Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Slutning # 39: 15 uger gammel  (Læst 39166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
I går kom der 20 små, søde og dunede kyllinger (plymouth rock, industri-udgaven). Jeg havde sammen med mine dagplejebørn, gjort buret klart om dagen, og stor var glæden, da de i dag så at der var kommet små dunbolde i buret *h

Det er første gang vi prøver med denne "race", og jeg er rigtig spændt på forløbet. Jeg vil ikke have høns med ben-problemer, så håber på at de kan undgå det, ved at komme ud i haven dagligt. Jeg er meget spændt på hvor hurtigt de vil vokse, og har et hønsehus klart til dem. Har fået at vide at de allerede efter en uge, skal have mindre varme, og er varmefri omkring 2 ugers alderen! Ret vildt, synes jeg :)

Nå, men her er lige et billede af dem, fra hvor de står ude i værkstedet pt., og så vil jeg tage billeder løbende og sætte dem ind her, hvis der skulle være interesse for det?

Normalt er de altså spredt i hele buret, men bliver stadig lidt bange, når vi kommer derud ;) Vi har kat, derfor er de i bur ;)
« Senest Redigeret: 07 August , 2010, 21:47 Fra Christina »

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #1 Dato: 16 April , 2010, 14:47 »
det lyder spændene at du løbene vil sætte billeder ind så kan vi der aldrig har haft denne race (men har hørt mange historier) jo følge med.

Held og lykke med dem
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #2 Dato: 16 April , 2010, 15:01 »
Hvor er de søde, vil meget gerne følge med i deres udvikling, så billeder: Ja,tak  <L
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #3 Dato: 16 April , 2010, 16:19 »
Du må ha' Ringsteds lykkeligste dagplejebørn, det nærmer sig jo snart en helt lille zoo  /o
Hvordan går det i øvrigt med katten?
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #4 Dato: 16 April , 2010, 17:09 »
Ok, billeder vil komme løbende! ;D

@Louise: Jeg kan slet ikke vente med at se deres ansigter, når gederne kommer i næste måned! :D

Katten har det rigtig godt, og render ude det meste af dagen i det gode vejr. Hun er kommet sig fuldstændig efter al balladen, og vi er lykkelige over at vi fik lov at beholde hende. Og at det ikke blev nødvendigt med et dyrlægebesøg.

Vi håber faktisk helt at der kommer et kuld killinger i løbet af sommeren (det troede jeg bare ALDRIG jeg skulle sige! :D)...specielt efter min søsters kat fik killinger nogle uger efter. Det var helt sørgmodigt at se hvordan tingene KUNNE have fungeret :( Men...den har det godt nu! /o

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #5 Dato: 16 April , 2010, 17:31 »
Jeg har lige smidt mine to "burkyllinger" ud i et stort hønsehus. Satte deres mad og varmelampe op m.m. så der var fint og hyggeligt, men de blev helt forskræmte over al den plads. De sidder og trykker sig i et hjørne. Håber de har vænnet sig til det til i morgen. Men det har været hyggeligt med "kanarie-kyllingerne", som de blev kaldt fordi de sad i et gammelt kanariebur med siddepind og det hele. Siddepinden var hønekyllingen meget glad for, men hanekyllingen kom aldrig op på den, det lille skrummel :D
Det ser rigtig hyggeligt ud med dine burkyllinger. Jeg glæder mig til at følge deres opvækst.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

frida

  • Gæst
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #6 Dato: 16 April , 2010, 19:15 »
JAAAAAAAA *y! Selvfølgelig er der interesse for at følge dine kyllinger <I. Jeg sidder med glæde her på sidelinien og følger alles billeder og fortællinger om høns og kyllinger ;D. Når man ikke selv har meget plads, er det en fornøjelse at læse om andres oplevelser <E

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #7 Dato: 18 April , 2010, 13:04 »
Hehe, super! ;D

Så er der et friskt billede fra i dag, hvor de er 4 dage gamle :) Jeg synes ikke der er sket så meget, men synes alligevel det var bedre for dem at komme ud og få noget mere plads ;)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller!
« Svar #8 Dato: 24 April , 2010, 21:43 »
Henholdsvist 6 og 9 dage gamle. I dag har de siden de kom, spist næsten en 10 liters spand fyldt med startfoder!!  /f

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
@ Christina

Spændende projekt du har gang i her. Og det bliver spændende at følge de små's udvikling. Alt andet lige burde den mere plads og dermed motion jo give en anden opvækst/tilvækst. Og dermed burde du undgå at dine kyllinger bliver sådan nogle fede dyr som til sidst ikke kan stå på benene fordi benene ikke længere kan bære vægten.

De kan efter al sandsynlighed så også tåle at gå lidt længere tid end hvad der er normalt for 'racen' i industrien, inden de bliver slagtet, uden at dette vil give mere fedt tilsætning på dyrene.

Jeg oplever tilsvarende med de grise jeg opfeder. Jeg har 3-4 grise to gange om året og de holdes på et staldareal hvor en landmand ville holde måske 20 grise. Den ekstra plads at bevæge sig rundt på gør, at jeg kan lade grisene nå en slagtevægt på 100-110 kg og stadig have mindre fedtlag end hvad man oplever på industrigrise. Og naturligvis oveni en helt anden kødstruktur end hvad man oplever ved industrigrise.

Iøvrigt utroligt at du ikke får indsigelser fra kommunen omkring dagpleje og dyr, med alle de regler der efterhånden findes. Men dejligt for dig, og ikke mindst for dine dagplejebørn, for hvor må de bare få nogle indholdsrige oplevelser i omgangen med de mange andre levende væsener. Noget ikke mange børn er forundt idag.
Mvh
Erik Andersen

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Update # 8: 9 dage gamle
« Svar #10 Dato: 24 April , 2010, 22:48 »
fedt at følge - tak for det! god idé med kyllingerne i bur for at sikre mod katten. Vi har 2 af de der kreative gård-/rovkatte, så kom lige i tanker om et marsvinebur, der står ovre i den gamle staldbygning. Men det er desværre nok ikke højloftet nok til varmelampen. Æv, gad ellers godt rende rundt med de små dunboller inde i huset, når vi selv får vores.

Jeg er bare HEEEELT vild med den kylling, på det sidste billede, der ligner, den kommer dinglende ud fra under varmelampen.  :-* /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Update # 8: 9 dage gamle
« Svar #11 Dato: 29 April , 2010, 19:28 »
@Pilegaarden:

Jeg tror faktisk at ihvertfald Ringsted Dagpleje, synes det er dejligt når man har mange dyr. De fremhæver ihvertfald hvem der har hvilke dyr, under ens adresse på legestuefolderen. De skal ud og godkende folden, inden gederne kommer...også selv om børnene ikke kan nå folden fra det område i haven, hvor de leger ::) Men regler er regler, og de må jo følges! :D

fedt at følge - tak for det! god idé med kyllingerne i bur for at sikre mod katten. Vi har 2 af de der kreative gård-/rovkatte, så kom lige i tanker om et marsvinebur, der står ovre i den gamle staldbygning. Men det er desværre nok ikke højloftet nok til varmelampen. Æv, gad ellers godt rende rundt med de små dunboller inde i huset, når vi selv får vores.

Jeg er bare HEEEELT vild med den kylling, på det sidste billede, der ligner, den kommer dinglende ud fra under varmelampen.  :-* /o

Ja, de er altså også bare kære! *h Men de er godt nok vokset meget nu!!


Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Update # 8: 9 dage gamle
« Svar #12 Dato: 29 April , 2010, 19:29 »
10 dage gamle og 14 dage gamle :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Update # 8: 9 dage gamle
« Svar #13 Dato: 29 April , 2010, 19:34 »
Hej Christina

Nøøøj, hvor er det vildt at de spiser SÅ meget :o men det bliver garanteret nogle dejlige middagsretter I får ud af dem  ;). Uanset hvad, så følger jeg også spændt med i tråden, da vi selv har overvejet at købe plymmere til slagtning (manden er kok så der står nærmest kokkehuer i øjnene på ham, når vi taler om slagtekyllinger  ::)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se lige mine (endnu) små slagte-kyller! Update # 8: 9 dage gamle
« Svar #14 Dato: 29 April , 2010, 19:36 »
Sikke nogle ben på billede 2... og igennem dunene er det jo lige før man allerede kan skimte en velvoksen kyllingesteg... det går søreme hurtigt!! :o
Mvh Marianne