Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine vagtler  (Læst 3531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Mine vagtler
« Dato: 20 Juni , 2009, 08:58 »
Ja så synes jeg i skal høre lidt om mine vagtler, lige nu samler de æg i en plantesæk  :D der ligger fjer over hele drivhuset, mon de vil bruge dem til reden senere ?
I meget lang tid sad hanen og meget højt fløjtede bob white ja det var så højt at de mennesker jeg talte i telefon med kunne høre dem tydeligt, det der fløjtende bob white er nu stoppet, men så må jeg sige de kan fløjte mange flotte strofer næsten helt exotiske, de små lyde som de ellers kommer med er når jeg er inde hos dem, og det lyder som Marianne beskriver.
Jeg håber snart at Mariannes vagtler vil vise at de godt selv kan udruge kyllinger, *k
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Mine vagtler
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2009, 09:01 »
Det se spændende ud berit  :) Om de bruger deres fjer senere må tiden vise. jeg ved ikke noget om det. Men jeg synes nu at det lyder hyggeligt med jeres vagtler.  *p
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine vagtler
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2009, 11:58 »
Jeg tror ikke de skal bruge fjerene til noget, mon ikke bare de fælder, men jeg tror helt bestemt, at de er ved at samle æg til en ny rede og rugning *k
« Senest Redigeret: 20 Juni , 2009, 17:09 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Mine vagtler
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2009, 20:09 »
Marianne tusinde tak for at du kunne vise at bob white kan ruge selv, så er der håb for mine vagtler også eller må jeg have hjælp
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine vagtler
« Svar #4 Dato: 20 Juni , 2009, 20:20 »
Tak Berit *l
Jeg har nu ikke gjort noget særligt, bare prøvet at passe dem så godt som muligt, og det ved jeg jo, at du også gør.
Det store forarbejde ligger i virkeligheden hos Bjarne, vi har fået gode og sunde fugle hos ham, og så er det jo en smal sag at komme videre der fra.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Mine vagtler
« Svar #5 Dato: 20 Juni , 2009, 21:18 »
Det er altid glædeligt at folk er tilfredse med det de køber hos mig.
Jeg er dog lidt ked af at der i år har været problemmer med især blå skælvagtelhøner der ikke har formået at ligge de første æg. Jeg har også selv midstet 5-6 høner på denne konto. Det er første år der har været så store problemmer med hønernes æglægnings start.

Efter at jeg har kaseret 200 liter pillefoder og fået ny blanding, ser det ud til at gå bedre, da jeg ikke har midstet høner efterfølgende.
Foderet var ellers frisk nok og lugtede udemærket, så hvad der har været galt med det ved jeg ikke. De har også fået vitaminer og grønt i starten af æglægningen. Befrugtningen i ægene har også i år været ringere end tidligere år og kyllingerne har været mere sarte.
Anden rugning gik bedre med flere og sundere kyllinger. Så jeg er næsten sikker på at det er pillefoderet der er skyld i de mange dødsfald især blandt de blå skælvagtelhøner.