Forum > Udstillinger, klubber og kolonier

Hvordan og hvor udstiller man

<< < (2/3) > >>

Wanda:
Jeg er også ny og kunne godt finde på at hoppe på en udstilling, så spørger også lige.... kan man kun udstille eget opdræt eller kan man som jeg købe et dyr og så derefter købe en ring og smide den om anklen på kræet og udstille det?
Og hvornår kan man sætte de ringe på, mine brahmaer skal jo næsten have et cykelhjul på nu for ikke at ødelægge benvarmerne (fodfjer)...

Uha kan mærke jeg kommer tila t spørge dumt mange gange i denne tråd :-)

pip fra
Wanda

(som forresten har fundet en avler af BÅDE blåguld randede, tværstribede og sort sølv båndet wyandot, og nu kun venter på at kyllerne bliver store nok) Hurra <L

ina.....:


Ringene bestiller man hos DFFR i et vist antal og sætter dem på kyllingerne før de bliver for store.
Du kan ikke få ringe til voksne dyr.
Du kan godt købe udstillingsdyr af andre avlere.

Susanne Ebbe:
Lestat har skrevet - jeg har sat 'luft' ind  :)


--- Citat fra: Lestat efter 21 Juli , 2008, 19:18 ---Dine dyr skal forøvrigt bære fast fodring

og være vaccineret mod new castle disease.

Du køber dine ringe igennem DFfR.

Du kan også udstille dyr med andres ringe, dog kan de ikke være med i præmieringen, men du får dem bedømt.

--- Afslutning på citat ---

Lene Lestat:
Brahmaer bruger ringstørrelse :
Haner 27 og høner 24, det er de største ringe, der er. De koster 2,50 kr. pr. stk. + ekspeditions gebyr på 25 kr. mindste salg er 5 stk. Og antallet skal være deleligt med 5. Der betales forud med check eller giro. Ekspeditions tid ca. 14 dage.

Om alder tja, de må ikke være for små, så falder ringene af igen og heller ikke for store for så er "løbet" kørt, ca. 8-15 uger plus/minus  alt afhængig af race.


Trine B:
tak for jeres svar.

vi er medlem af dffr. men ikke af special klub eller andre klubber he. så det kunne være vi skulle blive det.
lige nu har vi kun høns som ikke er af eget opdræt, vi håber jo på de vil lave nogle små kyller til os. så vi venter nok med udstilling til vi har vores egen avl, for de voksne er jo bedømt en gang.
vi udstiller i forvejen både heste og kvæg, så det kunne jo også være sjovt med hønserne.

ihh de skal altså snart begynde at ligge æg he.  ;) håber jeg.

hvad betyder det at de skal "bære fast fodring" ?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version