Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opskrift på marengs  (Læst 21817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #15 Dato: 09 Maj , 2012, 16:43 »
her laver vi også marengs, men med lakridssmag.
samme opskrift som mange af de andres, men bare med et drys lakridspulver i . og det er bare godt
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #16 Dato: 09 Maj , 2012, 21:13 »
vi har til fødselsdage puttet frugtfarve i. Spøjst nok oplevede vi der at alle forsøg med gul farve faldt sammen, og alle røde blå og sorte blev gode??? Der er vist noget med marengs jeg aldrig kommer til og fatte ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #17 Dato: 09 Maj , 2012, 21:49 »
Kyskager kan drille...eller også er det fordi jeg ikke har haft en røremaskine.

Nå men vores farmor hun kunne lave marengs.Og der var aldrig tyggegummi i hendes.

5 æggehvider
300 gr sukker
1 spsk eddikke-for at gøre massen sej (sagde hun)

Æggene skulle helst ud af køleskabet en tid inden man gik i gang.
Det hele hældes i skålen til røremaskinen.Og der røres LÆNGE.Hun lukkede døren til spisekammeret og så stod det og hyggede sig der til det var meget sejt.
Når man trækker piskeren skal toppen af massen kunne STÅ.
Hun brugte to spiseskeer til at sætte dem på plade med.Hun fik ca 70 ud af denne portion.De bager/tørrer ved 125-130 gr ca 1,5 time.Ta én ud og tjek ind imellem.Ovne er jo ikke ens.Man kan godt ha to plader i ovnen.
Det hændte at hun ved særlige lejligheder puttede hakkede nødder og chokolade i også.Det vendes først i når dejen er rørt.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #18 Dato: 09 Maj , 2012, 21:50 »
Er der slet ingen, der har prøvet opskriften i mikroovn?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #19 Dato: 09 Maj , 2012, 23:16 »
Er der slet ingen, der har prøvet opskriften i mikroovn?
Vil rigtig gerne afprøve den, men venter lige til weekenden. Der er vist ikke ret mange her i huset, der har godt af alt det sukker på en hverdag ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #20 Dato: 10 Maj , 2012, 06:07 »
Er der slet ingen, der har prøvet opskriften i mikroovn?

Jo, jo Marianne ;D. jeg gik fluks i gang, da du postede den sjove opskrift. Det virkede skam, og der var også underholdning for manden...han troede heller ikke på det.

De blev rigtig fine, men jeg smagte dem ikke - bryder mig ikke om så meget sukker. Manden spiste pop-marengs med blåbær og sirup.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #21 Dato: 10 Maj , 2012, 14:43 »
Kan man lave dem i mikroovn samtidig med at de holder "formen"? Det er da en super nem måde at lave pavlova på, hvis man kan lave små marengs-reder i mikroovnen og så fylde dem med flødeskum og frisk frugt bagefter.
Jeg krydser lidt fingre for at det ikke kan lade sig gøre, for jeg har da bestemt ikke godt af at den kaloriebombe kunne blive SÅ nem at lave  ::)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #22 Dato: 10 Maj , 2012, 15:03 »
@ Marianne

Kun EÈN æggehvide ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #23 Dato: 10 Maj , 2012, 15:22 »
Ja en æggehvide og ret meget flormelis, med mindre selvfølgelig du vil lave en rigtig stor portion.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #24 Dato: 10 Maj , 2012, 20:17 »
øv hvor er i dumme med og blive ved med det marengs snak :) Nu bliver jeg nød til og gå ud og bruge nogen af alle æggene på at lave marengs reder til i morgen ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #25 Dato: 11 Maj , 2012, 21:46 »
Så er Marianne´s mikro marengs opskrift afprøvet og sørme jo om de ikke bliver til rigtige marengs og hurtige at lave, men der bliver MANGE af den portion og de er meget søde.

Og man får ikke rigtigt brugt mange æg.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #26 Dato: 12 Maj , 2012, 09:47 »
Ja, marengs er endda rigtig søde.
Men opskriften er god, hvis man har børn, for det er jo et rigtigt børneprojekt at trille alle de kugler. /o
Jeg ved egentlig ikke om der bliver flere af en æggehvide på denne måde, men en ting jeg synes er dejligt, er at de bliver så flot kridhvide.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #27 Dato: 19 Juni , 2012, 20:16 »
Nu er jeg begyndt at røre min egen mayonaise, og i den forbindelse kommer der jo en portion hvider jeg ikke nænner at kassere.

Det er indtil videre blevet til de lækreste sprøde marengs med hasselnødder og chokolade...
Idag vil jeg prøve en ny variant, med stærk lakridssauce fra vores bornholmske lakridsmand.
De står STADIG i ovnen og vil hverken det ene eller andet. De dufter himmelsk, men er bare bløde og har ikke tænkt sig at ændre mening om det. Det er præcis sådan jeg husker det er at lave marengs. De andre er forholdsvis hurtigt bagt  ???

Hvad er der gået galt?

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #28 Dato: 19 Juni , 2012, 20:46 »
Tror du ikke at de bliver sprøde når de er kølet af? Det lyder ellers fantastisk - elsker lakrids *p
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opskrift på marengs
« Svar #29 Dato: 19 Juni , 2012, 21:31 »
De lækreste sprøde marengs med hasselnødder og chokolade...

Opskrift please Karina   ::)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub