Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tamme Duer???  (Læst 7535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Tamme Duer???
« Dato: 02 Februar , 2010, 17:25 »
Jeg har forelsket mig i to race duer men har et spørgsmål jeg håber nogen kan svare på ???
De to racer er Strasser og Kings duer men hvilken en af dem er den nemmeste at gøre tam???
Og hvilken en af dem er den "bedste/nemmeste" due at holde og avle ???

OG SIDST MEN IKKE MINDST... hvor kan man købe sådan nogle???
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tamme Duer???
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2010, 18:48 »
Kingduer er ikke specielt nemme at få til at yngle, til gengæld går de heller istedet for at flyve.

Stassere er meget smukke duer og skulle jeg vælge mellem de to racer så blev det Strasseren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Tamme Duer???
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2010, 21:38 »
Tak for svar ;D det er også strasser jeg er mest vild med ;D syntes den ser utrolig fin ud... Jeg har en ide om at jeg vil holde et par, fra helt små, inde i huset så de kan blive helt tamme og når tiden er til det skal de flytte ud... er det en god eller dårlig idé
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Tamme Duer???
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2010, 11:15 »
Hvis det er "udstillingsstrassere" du er interesseret i, så er der en salgsside her:

http://www.raceduen.dk/

og ellers er der jo blå og gule aviser med annoncer - her skal du nok være noget mere påpasselig, hvis du vil være sikker på, at det er rolige og velprægede dyr.

Om de skal gå det ene eller andet sted hos dig er ligegyldigt, det drejer sig kun om, hvor meget tid du vil ofre på dem !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline martin roed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Tamme Duer???
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2010, 15:38 »
hej, kan ikke udtale mig om strassere, men jeg her i dag King duer og har haft i flere år.
De er meget produktive - yngler gerne året rundt. gode til at passe ungerne. Bliver der for mange fugle på et sted, er hannerne meget hårde ved ungerne, når de hopper af reden.
Kingduerne kan ikke rigtig flyve omkring, men bakser gerne frem og tilbage i dueslaget. Vil ikke mene at de egner sig til at komme ud og flyve frit.
du kan få meget billige unger hos mig, hvis du kommer til Nordjylland :-)
Har også haft mæfikker, men har i dag Birmingham Rollers, hvor ungerne skal flye frit til forår/sommer.