og æggene i kiksekagen kom fra udtjente burhøns der var blevet til havehøns, men som have salmonellasmitten med fra den store, sikre, lovpriste industri :o.

Tanja har du et link til det  :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #221 Dato: 17 Maj , 2013, 17:05 »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg til politikerne
« Svar #222 Dato: 17 Maj , 2013, 17:21 »
burde man politianmelde de politikere der skriver at de har spist ægene, de er jo kriminelle (venner), hvis ministeren ikk kommer med noget brugbart for os


Det var da et mærkeligt forslag, især over for en politikker, som er "på vores side". Hvad nu hvis politikkerne får den samme ide ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg til politikerne
« Svar #223 Dato: 17 Maj , 2013, 17:24 »
Sørgeligt at den kiksekage fra 1999 stadig spøger...... det er ligesom meget old news.

Og den var lavet med æg fra udtjente hybrider.... så adskil privat og industri og lad hybriderne forblive i industrien.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Æg til politikerne
« Svar #224 Dato: 17 Maj , 2013, 18:52 »
Man kan altså ikke benytte blogindlæg som kilde hvor folk skriver at de har hørt et eller andet , det er meget maleriskt skrevet, men sådan noget falder altså i kategorien skønlitteratur og ikke facts.

Redigeret:

http://www.bt.dk/nyheder/kiksekage-draebte-far-og-soen

yderligere redigeret:
http://www.bt.dk/nyheder/salmonella-sag-afsluttet
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2013, 18:57 Fra nimrod »
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn