Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æglægningsperiode for jumbo vagtler?  (Læst 2633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas B

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Æglægningsperiode for jumbo vagtler?
« Dato: 03 November , 2014, 22:04 »
Jeg troede at disse vagtler var så meget en æggelægger at de lagde æg så godt som året rundt, som alm amerikanere-høns, men det er efterhånden 2 mdr siden jeg sidst har set et æg fra mine 3 hunner. Er der nogen der kender perioden?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æglægningsperiode for jumbo vagtler?
« Svar #1 Dato: 04 November , 2014, 09:25 »
Hvor gamle er de?
Mine fra foråret holdt pause fra november til april sidste år. Dem fra juli i år, som startede med at lægge æg i september lægger æg nu og jeg håber at de bliver ved henover vinteren
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Thomas B

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Æglægningsperiode for jumbo vagtler?
« Svar #2 Dato: 05 November , 2014, 22:35 »
De er fra april af, og har været igang, og lagde i en måneds tid så godt som et æg hver om dagen. Efter de stoppede med at lægge æg gik jeg også fra at fodre dem med hønse æglægningsfoder, til at give dem en decideret vagtelfoder blanding. Jeg tænker at de får lov at leve af dette sammen med køkkenaffald frem til marts, og så får de æglægningsfoder igen. Hvad tænker du om det?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Æglægningsperiode for jumbo vagtler?
« Svar #3 Dato: 06 November , 2014, 17:07 »
De burde have lagt æg indtil nu i hvert fald. Men vagtler skal også have mere protein end høns, så æglægningsfoder til høns er der for lidt protein i. Enten skal du bruge vagtelfoder eller også (og det gør jeg) bruge startfoder til kyllinger. Det har nemlig mere protein i. Jeg supplerer så med animalsk protein (fisk/fars/rester). Grunden til at jeg bruger startfoder til kyllinger er fordi jeg ikke kan få vagtelfoder uden GMO.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi