Forum > Udstillinger, klubber og kolonier

Hvad skulle der til ??

(1/10) > >>

Lene Lestat:
Hvad skulle der til for at DU ville være medlem i en klub ??

Og hvilke aktiviteter ville DU garanteret møde op til ??

Pjaltenborg:
At jeg havde et behov for at udstille.

Uden det ser jeg ingen grund til at være medlem af andet end DFF.

GKV:
Jeg har meldt mig ind i DFfR fordi jeg gerne vil have ringe til mine afkom, men også for at være berettiget til "at brokke mig ;D ;D", når jeg selvfølgelig kommer til generalforsamlingen. Gør jeg ikke det, har jeg forspildt min chance for at have bare lidt indflydelse.

Det er jo desværre, meget få der vil udføre det store frivillige arbejde, der ligger i at være bestyrelsesmedlem og dem der tør, ja, de holder ofte på øretævernes holdeplads. Ligeledes er det jo meget få, der møder op til GF og lader deres meninger komme frem, hvordan skal en bestyrelse så kunne indrette evt. nye tiltag?

Jo de kan gå herind og læse, hvad ikke medlemmer mener, men det er ikke fair.

Selvom jeg har forståelse for det, så synes hele systemet er meget tungt.

En lokalklub/specialklub vil jeg gerne støtte forudsat, at der er andre medlemmer med den race jeg brænder for, ellers ikke. Jo, hvis det var på samme måde som med specialklubberne indenfor hundene, at et medlemskab af en specialklub under DKK, giver samme rettigheder, som at være medlem af hovedklubben. Altså adgang til ALLE udstillinger, samt ret til stambogsføring, eller som med fjerkræet, mulighed for at købe ringe.

VH Gunni.

Susanne Ebbe:
Jeg er medlem af DFfR, for at følge lidt med og for at kunne ringe mine dyr.

Jeg kunne godt finde på at melde mig ind i 'den lokale', men så længe jeg ikke udstiller ser jeg ikke et egentligt behov for det.

Mht. arrangementer, så er der rigtig mange ting jeg gerne vil lære, se og opleve. Men med skiftende arbejdstider og en masse dårlige undskyldninger, så er det svært at komme afsted.

Wanda:
Super tråd det her Lene!



--- Citat fra: Søs Rose Markvardsen efter 04 Januar , 2010, 13:13 ---At jeg havde et behov for at udstille.

Uden det ser jeg ingen grund til at være medlem af andet end DFF.

--- Afslutning på citat ---

SEEEEEEEEEEEEEEE her har vi nok et typisk eksempel på hvad mange folk tænker!

Og lige HER er det at der skal gribes ind, det er denne masse af hønseentusiaster vi skal have fat i (jeg siger vi for jeg skal nok blive medlem af DfFR så snart som muligt).
For vi ved jo alle at høns er langt mere end udstillinger, alt andet end lige, så udstiller folk måske 2 gange om året lidt flere for de VIRKELIG hardcore.
Vi skal have gjort racefjerkræavl (og for min skyld fjerkræavl uanset race og krysninger) til en familien Danmark sport.  Vi har fornyligt læst at pga bonderøven og finanskrisen er der flere og flere der får høns i haven.... så er det jo NU vi skal smede for søren da.

Og vi skal have fat i børn og unge. børn fordi de hiver i forældrene og de unge fordi det er dem der skal drive værket videre.
Jeg tror vi skal målrette indsatsen på de 6-16 årige og så igen fra de 20/22 årige og op. Jeg tror vi skal se i øjnene at største delen af unge i alderen 16-20/25 år ikke er de allerstørste potientielle hønseejere, de bor jo ofte i små studielejligheder midt i asfaltjunglen.
Jeg kan tage min egen datter som eksempel, der mangler liiiige lidt for at hun er helt med. Hun elsker sine høns, og jeg håber hun bliver med med at have interessen. Men vores børn idag bliver stopfodret med alverdens spændende tilbud, de skal jo ikke engang ud i verden for at finde det, tilbudende finder børnene via PC og fjernsyn. Så det kunne jo være helt genialt om der var en "for børn og unge" fane på DfFRs hjemmeside f.eks. med spil, sjove historier, chat, billeder etc.

Og så skal vi målrette os mod de unge voksne, sæt ind på emner som de fokusere på, økologi, velfærd, samvær, harmoni etc.  Det er de unge voksne der er de allerbedste til at præge børnene fra starten af. Det er jo ofte hos forældrene den første intresse starter altså børn gør jo som forældre.... forstod I den? det blev lige lidt kringlet. :)

Nå men lad os dog gøre noget for at få fat i alle "søs roserne" og lad os gøre vores hobby til allemandseje :)


Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version