Forum > Udstillinger, klubber og kolonier

Spørgsmål til de udstillingskyndige

(1/2) > >>

Mette Nygaard:
kære alle,

i kraft af mit arbejde er jeg med til at arrangere fødevarefestival på Rosenfeldt Gods ved Vordingborg søndag den 6. september.
Her kan man som fødevareproducent leje en stadeplads og udstille og sælge sine produkter.

I år skal der dog ske lidt mere, især for børnene, så jeg har - selvfølgelig - foreslået at vi skal have lidt dyr at kigge på, og helst høns men også gerne kaniner - altså dyr, som i forvejen bruges til udstillinger og derfor er vaccineret på kryds og tværs.

Men - hvordan er det lige? Skal der en dyrlæge ud på dagen og tjekke at dyrene er sunde og raske? Eller er nok at de er vaccineret?

At der så nok også er nogle regler om afstand mellem fødevarer og levende dyr, er en anden snak, som jeg også skal finde ud af ::)

Patricia:
Så vidt jeg ved skal en dyrlæge kontaktes

Tommy Andersen:
Hej Mette

Du skal henvende dig til fødevareregion Øst og de vil fortælle dig reglerne.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Organisation/Foedevareregion_Oest/forside.htm

Tommy

Lene Lestat:
Jeg mener at hvis du blander forskellige dyrearter, så skal der være en tilsynsførende dyrlæge, men hvis det f.eks kun er høns, så skal der ikke være nogen dyrlæge.

Mette Nygaard:
Tak for svarene :)

og ja, jeg slipper jo nok ikke for at snakke med fødevareregionen, suk... Og når jeg sukker, er det fordi det ikke er klare konkrete svar der er deres største force  ::)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version