Forum > Pressemeddelelser

Er fugle til større gene end kamphunde

<< < (3/9) > >>

Lene Lestat:
Ja og babier, børn og voksne, som ikke kan enes LARMER da også. Især i bolig komplekser hvor væggene er tynde.

Mange ikke dyreglade menensker går FULDSTÆNDIGT amok over hanegal. Jeg forstår det ikke, for det er da en naturlig lyd, som man sagtens kan vende sig.
Lige såvel som dem som bor tæt på moterveje, togstationer, bimle bamle ure som ringer med et ustemt klokkeværk både hel og halv osv. vender sig til disse lyde.
Jeg kan ihvertfald sagtens sove selvom mine haner galer og Svanegæssene kæfter op.

Det er nok som Mimi skriver at erhvers dyr, de må gerne lide mere end kæledyr. Og med hensyn til fugle hold så er der nok ikke mange nok, hvor mange har ikke en enlig fugl siddende i et mikro bur ??
Den gang fugle epidemien rasere, der var det da eller ikke dyre veldfæld at spærre hønsene totalt inde.

Bjarne Andersen:
At vi ser de problemer og sager vsom vi gør i disse år skyldes.
at der altid er nogle kvæulante der ser stor tilfredsstillelse i at stoppe anden aktivitet end den de selv udøver. Når de er færdig med en sag finder de ofte en ny for at få lidt selv hævdelse/tilfredsstillelser .
Det var måske disse personer der burde fjernes frem for dyrene som de ikke bryder sig om. Et øde sted uden menesker i miles omkreds ville nok være passende for sådane personer.
Vel der er nogle tilfælde hvor vedvarede støj kan virke generende og det bør vi som ansvarlige dyreholdere løse. reglerne er også udemærket for at undgå mus og rotter som også vil genere omgivelserne.
Men når man i en af de sager jeg har kørt for et medlem af LDF klager over lugt og støj fra et nyetableret småfuglehold og kommunen også mener at det er et stort problem og giver klageren ret er vi derude hvor bilkørsel og de vilde fugle samt alm. udendøres aktiviter også bør fjernes. Det skal lige siges at vi vandt den pågældende sag og man frafaldt alle klager på nær nogle plader der ikke måtte bruges efter byplanvedtægterne.

Det at der de senere år er kommet regler på området gør at nogle har et godt redskab til at slå andre i hovedet med. At reglerne på grund af ukompetence fra kommunernes side er lavet så man næsten uanset hvad kan få næsten alt fjerkræ og fugle fjernet fra boligområder er meget uheldig og det er det der skal ændres i bekendtgørelsen som kommunerne bør følge og ikke som nu hvor de gør som de finder bedst.
Jeg har haft kontakt til KL men de gider ikke engang at svare på hevendelsen.

Så forklaringen er enkelt.
Uduelige regler kombineret med kvæulanter der får et skulderklap hver gang kommunerne giver dem ret.

Det er netop det Dansk Fjerkræforum, Danmarks Fjerkræavlerforening og Landsorganisationen Danske Fugleforeninger i fælleskab kæmper for at få ændret inden 2010

Tue Diemer:
Rigtigt godt skrevet - man må håbe pressen på en eller anden måde tager problemstillingen op - ellers er der jo ingen politikere der har tænkt sig at lytte.

Finn Jensen:
Silkeborg, Odder og Syddjurs er også nogle af de kommuner, som åbenbart synes at høns er mere til gene. Der må høns ikke gå frit i ens egen have.

Mikkel Schmidt:
Hej Finn.

Jeg ved ikke selv hvordan man gør, men her er adresserne til Esbjerg og Varde ugeavis :)

Esbjerg ugeavis: Kongensgade 110-114  6700 Esbjerg . Tlf. 76 11 42 00 . annoncer@ugeavisen-esbjerg.dk . redaktion@ugeavisen-esbjerg.dk

Varde ugeavis: Rådhusstræde 5 . 6800 Varde . Tlf.: 75 22 24 44 . annonce@ugeavisen-varde.dk . redaktion@ugeavisen-varde.dk

Hilsen Mikkel ;)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version