Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kære køber  (Læst 51894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Kære køber
« Dato: 05 Maj , 2011, 22:27 »
Kære køber :

Vil du ikke være sød at undersøge om du må købe for din samlever, før du henvender dig ?

Vil du ikke sætte dig ind i hvor dyrene befinder sig, så det ikke kommer som et chok for dig at det måske ikke lige er rundt om hjørnet ?

Vil du ikke være sød at holde din aftale, og ikke springe fra i 11. time, det er sgu surt især hvis der er en 3. part indblandet (formidler/transport) ?
For 3. part gør det kun for at hjælpe og være flink .

Jeg har desværre her på det sidste været ude for alle disse ting og blevet brændt af nogle gange, og det gør mig efterhånden noget træt og trist.

Så kære køber overvej det nu nøje om du nu også  VIL/MÅ købe.....
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2011, 14:16 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Kære køber
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2011, 22:33 »
Hørt!

Var det samme igennem med mine hængebugsvin. Begge sprang fra igen efter et par dage da de havde tænkt lidt over det. Jamen så start da med at tænke og vent med at ringe til du er HELT klar!!!
Enden blev jo at alle fem grise ligger trygt og godt i fryseren.  ;D

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kære køber
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2011, 22:37 »
 /o /o

Enig Lene. Ikke noget værre end at blive brændt af. Har man ændret mening, og det sker jo, er det mindste man kan gøre at ringe og sige fra.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2011, 05:39 »
Så overvej venligst inden kontakt til sælger:

1) Må jeg få flere dyr for min samlever ?

2) Skal jeg virkelig have dyr/flere dyr ? eller er det blot en fiks ide, jeg lige har fået.

2) Kan jeg hente dyrene, har jeg mulighed for det ?

4) Har jeg råd til dyrene (for de vil højst sandsynligt ikke være gratis) ?

Det vil spare en masse tid og ærgerelser både for køber og sælger.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Kære køber
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2011, 07:37 »
Så overvej venligst inden kontakt til sælger:

1) Må jeg få flere dyr for min samlever ?

2) Skal jeg virkelig have dyr/flere dyr ? eller er det blot en fiks ide, jeg lige har fået.

2) Kan jeg hente dyrene, har jeg mulighed for det ?

4) Har jeg råd til dyrene (for de vil højst sandsynligt ikke være gratis) ?

Det vil spare en masse tid og ærgerelser både for køber og sælger.



Syntes godt om... alt andet andet er squ da for dumt.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Kære køber
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2011, 08:00 »
Hej Lene
Det er jeg mest ude for med folk fra dba.dk.
En herre havde bestilt 20 4 ugers kyllinger, og ringede kort tid før han skulle komme og aflyste. Så jeg har jo afvist rigtig mange andre, da disse kyllinger er bestilt.
Derfor har jeg indført, at ved bestilling af kyllinger der er ældre, skal de betale halvdelen ved bestilling. Så er jeg sikker på at de er seriøse. Iøvrigt har jeg kun afhentning og åbent i min stald på søndage  af hensyn til dyrene, og det er der også nogle depr ikke kan acceptere. Så er der også dem, hvor alt går galt
"jeg kom ikke da min søn røg på skadestuen", næste gang " undskyld jeg brændte dig af, men der gik ild i vores stald....... Osv. Osv. Men det er jo de knubs det følger med når man har med hele den meget forskellige familien Danmark at gøre. Men øv hvor irriterende
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2011, 08:18 Fra Helle Enevoldsen (josefineamanda) »
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Kære køber
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2011, 08:04 »
Hørt! /o

Har dog i år ikke haft problemer, men har prøvet det før /d
Mvh

Claus

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Kære køber
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2011, 08:07 »
Derfor jeg er meget ked af at holde dyr tilbage for folk. Men 7-9-13
 er jeg ikke brændt alt for meget af i år.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #8 Dato: 06 Maj , 2011, 08:08 »
Jeg har desværre ramlet ind i del dårlige undskyldninger her på det sidste, fra købere som jeg naivt troede var oprigtigt interesseret, især når de selv tager kontakt til mig..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Kære køber
« Svar #9 Dato: 06 Maj , 2011, 08:26 »
Ja spild af tid og kræfter :(
Måske nogen tror man lever af det ? Måske de regner med, at man alligevel "bare" går der hjemme.....jeg har ihvertfald nogle der regner med at man er disponible 24-7  ;D
Men jeg ser sådan på det, at de folk der brænder aftaler af gang op gang, er de selvsamme mennesker der måske ikke har den fornødne tid og overskud. Så måske er dyrene bedst tjent med at blive hos dig, Lene  ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Tineuv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Kære køber
« Svar #10 Dato: 06 Maj , 2011, 11:11 »
Kan jeg sagtens forstå.
Jeg kan godt mærke på de forskellige sælgere af høns, at de ikke altid tror på en..
Jeg har været på jagt efter høns at købe længe og har det sidste år planlagt og bygget og er nu endelig klar.
Den første jeg henvender mig til, aftaler jeg at jeg vil hente hønsene tirsdag aften og at jeg lige vil skrive nøjagtigt tispunkt til ham dagen efter. Da jeg så skriver dagen efter som aftalt, har han desværre solgt dem :o( øvøv.. men kan godt forstå man gerne vil være sikker på en handel når man nu vil af med sine dyr.
Den næste jeg ringer til laver jeg en fast aftale med og kører som aftalt ud efter dyrene.. Vedkommende er desværre ikke hjemme selvom jeg er der til tiden og han tager ikke telefonen. Han har heller ikke taget tlf eller svaret når jeg har forsøgt mig på mail og sms, så han havde nok fortrudt..

Det er derfor også frustrerende for de seriøse købere, at der er købere der ikke overholder deres aftaler, for det kan desværre også smitte af på sælgerne rundt omkring.

Heldigvis skal jeg ud til Morten i Varde på søndag og hente nogle høns og til Rudy i starten af juni så det glæder jeg mig RIGTIG meget til :o)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #11 Dato: 06 Maj , 2011, 14:14 »
Helt klart, sælger skal også overholde sine aftaler, ingen tvivl om det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline landsbytossen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Kære køber
« Svar #12 Dato: 06 Maj , 2011, 16:10 »
Jeg kunne ikke være mere enig...

Det er kun knap 7 mdr siden vi købte vores første damer, og nu stod vi altså og gerne ville have dem suppleret med lidt flere...

Vi er netop i dag vendt hjem fra en tur i Havdrup, med 3 flotte orpington-piger (to gul-sortsømmede og en legham?) slet ikke til at stå for og helt utrolig kælne..jeg sad ude i vores have og pludselig havde jeg alle 3 piger på skødet...gg

Nå, men på søndag glæder vi os til at kigge forbi Helle i Faxe (som aftalt i går) og se de fine kyllinger...

Jeg tror sgu vi er fuldstændig forelsket..gg *p

Vores blå (sølv) wyandotter blev lidt gal da hun så de små piger på 4 mdr, men bortset fra at hun overfusede den gyldne pige, så går det faktisk meget godt nu.
Hilsner herfra kravlegården

1 sølvrandet wyandotter
1 blå wyandotter
1 doven Norsk skovkat-blanding (han) der trives fint i selskab med "damerne"

Offline Shahram

  • Bruger
  • Indlæg: 26
    • http://www.radmehr.dk
Sv: Kære køber
« Svar #13 Dato: 03 Juli , 2011, 23:19 »
Det med at blive brandt af er nogle som har sket meget på det sidste. Sidste uge var det tre stykker jeg ventede på i haven hele dagen. Jeg køre oven i købet fra København  til Skovlunde.
Men det bedste var i fredags som jeg havde en aftale med Naturalt fra Brande som skulle komme med foder til mig og tingene var bestilt i starten af ugen. Jeg ventede i haven en hel dag over 12 timer og selvom de har mit tlf. nummer ringede de ikke og der dukkede ingen op. Kontoret var lukket og folk som har bestilt de forskellig ting kom efter deres foder og jeg kunne ikke forklar det. men imorgen Mandag må jeg have fat på dem men selvfølglig skal det også gå ud over mit arbejde nu. Det mindste er at ringe og sige man ikke kan nå det eller har fortryd det. Så jeg forstår det rigtig godt.

thorleif

  • Gæst
Sv: Kære køber
« Svar #14 Dato: 03 Juli , 2011, 23:50 »
Lene, du MAA bare sige at du vil ha halvdelen umiddelbart, hvids der saa ikke er en check i posten efter 2-3 dage, saa er handelen annulered. Jeg plejede at selge hundreder af haner/hoener, og det fungerede veldig fint. Hvids koeber er serioes, saa vil han/hun ogsaa foele sig tryg ved at handle paa slige betingelser.