Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kun forkøelse, håber jeg  (Læst 861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Kun forkøelse, håber jeg
« Dato: 12 Juli , 2013, 09:17 »
og så kan jeg se at hvidløg skulle være godt. Men på hvilken måde kan jeg servere det. Jeg tænker om de kan tåle den grund mos man laver til hønseguf, rent uden noget i eller det bliver for koncentreret?
De 2 første høns vi købte, fra Bangs var der ingenting med, men da vi fik 3 mere fra en privat, gik den ene allerede dagen efter vi hentede dem, og sagde sjove lyde sådan lidt hoste agtigt, og nu har det så spredt sig til dem alle 5, og de lyder sgi sjove engang imellem. Nys (tror jeg) og host jævnligt i dagens løb.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Anne L

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Kun forkøelse, håber jeg
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2013, 09:24 »
Det lyder som om, dine høns har orm. Jeg har tidligere behandlet mine høns, der har haft orm, med den receptpligtige Panacur fra dyrlægen. Det hjalp. Nu har mine høns igen orm, og  jeg har opdaget, at de er særdeles glade for gråbynke, der anbefales som middel mod orm. Måske har mine høns netop denne trang, fordi de instinktivt mærker, at de har brug for denne plante. Jeg vil behandle med Panacur igen samt give dem hvidløg blandet med franskbrød. De finder selv gråbunken.

Offline Mutti-Dutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Kun forkøelse, håber jeg
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2013, 12:21 »
Ja jeg havde også selv tænkt på orm, for jeg ved jo fra kattene at de også kan beygynde at hoste af denne årsag.
Kan jeg se om de har orm, eller bliver det rent gæt? Når det er kattene kan jeg jo se det ved afføringen eller ved at de kravler på kattene.
Hvordan kan jeg få fat på det receptpligtige middel, for jeg har en meget genstridig dyrlæge, som selv ved kattene vil se dem hver evig eneste gang jeg kan se der er orm. Så vil hun vel også se samtlige 5 høns, for det er dem alle sammen.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1