Forum > Pressemeddelelser

Er fugle til større gene end kamphunde

<< < (2/9) > >>

Berit:
Jeg vil ikke sige et ondt ord om kamphunde, for i de rigtige hænder er det en super skøn hund, og der findes heldigvis folk som kan have disse hund på fornuftigvis, men jeg tror så også der er stor forskel de mennesker der har kamphunde og så os hønse nørder, det er jo ikke så farlige at forbyde os at holde hane eller ænder eller andre larmende fugle, men så er det jo super at have nogen der er så gode til at tale hønefolkens sag.  <M <E skal i have.

Finn Jensen:
Den med råger havde jeg ikke lige tænkt på. Er der nogen kommuner der har stoppet med rågeregulering og samtidig har krav om mørklægning af fugle??

Det er sendt til de fleste landsdækkende aviser mm.(også JV da da Esbjerg og Varde nu er nævnt).  Men I må meget gerne sende til de lokale aviser, ugeaviser og lokalradioer. Det vil være en stor hjælp.

Indlægget skal ikke opfattes som hverken for eller imod kamphunde, men der er altså en stor forskel i den måde som dyrehold behandles og betragtes fra myndighedernes side og derfor tages udgangspunkt i kamphunde som jo netop er oppe at vende i debatten

Pjaltenborg:
ja jeg nyder at bo herude hvor vi kan gøre som jeg lyster. Da jeg var barn og boede i villakvarter brokkede naboerne sig da min far slagtede hanen !!!! Så omvendt verden kan være. De syns det var så hyggeligt med hanegal ....men vi havde virkelig en der galede konstant ...og da min far var betjent og dermed hver 3. uge skulle sove om formiddagen ja så røg hovedet altså. ganske vist efter min far med mange snerdige manøvrer hvor fx lavede bagholdsangreb på hanen og kastede flamingokasser efter ham midt i et gal ...men han galede lystigt videre. Vi fik en ny hane ..ikke mindst på naboernes opfordring *gg*

Men ja ..logikken i politiske debatter kan man ofte kigge langt efter ...dejligt at nogle vil sætte fokus på problemstillinger.

Mikkel Schmidt:
Til Finn.

Jeg vil mene at det ville være en rigtig god ide at få den ud til Varde ugeavis og Esbjerg ugeavis samt budstikken (esbjerg og varde) Hjerting posten ville også være en god ide (de fines kvarter i Esbjerg)

Der er mange der læser de lokale aviser, så derfor ville det være oplagt. Ved du om det er venstre i Esbjerg der har været med til at skærpe reglerne i Esbjerg?

Det er virkelig godt gået. Jeg syntes specielt godt om det netop fordi i sammenligner med kamphunde. Vi har en hundepension og har haft utallige mange kamphunde i pension. Er helt enig med Berit i at i de rigtige hænder kan de være nogle lige så søde familiehunde som alle andre, men der er bare mange af de forkerte typer der spiller på at kamphunden jo er en hund som er beregnet som dræberhund (lyder lidt barskt, men sådan er det jo?) Vi har haft nogle hvor vi blev nød til at ringe til deres ejer og sige at de skulle hente deres hund øjblikkeligt fordi den både ville bide, og vi overhovedet ikke kunne komme til den... Oftest kamphunde...

Nåå.. Men godt skrevet, og nu bor jeg jo i et af områderne, men ved ikke om de regler gælder for landzoner... Gør de det så skider jeg sgu hul i reglerne, for man kommer ikke længere på landet end os, så kan man ikke holde høns fritgående her kan man intet sted i Danmark..

Mimi Trædmark:
Så rigtigt som sagt Finn. Desværre tror jeg det i grund og bund handler om at ikke alle dyr er lige vellidte, og da slet ikke som kæledyr. Se bare på grisene, har de måske lige så gode forhold som vores hunde og gælder den samme lovgivning for dem? Høns er jo både husdyr og fugle og de regnes ikke for det samme, kun af os der har dem og holder af dem. Og jeg har da selv stået i en dyreforretning og købt marsvinebur som sælgeren sagde var alt for stort fordi det var et kaninbur :( :( Jeg købte dog det store kaninbur til mine marsvin. selvom de er små gnavere har de også ret til anstændig plads. Ville nogen forresten holde hund på et toilet uden mulighed for at komme andre steder hen, som er den plads vi tilbyder mange dyr. Og så er der det med at vi nødigt spiser de "søde" kæledyr. Jeg spiser eks. gerne både hest,kanin og høns men det er altså ikke alle der gør. De søde dyr må ikke lide nød og vi vil ej heller spise dem imens en blegfed skaldet gris ikke appelerer nær så meget til vores følelser. Vi er måske kommet så langt at vi alligevel synes det er llidt synd for grisene at de skal gå rundt i egen afføring og æde hinanden pga kedsomhed men så vist heller ikke længere for de flestes vedkommende.
At et hanegal skulle være meget anderledes end et hundeglam kan jeg ikke forstå. Og tænk en verden hvor en hund forlangtes aflivet pga  gøen. Helt personligt synes jeg at en motorsav søndag morgen, flishuggere mm er langt mere generende, men sådan er vi jo alle så forskellige.  ;) :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version