Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nytårsdesert/æg  (Læst 24913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #30 Dato: 29 December , 2011, 22:06 »
Også jeg - det smager som at stikke tungen ud af vinduet...  :(
Helt enig!
Hilsen
Peter

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #31 Dato: 29 December , 2011, 22:09 »
Jeg har til aften fået bearnaisesauce lavet helt fra bunden, med egne blommer-en test til den store dag.
 ;D ;D ;D
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #32 Dato: 29 December , 2011, 22:17 »
Og så vidt jeg kan skønne er du ikke død endnu.  ;) ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #33 Dato: 29 December , 2011, 22:19 »
Nej, slet ikke-har det dejligt og maden var også rigtig god, tænkte slet ikke over det :P ;D
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #34 Dato: 29 December , 2011, 22:27 »
Min kommentar omkring brug af bil dagligt/jævnligt affødte ikke mange kommentarer. Så må jeg jo hellere provokere lidt mere.

1. Hvor mange danskere er døde af salmonellaforgiftning i 2011?
2. Hvor mange trafikanter er blevet dræbt i 2011 (cyklister og fodgængere skal ikke tælles med da de jo ikke har 'valgt' at sætte sig ind i en bil)?

Jeg skal skynde mig at sige at jeg faktisk ikke kender svaret på nogle af mine spørgsmål, men jeg ville gætte på at svaret på spørgsmål 1. skal ganges med en faktor 100-200 for at matche svaret på spørgsmål 2.

Hvordan kan mennesker der er salmonellaforskrækkede overhovedet drømme om at sætte sig ind i en bil, med henblik på transport fra A til B?

Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #35 Dato: 29 December , 2011, 22:28 »
Good point  ;D /o
Mvh Marianne

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #36 Dato: 29 December , 2011, 22:46 »
Min bekymring er blæst væk ;) 
Man skal jo lære så længe vi er her ;D  Det har jeg da fået fortalt engang :P
Jeg kan da også være nervøs i en bil, især kl 15 omkring Roskilde ::) Men vil stadig hellere køre bil end at gå ;) og det offenlige kan ikke komme på tale, ville ikke kunne møde til tiden og tror mine høns ville savne mig om aftenen ;D
Bil=job=høns ;D
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #37 Dato: 29 December , 2011, 22:49 »
Tror det her bliver et laaangt svar!
1. Der er jo en som kom til at slå naboen ihjel med kiksekage... har overvejet det men det er ulovligt.
2. Jeg er ikke vokset fra at slikke piskerisene bag efter kagen er rørt sammen, og er intil nu overlevet.
3. Meeen når jeg laver noget til andre er jeg lidt bange for at slå dem ihjel, så lægger æggene i et dørslag og hælder kogende vand over, for så vidt jeg er oplyst er det udvendigt problemet sidder, og 5 sek kogende vand skulle slå det ihjel.
4. Har en svoger som er i lærer som bager, læste lidt i en af hans bøger, og der står at past. æg er lavet af bla. knækæg(kan ikke huske om det var 2. eller 3. sortering), og andre æg man ikke kan sælge hele.Og så kommer de vel også fra bur som jeg ikke vil støtte. Der stod faktisk også at man ikke bør bruge rådne æg i kager!!!Bør! Så man må altså godt bruge de rådne, stanken forsvinder under bagning!
5. Chokolademousse bruger jeg meget i mine kager, 1/2 liter fløde+300 g hvid chokolade varmes til lige før det koger, og stilles på køl til dagen efter hvor det piskes op. Nul æg så dem må man lave om til marengs ;D
6. Hindbær fra polen ryger også i mine kager, men de bliver først kogt i egen saft+sukker, kølet helt ned og så blandet med flødeskum og husblas, nam nam hindbærmousse :P
Døden skal have en årsag ???
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Rikke S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 56
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #38 Dato: 29 December , 2011, 23:01 »
Jeg mente at have læst at salmonella er udryddet i DK men en Google søgning viser at det kun er teoretisk set:

http://premium.netdoktor.com/dk/portal/news/index.jsp?id=23685&D=31&M=5&Y=2011

I min verden er det dog godt nok til at jeg vil servere retter med rå æg for mine (velinformerede) gæster  ;)
Mvh Rikke
0,1 Laksefarvede Faverolles
0,1"Orperolles"
0,2 Orpinton
0,5 Blandinger
0,1 Rød Amerikaner
1,1 Sorte Australorps

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #39 Dato: 29 December , 2011, 23:03 »
Uha! Skriv endelig når du du har lavet kiksekage, det har jeg ikke fået siden min mormor døde for snart 6 år siden.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #40 Dato: 29 December , 2011, 23:10 »
Uha! Skriv endelig når du du har lavet kiksekage, det har jeg ikke fået siden min mormor døde for snart 6 år siden.

Undskyld, kunne ikke lade være: Håber ikke der var en sammenhæng..  ;D
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #41 Dato: 29 December , 2011, 23:13 »
@ Rikke

Salmonella er i den grad ikke udryddet i DK. Den kommer og går, om man så må sige. Men udryddet - nej.

@ Hiltunen

Ikke blot naboen døde af kiksekagen, det gjorde han vist også selv. (ialt 3-4 mennesker døde så vidt jeg husker). MEN, når historien skal frem er det vigtigt, for at mane 'spøgelser' i jorden, at bringe hele historien og ikke kun de skræmmende dele af den.

Hvis jeg husker korrekt, havde pågældende kiksekage stået i køleskabet (ingen meldinger om temperatur) i ca en uge, da de fatale stykker af kagen blev indtaget.
Mvh
Erik Andersen

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #42 Dato: 29 December , 2011, 23:15 »
Haha nej, desværre Marianne! Hun døde desværre af kræft i hjernen.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #43 Dato: 30 December , 2011, 00:13 »


@ Hiltunen

Ikke blot naboen døde af kiksekagen, det gjorde han vist også selv. (ialt 3-4 mennesker døde så vidt jeg husker). MEN, når historien skal frem er det vigtigt, for at mane 'spøgelser' i jorden, at bringe hele historien og ikke kun de skræmmende dele af den.

Hvis jeg husker korrekt, havde pågældende kiksekage stået i køleskabet (ingen meldinger om temperatur) i ca en uge, da de fatale stykker af kagen blev indtaget.
[/quote]
Jeg kan ikke historien mere detaljeret end her hvor jeg fandt den
http://www.bt.dk/nyheder/kiksekage-draebte-far-og-soen
Men tragisk var det. Så derfor skolder jeg mine æg, lige såvel som jeg tager sele på, og bruger vinterdæk på min bil /o. Der blev i øvrigt dræbt ca. 200 i trafikken i år, hvor af naboens barnebarn heldigvis ikke blev en af dem trods hun for nylig var inde og rulle under en højresvingende lastbil.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Nytårsdesert/æg
« Svar #44 Dato: 30 December , 2011, 00:15 »
Det er formentlig også støre chance for at blive ramt af salmonella forgiftning hvis alt det man spiser er steril man får jo ingen immunforsvar
med respekt for dem som blev ramt den gang var det hele nok ikke blevet så hysterisk hvis den kiksekage ikke var kommet på bordet den gang
her bruges der også kun egne æg til alt  :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/