Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp due på balkonen!  (Læst 2083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

incepticon

  • Gæst
Hjælp due på balkonen!
« Dato: 11 Juli , 2011, 23:39 »
Jeg bor i en lejlighed tredje sal. Sagen er at der kom en due og fødte en ung på balkonen. Efter fødslen ca. 1,5-2 uger blev jeg nød til at fjerne dueungen fra den ene balkon til den anden fordi bygningen bliver malet af boligforeningen. Jeg troede at duens mor ville stadig bringe mad til dueungen, men jeg har lige fundet ud af at den ikke er flyvet hen til dueungen endnu (efter ca. 5-6 timer). Derfor bragte jeg duen hen til dens mor igen, men jeg har lige fundet ud af at de ikke gider kendes deres unge. Hvad skal jeg gøre nu?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hjælp due på balkonen!
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2011, 23:51 »
Hvis moderen nægter at have med ungen at gøre, kan du vælge enten at tage dueungen i pleje, eller aflive den. Den skal jo ikke ligge og lide sultedøden.
Mvh
Erik Andersen

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hjælp due på balkonen!
« Svar #2 Dato: 12 Juli , 2011, 15:06 »
Jeg bor i en lejlighed tredje sal. Sagen er at der kom en due og fødte en ung på balkonen. Efter fødslen ca. 1,5-2 uger blev jeg nød til at fjerne dueungen fra den ene balkon til den anden fordi bygningen bliver malet af boligforeningen. Jeg troede at duens mor ville stadig bringe mad til dueungen, men jeg har lige fundet ud af at den ikke er flyvet hen til dueungen endnu (efter ca. 5-6 timer). Derfor bragte jeg duen hen til dens mor igen, men jeg har lige fundet ud af at de ikke gider kendes deres unge. Hvad skal jeg gøre nu?

Nu kommer der jo ikke bare lige en due og "føder" en unge.Den har ligget og ruget sine æg i 18 døgn,så æggene skulle bare have været fjernet,så var der ingen problemer med unger.
Hilsen Leif
Kanariefugle.