Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg til politikerne  (Læst 165218 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #90 Dato: 14 Maj , 2013, 13:27 »
http://www.dr.dk/P4/Fyn/Nyheder/Regionsyddk/2013/05/14/084654.htm
- Vi så helst, at man gjorde ligesom i Sverige, hvor man kan få lov til at sælge æggene, hvis der er færre end 200 høns. Men hvis det endelig skal være, så kan vi godt acceptere, at vi får samme regler som stalddyrs salg har i dag, hvor man skal sende æg ind til kontrol tre gange om året. Det kan vi godt leve med, for det er overkommeligt, siger Finn Jensen

Og ja, det er for at vise imødekommenhed. Men så er det også hertil og ikke længere.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Æg til politikerne
« Svar #91 Dato: 14 Maj , 2013, 13:39 »
I tyskland må man ikke sælge rugeæg så det skal vi ikke fortælle politikerne... så får de bare flere dumme ideer!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Sv: Æg til politikerne
« Svar #92 Dato: 14 Maj , 2013, 14:00 »
.....
Og ja, det er for at vise imødekommenhed. Men så er det også hertil og ikke længere.

På den måde bliver vi heller ikke stemplet som uansvarlige, og der er derfor håb om at vi får politikerne til forhandlingsbordet. Salmonella-argumentet og fødevaresikkerheden er jo det politikerne og fødevarestyrelsen fremhæver gang på gang. Derfor tror jeg, at det er den rigtige taktik. Ellers risikerer vi bare et blankt nej!

Sund fornuft virker jo desværre ikke altid.....
« Senest Redigeret: 14 Maj , 2013, 14:19 Fra mzi »
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Æg til politikerne
« Svar #93 Dato: 14 Maj , 2013, 17:03 »
syntes bare der mangler lidt udbredelse på sydhavsøerne.. Har ikke set eller hørt noget derfra, overhovedet. Ikke en gang en lille bitte skrivelse på Folketidenes hjemmeside.

Hvis jeg nu ikke var så genert af natur, så ville jeg selv tage kontakt og stå frem.. Men der er jo trods alt 2 politikere derfra. Ved så ikke om der befinder sig flere der har modtaget. Men Henrik Høegh og René Christensen (han har dog udtalt sig)

Og det er jo også hernede en enkelt pensionist fik et slag over næsen, for at sælge sine æg ved vejen på Lolland.

Jeg har skrevet til Folketidende (på Finns oplæg og opfordring) - men de synes nok ikke at sådan en mønbo er værd at høre på ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #94 Dato: 14 Maj , 2013, 17:30 »
Jeg har skrevet til Folketidende (på Finns oplæg og opfordring) - men de synes nok ikke at sådan en mønbo er værd at høre på ;)
Jeg har heller ikke hørt en lyd fra TV2 Lorry, DR P4 Kbh., Roskilde Avis, Roskilde Dagblad eller Nordvestnyt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Æg til politikerne
« Svar #95 Dato: 14 Maj , 2013, 17:37 »
Jeg har heller ikke hørt en lyd fra TV2 Lorry, DR P4 Kbh., Roskilde Avis, Roskilde Dagblad eller Nordvestnyt.

Man må jo undre sig :-\ måske er det for politisk kedligt et emne. Hvis en kat adopterer en kylling eller en hane bliver stjålet fra sit hjem, så gider de godt stille op med hele manageriet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æg til politikerne
« Svar #96 Dato: 14 Maj , 2013, 18:06 »
René Christensen har jo været i P4 Sjælland, så noget fra Sydhavsøerne har der været. Jeg synes ellers at det er gået over al forventning og har virkelig skabt omtale. Det vigtigste er også at politikerne i Fødevareudvalget har altså fået øjnene op for det og der er grobund for at lave reglerne om.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Æg til politikerne
« Svar #97 Dato: 14 Maj , 2013, 19:03 »
Her er link til P4 Fyn indslag med Finn  /o

http://www.dr.dk/P4/Fyn/Nyheder/lyt/  - kl. 09:30 og 11:30

Af udsendelsen kl. 9:30 fremgår det, at P4 Fyn vil de forsøge at få fat i politikerne for en udtalelse. Men det er åbenbart ikke lykkedes.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Æg til politikerne
« Svar #98 Dato: 14 Maj , 2013, 19:08 »
Jeg synes det kunne være sjovt at sende en bakke æg til go' morgen P3 og evt. Monte Carlo drengene. Det kunne der måske komme noget ud af ?

Sjovt jeg mødte også en der sendte friske æg nede på posthuset i går  ;D.

Damen spurgte er det virkeligt friske æg i pakken  ;)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline tanjamaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 254
Sv: Æg til politikerne
« Svar #99 Dato: 14 Maj , 2013, 19:50 »
Fra alle andre end P4 Midtvest, har jeg osse blot fået en standardskrivelse om at de vil kontakte mig, hvis de skulle få lyst til at tage fat på sagen.  :-\

P4 Midtvest var superhurtige til at melde tilbage og indslaget derfra ligger under deres "genhør programmer" -osse Simon Kollerup's reaktion er lagt ind sammen med. ;)

..Kan ikke hitte ud af at lave et link!  :-[
« Senest Redigeret: 14 Maj , 2013, 19:56 Fra tanjamaj »
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æg til politikerne
« Svar #100 Dato: 14 Maj , 2013, 20:51 »
Fra alle andre end P4 Midtvest, har jeg osse blot fået en standardskrivelse om at de vil kontakte mig, hvis de skulle få lyst til at tage fat på sagen.  :-\

P4 Midtvest var superhurtige til at melde tilbage og indslaget derfra ligger under deres "genhør programmer" -osse Simon Kollerup's reaktion er lagt ind sammen med. ;)

..Kan ikke hitte ud af at lave et link!  :-[

Hvilket program er du med I. Jeg vil så gerne høre :) /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Æg til politikerne
« Svar #101 Dato: 14 Maj , 2013, 20:52 »
Ifølge min bedre halvdel - journalisten - er der flere ting som afgør, hvornår en historie havner i et lokalt/regionalt medie.

Men først: Det er almindeligt, at man modtager en kvittering. Det er dog ikke ensbetydende med, at mediet finder historien uinteressant. Mange historier kæmper hver dag om opmærksomhed, og vi synes jo selv at vores er den vigtigste  ::)  Men virkeligheden er, at der sker en benhård prioritering af dagens historier. Desuden har det også betydning, hvilke journalister der har vagten på det pågældende tidspunkt.

Det handler meget om, hvad der i øvrigt sker i mediebilledet den pågældende dag. (I dag var lokale vinkler på dagpengesagen meget aktuel og dermed et hit!)

For de lokale og de regionale medier er den lokale vinkel afgørende. De leder efter både en afsender af æg og en modtager af æg i lokalområdet. Som Mette nævner ovenfor: hun er fra Møn og det var måske ikke lokalt nok for Folketidende.

Alt i alt er det faktisk en rigtig flot dækning, vi har fået  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æg til politikerne
« Svar #102 Dato: 14 Maj , 2013, 21:42 »
Det handler meget om, hvad der i øvrigt sker i mediebilledet den pågældende dag. (I dag var lokale vinkler på dagpengesagen meget aktuel og dermed et hit!)

Og i morgen vil demonstrationen mod den nye offentlighedslov formodentlig tage en hel del opmærksomhed. Så vi har nok fået det meste af vore '15 minutes of fame' i denne omgang.

Jeg synes da også vi har fået meget god dækning om end det primært har været lokalt. Det mest spændende vil så være om vi får nogle positive reaktioner og ikke mindst handlinger fra politikerne.

 
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Æg til politikerne
« Svar #103 Dato: 14 Maj , 2013, 21:47 »
Jeg håber da på at der kommer noget i Politiken. Måske i deres lørdagstillæg. Men man ved jo aldrig.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Kenneth j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Æg til politikerne
« Svar #104 Dato: 14 Maj , 2013, 21:49 »
Hej

Det har også været omtalt i p4 østjylland.

Og de har skrevet dette http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/RegionMidtjylland/2013/05/14/161152.htm

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/