Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dueunger slås hinanden ud af reden... Kan jeg gøre noget?  (Læst 2927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tiger-chicken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Mit højstjerte-par har fået sig 2 unger, men de slås nu afsindigt meget. Jeg måtte samle den ene unge op fra gulvet og lægge den tilbage i reden, her til formiddag.

Jeg vil jo helst gerne sørge for at de begge bliver store fine duer, så er der noget jeg kan gøre?
Hvis det fortsætter sådan, kan jeg så tage den ene fra og selv made den op? De er ca. 3-4 uger gamle nu.
« Senest Redigeret: 22 Maj , 2010, 13:41 Fra Tiger-chicken »

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Dueunger slås hinanden ud af reden... Kan jeg gøre noget?
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2010, 01:17 »
Nu ved jeg jo ikke hvordan din rede er inrettet men der skal nok laves en eller anden anordning med en højere kant så de ikke lige kan trille ud over???
Men det er svært når ikke der er billeder eller beskrivelse af hvordan de ligger ;)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tiger-chicken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Dueunger slås hinanden ud af reden... Kan jeg gøre noget?
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2010, 09:48 »
Hej Bullstar

Du kan se billeder inde i mit galleri - det er de duer der 'bor' på køjesengen. ;)
Jeg troede bare ikke jeg måtte pille for meget ved reden - at de så ville efterlade den.

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Dueunger slås hinanden ud af reden... Kan jeg gøre noget?
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2010, 22:28 »
Jeg vil tro du godt kan sætte et stykke træ op langs hele kanten uden at det vil gøre at de forlader den... Prøv evt at lime den hele vejen og sæt skruetvinger på i hver ende til det er tørt :D Så er der i hvert fald ingen hamren og banken der forstyrre...

Held og lykke med de små pipper ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tiger-chicken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Dueunger slås hinanden ud af reden... Kan jeg gøre noget?
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2010, 20:38 »
Ja, jeg ved ikke hvad der skete, men det var ikke frit fald, der tog livet af min ene lille pipper. I går, da jeg gik ud for at tjekke op på mine små, lå den pludselig livløs i reden. Det var højst 1 time, den havde været død, før jeg fandt den, da den ikke var helt stiv, og stadig var lidt lun.

Nu har jeg bare et problem mere... men det laver jeg en ny tråd om.