Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vagtel kyllinger ude  (Læst 2660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Vagtel kyllinger ude
« Dato: 20 Juli , 2013, 19:01 »
Vores vagtelkyllinger er nu 3 uger gamle og har masser af fjer. Jeg har idag indviet et nyindkøbt minihønsehus  ;D - sat vores små vagtelkyllinger derud. Jeg regner med at bære dem retur til kaninburet inde i stalden i aften. Men hvornår kan de overnatte ude ? Det er et tynd pladet hønsehus hvor de selv kan vælge sol / skygge og inde / ude. Indendørs er der hø og sand . De har en kasse som er vendt på hovedet nede under selve huset hvor de kan søge ind.
Hvis de skal overnatte ude vil jeg lukke om aftenen så der ikke kommer gæster ind  :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Vagtel kyllinger ude
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2013, 16:28 »
Med de her temperaturer, så tror jeg sagtens det kan gå nu. mine 3½ ugers er fuldfjerede og de droppede varmelampen igår :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Vagtel kyllinger ude
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2013, 22:36 »
Så er varmelampen slukket  /o. De blir dog stadig båret ind i kaninburet om aftenen og ud igen næste formiddag  ::)
Men til weekenden hvis der er nogenlunde vejr kan de sove ude  :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vagtel kyllinger ude
« Svar #3 Dato: 22 August , 2013, 22:41 »
Med gode temperaturer kan de vænne sig over en tre-fire dage..og med godt med læ, kan de bo ude resten af deres liv..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling