Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ægstørrelse ved vagtler  (Læst 10362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #15 Dato: 26 Oktober , 2011, 16:17 »
Husk at vagtler er særdeles hårde ved hinanden, specielt jumbo og japanske, så derfor anbefales flere hunner til hannen. Selv har jeg 1,4, som kan være lige lidt nok endda  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #16 Dato: 26 Oktober , 2011, 16:19 »
Jeg går stadig og tænker over om jeg skal have mere end 1.2. Det ender nok med at jeg snupper et par stykker mere med hjem ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #17 Dato: 26 Oktober , 2011, 17:39 »
Rart at vide,,man kan vel lukke hannen fra hunnerne hvis det går for vildt til :o
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

bly viol

  • Gæst
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #18 Dato: 26 Oktober , 2011, 21:30 »
jeg har jumbo . gul vildt farvet . vildtfarvet og hvidbroget . de er så¨søde og sjove. hyggelige lyde de giver . har selv ruget dem ud

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #19 Dato: 26 Oktober , 2011, 22:39 »
Mark..og det siger du først nu :o Har du nogle du sælger af?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

bly viol

  • Gæst
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #20 Dato: 26 Oktober , 2011, 23:12 »
hehevidste jo ik du ville ha . har solgt 50 i sidste mdr  /o . har kun 8 tilbage til næste års avl

Offline Fristed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 158
    • Fristedsgalleri
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #21 Dato: 26 Oktober , 2011, 23:15 »
Aj..nu må jeg altså snart på besøg.. du har jo bare alt muligt sjovt...  :D
så jo godt at du havde en del sidst jeg var der, men fik slet ikke tid til rigtig at se mig om...
hmm nok også lidt farligt  ;D
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

bly viol

  • Gæst
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #22 Dato: 26 Oktober , 2011, 23:18 »
haha ja der er lidt a hvert . du siger bare til  /o

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #23 Dato: 27 Oktober , 2011, 18:59 »
Må man egentligt ha vagtler i samme rum(ikke sammen med) høns..tænker på om vagtler er mere sarte mht. smitte og andet?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: ægstørrelse ved vagtler
« Svar #24 Dato: 27 Oktober , 2011, 20:47 »
Hmm.. Jeg tror sagtens, at man må have dem sammen/i samme rum osv, jeg plejer da at ruge både vagtler og hønsekyllinger ud samtidig, og de går da også under varmelampe sammen i laaaang tid, men pludselig kan det virke som om, at hønsene bliver ondskabsfulde ved vagtlerne, og vagtlerne skal have et lidt andet "landskab" for at de har det rigtig godt, så på den måde ville ejg aldrig lade dem blive gående sammen.

Køb et billigt drivhus på gul og gratis og ha vagtlerne deri, det er perfekt miljø til dem, hvis de har krat og jordbærplanter og lignende at gemme sig i.. Samtidig kan du lave mange lækre grøntsager eller bær eller frugter..mums  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling