Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny logerende  (Læst 5310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Biver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Ny logerende
« Dato: 21 Juli , 2011, 13:55 »
Jeg har i mine staldbygninger fået en ny logerende, en due. Fin og flot er den, men den bruger hele stalden som revir og desværre gøder den jo frit, så efterhånden er den ved at være en lidt anstrengende logerende. Den har været her i 3 uger og jeg har naturligvis købt foder til den og giver den vand. Det gjorde jeg ikke den første uge, men da den ikke viste tegn på at ville flytte igen, fik jeg ondt af kræet.

Jeg har skrevet til diverse foreninger og har fundet frem til, at duen stammer fra Tyskland og formentlig er fra 2011. Den har en gul ring på venstre ben og en hvid ring på højre. Da jeg ikke har planer om at blive dueavler, vil jeg gerne have et råd til, hvad jeg stiller op med sådan en sag. Som sagt har den været her i 3 uger og viser ikke tegn til at ville flytte.

Den danske brevdueforening kunne oplyse mig, at duen som sagt er fra Tyskland og nummeret på den gule ring, var ejeren tlf. nummer. Jeg har forsøgt at ringe til ejeren, men jeg får at vide, at nummeret ikke eksisterer. Endvidere har jeg skrevet til den tyske brevdueforening, men de har ikke ulejliget sig med at svare, så nu står jeg med et mindre problem.

Skal jeg vride halsen om på kræet, eller kan nogen være interesseret i, at afhente den sammen med 24,9 kg. duefoder?

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ny logerende
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2011, 14:06 »
Hvis ikke du vil have duen,ja,så vrid halsen om på den.Jeg har selv ca.50 brevduer og får ret tit fremmede duer i slaget.Nogle flyver videre dagen efter,andre bliver.Jeg er helt holdt op med at fremlyse duer,for ejeren af en due der ikke kommer hjem efter en konkurrenceflyvning,kan ikke fremover bruge den til flyvning.Jeg har aldrig været ude for at nogle gider hente en sådan due.Derfor foretager jeg mig intet når en fremmed due slår sig ned.
« Senest Redigeret: 21 Juli , 2011, 14:08 Fra Lekris »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Ny logerende
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2011, 07:17 »
Velkommen på forum, Ivan :D
Respekt for den omsorg du viser, for at hjælpe duen hjem, og /d til ejeren og de andre, du har kontaktet, fordi de ikke engang gider svare.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Ny logerende
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2011, 14:00 »
Hver sommer får jeg flere henvendelser om strandede duer, er det brevduer, får jeg en brevduemand til at kontakte vedkommende. Er det raceduer eller andet ubestemmeligt kører jeg selv efter det, inden for rimelig afstand.
Har en gang kørt ud til en som sagde at deres kat skulede undt efter duen der var fløjet mod vinduet. Da jeg kom derud var det en ringdue unge der var fløjet mod ruden, men jeg tog den døde due med hjem og så var de godt tilpas.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Ny logerende
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2011, 15:04 »
Du er da rette mand på rette sted, Alfred. Det var da sødt gjort!

Offline Biver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Ny logerende
« Svar #5 Dato: 22 Juli , 2011, 18:43 »
Jeg vil gerne sige, at DDB ved Bjarne Borresen, har været flink til, at hjælpe mig på vej og det var også ham, der kunne oplyse at duen var af tysk ejerskab/registrering. Nu har jeg taget en ny beslutning. Jeg kører til Sønderjylland med kræet og ser om ikke den så kan finde hjem, hvor den kommer fra. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til, at vride halsen om på den  :-X

Jeg vil gerne sige tak for velkomsten og svarerne.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Ny logerende
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2011, 18:55 »
Kune den ikke sendes med en Dansk transport til Tyskland når der skal flyves næste gang.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline KarinaogDan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
    • www.d-image.dk
Sv: Ny logerende
« Svar #7 Dato: 14 Oktober , 2011, 22:17 »
Hvad skete der med den ?

Mvh. Karina