Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dueunger  (Læst 1873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bente Madsen

  • Bruger
  • Indlæg: 8
Dueunger
« Dato: 11 Marts , 2013, 10:06 »
Jeg er helt ny her på Dansk Fjerkræ Forum så jeg tager chancen og stiller mit spørgsmål her. Jeg er relativ ny dueejer. Jeg har to par højstjerter i haven i et dueslag a la Claus Dalby. Sådan et på en stang. Det er ikke isoleret. Tilsyneladende er duerne fuldstændigt ligeglade med kulden. De flyver rundt i haven som vanligt. Min bekymring går på at det ene par har to store unger i reden. Jeg vil tro de er godt ti dage gamle. Forældrene er søde til at fodre dem og er hos dem om natten, men meget af dagen er der ingen til at varme dem. Fryser de små stakler ikke. Jeg havde en forestilling om at forældrene skulle varme dem, men de har alt for travlt med alt muligt andet. Er det normalt? Tror I ungerne vil overleve kulden ? Jeg overvejer at evakuere dem ind i varmen.
mvh
Bente
Højstjerter

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Dueunger
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2013, 01:21 »
Nej du må ikke tage ungerne ind, så stopper forældrene med at passe dem. Når ungerne er godt fodret fryser de ikke. Men 10 dage gamle unger lever dog ofte et farligt liv, da forældrene ofte begynder at tænke på næste kuld æg omkring den alder, hvorved de passer ungerne for dårligt.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk