Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hakkeri og fældning  (Læst 867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RandiL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Hakkeri og fældning
« Dato: 30 April , 2013, 21:40 »
Ja da vi fik vores 3 luttehøns og 1 luttehane for ca 1 måned siden virkede flokken ok. Den ene høne (den gule da den er fra 2011) var lidt af en enspænder men ellers gik de fint sammen. For ca 2 uger siden begyndte hun at fælde. I starten synes jeg ikke det gav nogle ændringer. Hun var stadig lidt af en enspænder men de andre fik et hak hvis de prøvede på noget. Men den sidste uges tid er de 2 andre høner blevet ret hårde overfor hende. Hun må slet slet ikke være nær dem hvis der er mad - de jager hende rundt (de går frit næsten hele dagen) og jeg har set hende blive jagtet over en længere strækning. Hanen har en enkelt gang blandet sig men ellers løber den gule høne for livet når de 2 andre begynder at jage hende. Hun var ramt af tæger oveni fældningen og fik en omgang frontline og jeg har holdt hende i en mindre indhegning i hønsegården et par   timer et par dage hvor hun har fået luksus hønseguf (så kan de andre jo ikke jage hende væk fra godterne). Hun ser stadig sølle ud (de hvide "kinder" er også mikro små) men er nu rød i kammen igen. Hun lægger ikke æg.
Mit spørgsmål er derfor - kan det være at de 2 andre høner ekstra hårde fordi hun fælder og er lidt sølle? Eller er det bare hakkeordenen der først er ved at komme på plads nu? Bliver helt ærlig lidt irriteret over at de jager hende rundt - men ok det er vel en del af hønse gamet