Forum > Pressemeddelelser

Indsigelse mod regulativ i Kalundborg kommune

<< < (2/5) > >>

Finn Jensen:
Den er sendt både til kommunalbestyrelsen og til pressen.

DR P4 Sjælland har den også, med mulighed for kommentarer
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/Roskilde/2010/03/09/073838.htm

hanegalgak:
Jeg taber helt pusten ....

Flot flot arbejde Finn og Willy     /o

kh
jan

Mette Nygaard:
super-super-sejt /o

Jens Kr:
Jeg synes at det er imponerende at en amatør (undskyld Finn  ;)  ) er mere inde i reglerne end de "professionelle" sagsbehandlere i kommunen.

pilegaarden:
Helt enig. Imponerende af Finn, men vel ikke så overraskende endda vedr kommunen.

Og desværre tror jeg at vi skal vænne os til, at der er blevet meget 'længere' til kommunerne nu, efter sammenlægning af de fleste små kommuner med større.

Jeg boede selv, indtil sammenlægningen, i den lille Suså kommune, som det var let at kommunikere med , hvis der var behov for det, og som var meget hjælpsomme. Det er jeg temmelig sikker på blot er historie, nu hvor vi er kommet ind under Næstved kommune.

I den forbindelse en lille historie fra det virkelige liv, som måske kan underbygge min ovenfor beskrevne bekymring.

Kort tid efter vi for 12 år siden flyttede på landet, var vi til et større familiekomsammen. I løbet af arrangementet blev der spurgt indtil hvordan det så var, at være flyttet på landet, og om vi var faldet godt til. Og jo, det kunne vi svare bekræftende på, men der var selvfølgelig ting der var anderledes og ting man lige skulle vænne sig til. Som feks ikke at hænge vasketøj ud til tørre når de omkringliggende griseavlere kørte gylle ud på markerne (lugten sætter sig i vasketøjet). En af deltagerne i denne familiekomsammen var en veluddannet kvinde, der arbejdede i Miljø og Teknik i Næstved Kommune og hun kommenterede til dette, noget i retning af: Nej, det er dog for galt. Landmændene må da vente med at køre gylle ud til der ikke er vasketøj ude til tørring. Det er vist det man kalder 'halen der logrer med hunden'.   

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version