Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forsvundne påfugle  (Læst 9400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Forsvundne påfugle
« Dato: 16 Juli , 2011, 09:31 »
Jeg har haft en påfugle høne gående i ca 6 uger bag hegn, og fik i denne uge en han til hende. Desværre blev han skræmt dagen efter han kom og brød ud af indhegningen.

Jeg satte derfor hunnen fri for hun havde alligvel været her så længe, hun ikke burde forsvinde. Hannen kom da også tilbage og de gik sammen i haven dagen efter, men men...

Dagen efter sidst på dagen forsvandt han og blev set ca 300 meter væk hos naboen men var senere væk. Hunnen kalde lidt men opgav hurtigt, og holdt til rundt ved hønsene i et par dage.

Men siden her til morgen har vi intet set til hende, og frygter virkelig hun har forladt os også. Jeg troede ikke hunnerne ville forlade stedet de hørte til ???

Jeg har ellers fået et lidt tæt forhold til vores påfugle hun og hun var meget rolig og omgængelig, super dårlig start på dagen.

Oven i det hele venter vi gæster til gril og ude hygge....hvorfor sku det lige ske nu  :'(

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2011, 09:41 »
Rigtig ærgeligt...men faktisk er det selve grunden til jeg ikke har påfugle.Hører at for meget om at de finder nye hjem..og jeg har ikk 4 kvadratkm matrikel som er det de gerne opfatter som deres territorie.
Håber du finder dem igen.
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2011, 12:15 »
@ Michael
Der er jo påfugle flere steder på Stevns, måske de har søgt nyt selskab, så du kunne jo prøve at spørge dig lidt for.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2011, 12:55 »
@ Michael
Der er jo påfugle flere steder på Stevns, måske de har søgt nyt selskab, så du kunne jo prøve at spørge dig lidt for.

Jeg har været rundt i lokal området uden held i dag, men overvejer en efterlysning i den lokale avis. Tror nu ikke ret meget på jeg har held med det.

Jeg havde ellers forstået at hun påfugle ikke forlod hjemmet ??

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2011, 13:16 »
Øv, hvor er det ærgerligt, Michael, jeg håber, du finder dem *k
Jeg har jo en drøm om påfugle, når vi flytter til Bornholm og finder vores drømmested med megen plads på landet. Jeg kan da forstå, at vi skal havde dem lukket inde i nogen tid, inden de får lov til at gå frit.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #5 Dato: 16 Juli , 2011, 13:25 »
Øv, hvor er det ærgerligt, Michael, jeg håber, du finder dem *k
Jeg har jo en drøm om påfugle, når vi flytter til Bornholm og finder vores drømmested med megen plads på landet. Jeg kan da forstå, at vi skal havde dem lukket inde i nogen tid, inden de får lov til at gå frit.

Ja jeg ærgrer mig godt nok, det slog mig lidt ud at især hunnen forsvandt.

Jeg fik og vide 2 uger var nok, og hun har gået der ihvertfald 6 uger...

En lille trøst er jeg har 2 kyllinger gående jeg rugede ud efter æg fra hende, de er ikke ret gamle men håber da de overlever. Har hørt det er svært og holde liv i maskin udrugede påfugle kyllinger.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #6 Dato: 16 Juli , 2011, 13:28 »
Ja, jeg har også hørt at påfuglekyllinger er sarte, især over for fugt, vist endda selvom de går sammen med deres mor.
Jeg *k
Jeg har ikke glemt mit gamle løfte mht. når jeg skal til USA næste gang.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #7 Dato: 16 Juli , 2011, 14:06 »
Ja, jeg har også hørt at påfuglekyllinger er sarte, især over for fugt, vist endda selvom de går sammen med deres mor.
Jeg *k
Jeg har ikke glemt mit gamle løfte mht. når jeg skal til USA næste gang.

Jeg glæder mig til du skal  ;)

Offline louisepedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #8 Dato: 25 Juli , 2011, 10:55 »
Hej nielsen
jeg har selv fritgående påfugle/nu kun 1 kok da min høne døde i vinters.
hvem siger du kun skal holde dem inde i 14dage?
påfugle søger hurtigt nyt terrirorie hvis de ikke er tilfredse hvor de er- og de gider ikke gå alene- mine bor sammen med hønsene og hygger sig fit med det. Jeg ville have sagt du skulle holde dem inde mindst 6 mdr til et lille år.... det er bare mig  :-\ det har jeg selv gjort- selvfølgelig med stor voliere.. og jeg har 7-9-13 ikke haft nogle der er rendt fra pladsen  :D
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #9 Dato: 31 Juli , 2011, 13:25 »
Hej nielsen
jeg har selv fritgående påfugle/nu kun 1 kok da min høne døde i vinters.
hvem siger du kun skal holde dem inde i 14dage?
påfugle søger hurtigt nyt terrirorie hvis de ikke er tilfredse hvor de er- og de gider ikke gå alene- mine bor sammen med hønsene og hygger sig fit med det. Jeg ville have sagt du skulle holde dem inde mindst 6 mdr til et lille år.... det er bare mig  :-\ det har jeg selv gjort- selvfølgelig med stor voliere.. og jeg har 7-9-13 ikke haft nogle der er rendt fra pladsen  :D

Yep, jeg har lige købt et nyt par. De skal gå indhegnet frem til foråret. De går faktisk hos hønsene, men de er ikke søde ved dem....utroligt nok egentlig.

Så jeg har i dag i gang i et større flytteprojekt så hønsene kan blive flyttet ind ved siden af i stedet.

Offline louisepedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #10 Dato: 31 Juli , 2011, 21:58 »
 ??? nå det er jeg da ked af at høre.....
altså hos mig går det jo fint- min kok kan godt finde på at sætte hønsene på plads når der er mad han vil have- eller når han vil drikke først, men ellers følges de rundt i haven og ind på pind om aftenen...  ::)
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline AllanBH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #11 Dato: 18 August , 2011, 22:33 »
Mine 2 påfugle hunner har været væk i 4 uger. Så lagde vi seddel i postkasserne rundt om os. Ca. 20 sedler hos naboer. Og pludselig ringede telefonen :) De er hjemme igen.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #12 Dato: 19 August , 2011, 06:51 »
Det var da en dejligt :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #13 Dato: 19 August , 2011, 09:19 »
Og hvor langt væk var de så  ???
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline AllanBH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Forsvundne påfugle
« Svar #14 Dato: 26 ſeptember , 2011, 21:54 »
ca 1 og 2 kilometer... den ene var fundet sammen med nogle høns på en gård.