Så er der ny opdate her fra huset
Efter meget lang tids overvejelse er vi kommet frem til at det bedste er at samtlige dyr bliver slagtet.
Det kommer til at ske inden for en måneds tid, og derefter vil huset blive grundigt rengjort. Fodertru, vandtru og skalletru bliver brandt sammen med siddepindene. Kasserne skal enden skilles ad og vaskes eller brændes med. Tæpper brændes samt alt halm og andet fra hønsehuset. Foder og skaller smides ud og tønder rengøres. Der hvor kyllingerne gik i sommer bliver der gjort rent med et meget skrapt rengøringsmiddel. Hele hønsehuset fra gulv til loft samt hegn og andet i hønsegården bliver rengjort grundigt i middel og sten som danner en høj i gården vil blive bortskaffet.
Nu kommer mit spørgsmål, skal der gøres noget i hønsegården? Graves i jorden eller andet?
Ringer selvfølgelig til dyrlægen for at finde ud af hvornår der må komme nye høns i, hvor længe smitten kan leve uden høns, sådan at jeg er helt sikker.
Ellers regner jeg med at der kommer nye høns igen til foråret og håber selvfølgelig på at det kommer til at gå lige så godt som det tidligere har gjort.
Forresten bliver huset bygget lidt om så det ikke kommer til at trække så meget mere
.
Jeg får god tid til vinter at tænke over hvad rarce jeg vil have, så må vi se til foråret.
Mange tak til alle der har bidraget med hjælp og viden, og særlig tak til Bernau fordi var så venlig at ringe til dyrlægen.
Vi er blevet enige om det her hjemme fordi at jeg har stresset mig selv så meget over at de har været syge at det er gået ud over min skole og mit helbred (da jeg selv har været småsyg mere end jeg plejer) derfor mener vi at det er bedst at det bliver som det er. Er selvfølgelig ked af at skulle af med ikke mindst mine konfi høns og dem fra England, men faktisk dem allesammen. Heldigvis har jeg stadig en hane ved en nabo som der gerne skulle kommer kyllinger af næste år så jeg beholder mine konfi gener i live
Vil selvfølgelig være lige så aktiv som før på forum, kan dog ikke længere henvise til mine egne høns
.
Kom endelig med gode råd til rengøring m.m da jeg ikke er sikker på jeg gør det rigtigt
Super tak, fra Mikkel