Forum > Hønsehuset

Opbevaring af rugeæg for bedst mulig klækkeprocent

<< < (2/5) > >>

Finn Jensen:

--- Citat fra: pilegaarden efter 10 December , 2013, 23:35 ---Spændende billede af et befrugtet æg.

--- Afslutning på citat ---
Jeg er nu ikke heeelt sikker på at det er rigtigt det billede. Det kunne godt være en journalist/redaktør som "bare" har sat et billede ind...

Det her er såmænd et input til hvordan rugeæg opbevares bedst muligt og selvfølgelig er der vide grænser og selv om de ikke behandles efter forskrifterne kan der sagtens komme kyllinger ud af æggene alligevel. Men det er da rart at vide hvordan man gør det bedst muligt hvis man har muligheden for det.

Specielt den med at man ikke skal gå så langt ned i temperatur hvis æggene ikke skal ligge så længe kan være rart at kende og er ikke så udbredt.

KenM:
for mig ligner det mer et genskær fra en lampe.

TosseTina:
Sådan en lys plet har mine æg også. Men om det henviser til at det er der kyllingen begynder at vokse, hvis der har fundet en befrugtning sted, synes jeg ikke står helt klart. Men har ikke lagt mærke til den lyse plet ved min dværghønes æg og hun går med en steril hane. Tilgengæld er det jo også yderst sjældent ar jeg slår hendes æg ud, da hinden er så sej at det sprøjter over det hele. Hendes æg plejer jeg at koge. Tror faktiskt at jeg vil slå et af hendes æg ud og et af de andres, så sætter jeg et billede ind. Lige et øjeblik.  *d

TosseTina:
Et lidt bedre nærbillede måske.  :-\
Det lille lyse er et ældre æg fra min dværghøne og der ses en lys plet, men måske er hanen alligevel ikke steril. Det regnede jeg bare med da jeg en gang lod hende ruge på sine egne æg og der ikke blev noget. Det mørke er fra min maranhøne lagt idag.

KenM:
dem kan jeg bedre se

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version