Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nymfeparakitter  (Læst 2382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lyøgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 27
Nymfeparakitter
« Dato: 12 Juni , 2011, 07:49 »
Kære alle...

I mit store udendørs voliere har jeg 3 nymfeparakitter (1grå han, 1grå dame og 1hvid dame) der er hængt en redekasse op med redemateriale (halm og savsmuld)

Mit spørgsmål er at herren har fundet sammen med den anden grå dame og lader hende gå i kasen som hun lyster, men den hvide bliver jaget væk, så tænkte jeg det må kunne løses ved at sætte en ekstra redekasse op (1 til hver af fruerne)

Der gik 5 min efter jeg havde hængt den op og blev besøgt af den hvide dame, men straks herren så dette fløj han hen og jagede hende væk også derfra..

Hvorfor føler han råderet over begge kasser?? eller er det kun fordi den en ny og spændende? det skal siges at ingen af damerne har lagt æg endnu.

vh

Søren og rigtig god pinse

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Nymfeparakitter
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2011, 08:12 »
Hej Søren

Hvor stor er din voliere? Måske kunne du købe en han mere til efteråret, hvis pladsen er til det.

Min erfaring er, at det stærkeste par har råderet over alle kasser, først når dette par har bestemt sig for en yngleplads, kan de andre fugle i volieren komme til.

Jeg har før løst problemet ved at placere den ene kasse en anelse højere end den anden. Det stærkeste par vælger som regel den højst placerede kasse, hvis kasserne er ens. Måske kan det hjælpe?
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.