Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny i vagtler :P Hjælp søges...  (Læst 13327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #15 Dato: 04 Maj , 2012, 22:26 »
Så tag en privat drivhusavler eller lignende!! Jeg har selv oplevet at købe fra en seriøs opdrætter, men dyrene var bare så udpinte og æggene var  /d Det samme kan naturligvis ske fra en privat, altså at æggene er øv, man styrer jo ikke selv naturen, men jeg oplever bare, at dyrene er mindre stressede hos de private  ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #16 Dato: 07 Maj , 2012, 08:16 »
Så tag en privat drivhusavler eller lignende!! Jeg har selv oplevet at købe fra en seriøs opdrætter, men dyrene var bare så udpinte og æggene var  /d Det samme kan naturligvis ske fra en privat, altså at æggene er øv, man styrer jo ikke selv naturen, men jeg oplever bare, at dyrene er mindre stressede hos de private  ???

Det er også det jeg mener... :) Altså det skal være et sted fra hvor de bliver passet og plejet, og gerne også hvor de har "tillid" til mennesker (så de ikke er så stresset) Men synes sku det er så svært at finde, så hvis der er nogen der kender, eller selv ruger kyller, så skriv endelig!! Har oprettet en annonce, men der sker lissom bare ikke noget :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline HeidiPia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #17 Dato: 07 Maj , 2012, 09:14 »
Hejsa

Her kan du få alt den hjælp du ønsker http://www.egtved-vagtelopdraet.dk/7846044
Jeg har selv bob white vagtler, købt derfra.

Held og lykke med det  /o

mvh Heidi
1,1 Bob white vagtler
1,2 Tværstribede dværg Wyandotter
0,2 Dværg italienere
1,10 danske landhøns
1 Perser
2 hunde
1 kanin

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #18 Dato: 07 Maj , 2012, 09:22 »
Jamen jeg kan da sagtens forsøge at ruge nogen ud for dig!?!? Du må ogaå købe rugeæg af mig og eller lade mine ruge naturudrugede ud til dig? Ovenstående link er ikke en privat avler ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #19 Dato: 07 Maj , 2012, 09:36 »
Det ville være rigtig fedt hvis du kunne naturudruge nogle for mig :) Vil meget gerne have en trio (1 han - 2 hunner) Kan nemlig ikke selv ruge æg ud :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #20 Dato: 07 Maj , 2012, 10:25 »
Jeg har nogle der lige er igang med at klække. Men du bor jo lidt langt væk herfra.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #21 Dato: 07 Maj , 2012, 13:44 »
Jeg har lige to bestillinger af æg før mine egne vagtler får lov at ruge, og så går der tid med æglægning , rede bygning og 2-3 uger med kyllingeopvækst, så der går jo altså lidt tid , inden du har de naturudrugede, hvis du vil vente på dem?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #22 Dato: 07 Maj , 2012, 13:51 »
Jamen det gør vel heller ikke den store forskel om det er den ene eller anden måde de er klækket på?? Hvornår kan du have "de første" klar? :P er nemlig heller ikke gået i gang med voliere endnu, gør jeg i næste uge :P
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #23 Dato: 07 Maj , 2012, 14:02 »
Nogle er af den mening, at naturudrugede er bedre til selv at ville ruge..jeg ved ikke, om der er noget ved denne påstand, men jeg ville ikke kunne have nogen klar før 1.juli! Der er en del, der har maskinudrugede til salg her og nu..om de engang selv vil ruge ud er ikke til at sige :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #24 Dato: 07 Maj , 2012, 14:07 »
Åhhhr... Jeg synes det er SÅ svært! :( - Men er der lig 0% chance for at de vil ruge selv? Jeg mener bare et enkelt lille kuld kyller om året kunne jo være skønt :P Hvor gamle kan de egentlig blive? - Jeg synes det er så svært at finde ordentlig info om de forskellige arter, og der er SÅ mange meninger om de forskellige arter! NÅ... men jeg har nu engang bestemt mig for at det skal være Japanere :) Er der ikke nogen herinde der kunne have kyllinger/ungfugle klar i slutningen af Maj starten af Juni??

Metmus - Synes bare der er laaaaaaaaaaaaaaaang tid til d. 1 Juli! :(
« Senest Redigeret: 07 Maj , 2012, 14:09 Fra cmilton »
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ny i vagtler :P Hjælp søges...
« Svar #25 Dato: 07 Maj , 2012, 20:32 »
Der er flere engelske bøger, der beskriver vagtler ganske godt, men ikke mange på dansk desværre ikke:-( Ja, der er lang tid til juli, så fint hvis du kan finde nogen inden.. Der er stadig gode chancer for at de selv kan ruge. De engelske bøger er bla skrevet af Katey Their og er ret billige!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling