Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flip i hønsehuset  (Læst 288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Flip i hønsehuset
« Dato: 18 August , 2012, 14:37 »
Hej igen ;)

Jeg lovede lidt billeder af vores 6 små kyllinger vores skruk selv har udruget.
Da hun blev lagt på æggene kom hun i en lille hønsegård indendørs i forsøget på at holde hende på redden hele vejen igennem, og det lykkedes :D Selvom de klækkede på 20'ende dagen allesammen.

Idag blev jeg så enig med mig selv om at nu skulle der altså gøres lidt ved hønsehuset, sådan at de kunne få mere og renere plads at gå på.

Vores skruk var så dum at vælte vandbøtten, så der skal jeg lige se om jeg kan finde på noget andet at gøre med den så det ikke sker igen.

Og så lige et lille spørgsmål.
Vi har en enkelt høne (kylling) tilbage i vores lille bestand som går alene inde på den anden side. Hvor gamle skal kyllingerne være før hun må sættes ind til dem så de går samlet?
Hun er lige ved at være i æglægningsalderen, hun er fra midt april i år.
« Senest Redigeret: 18 August , 2012, 14:52 Fra Loan »
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Flip i hønsehuset
« Svar #1 Dato: 18 August , 2012, 14:55 »
Og så lige de resterende 3 billeder :D
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Flip i hønsehuset
« Svar #2 Dato: 18 August , 2012, 15:03 »
Nåååhr!!!! (det der går alstå ikke ventetiden nemmere for os andre, som venter MEGET utålmodigt på at der skal komme kyllinger ;))

Jeg vil helt klart anbefale drikketårn til vandet. I skåle/fade/bøtter kan kyllingerne vidst også risikere at drukne....
Jeg bruger drikketårn fra Harald Nyborg (lidt i stil med dit fodertårn), og dem er jeg rigtig godt tilfreds med.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Flip i hønsehuset
« Svar #3 Dato: 18 August , 2012, 15:08 »
Der er skam ikke ret meget vand i, tør nemlig ikke risikere de skal drukne, men vi skal os til min svoger i aften og han har sådan en til vand stående som vi har fået, så den skal bare lige rengøres og så i brug i aften.

(Men du er bestemt ikke alene om spændingen. Vi anede ikke om der kom noget ud af de æg hun lå på fordi de havde overnattet i et køleskab og bare lagt på en tønde nogle dage, men alle æggene klækkede heldigvis.. Og ligenu har vi 24 æg i rugemaskinen jeg også venter MEGET spændt på da det er første gang vi selv bruger rugemaskine..)
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Flip i hønsehuset
« Svar #4 Dato: 18 August , 2012, 15:16 »
Det lyder godt.

Mine skrukker ligger på 6 æg som var befrugtet ved lysning dag 7 (de ubefrugtede blev smidt ud).....Idag er det dag 20....vi har luret lidt, men der er hverken tegn til begyndende klækning eller pippen fra æggene.
Er lidt nervøs, da nogle af rugeæggene var op til 3 uger gamle, og skrukkerne har tandemruget...

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Flip i hønsehuset
« Svar #5 Dato: 20 August , 2012, 11:02 »
Jeg vil anbefale, at du har din vandautomat til at hænge i en krog, så kan den ikke vælte, og vandet bliver heller ikke så snavset.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk