Forum > Hønsehuset

Automatisk hønseklap - Christians

<< < (2/28) > >>

Hanne:
Indianer - spændende side!!

Gid man kunne gøre det lidt billigere de er rigeligt dyre alle tre!!

Børge Bech Jensen:
Hanne, nu ved jeg ikke lige hvordan du har dine høns, alle sammen, eller flere gårde og huse?

Det er lidt billigere, hvis man har flere lemme, der skal åbnes, da en enhed kan løfte 3 lemme.
Og køber man i Tyskland, til en lidt billigere pris, kan du få en der tilsluttes 220 volt istedet, som sidder indendørs, med en dagslysføler udenfor, og denne timer/føler kan give signal til flere løftemotorer.
En god investering for den der har et hus med adskillige inddelinger i.   <K

Hanne:
Jeg har kun et smuthul og en begyndende sur nabo <A

Brita:
Mine høns er flyttet ud i stalden og flyver ud gennem staldvinduerne, hvor der mangler en lille rude.
Når jeg finder et nyt kuld kyllinger, tager jeg hele familien ind i hønsehuset et par dage. Så lærer hun at gå ind med dem om aftenen. Men når de er vokset op, flytter de ud i stalden til de andre.

Helle:
Jeg er oven på min dumhed fristet til at ofre pengene på en automatisk hønselem, så det i hvert fald ikke sker igen. Det bliver også feriesæson og det er nemmere for naboerne bare at tjekke at dyrene har det godt, fylde op med vand og mad, - når det passer dem og således vil det kunne klares med et dagligt besøg.

Kunne godt være fristet til en tysk model som Børge skriver kan åbne flere lemme, men især kan køre på alm. strøm. Jeg hader batterier og der er indlagt strøm i huset, -så det er oplagt at vælge sådan en model som Børge skriver om.

@ Børge; Hvor kan man købe den. Har du et link ???

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version