Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Alt om påfugle!  (Læst 17247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Alt om påfugle!
« Dato: 16 April , 2011, 08:11 »
Jeg vil have POP-fugle.

hvad skal jeg lige vide om dem? hvad spiser de? er de vinterhårdføre?

kan man nøjes med en kok eller skal man have et par?

skal man have dem fra kyllinger? er de selvhjulpne som små?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #1 Dato: 16 April , 2011, 09:17 »
De larmer... Meget :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #2 Dato: 16 April , 2011, 17:18 »
Jeg er lige med på sidelinien her.
Er det bedst med en han og en hun eller en han og ? hunner?
Jeg ved, at kyllingerne er ret sarte som små, men hvor gamle skal de være, for at de bliver mere hårdføre?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Fredling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
    • Sabelpoot.se
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2011, 11:05 »
Kika gärna in på min hemsida www.sabelpoot.se
Där hittar du mängder av information om påfåglar :)

Mvh Linda
http:www.sabelpoot.se

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2011, 13:44 »
Hva så søs : kan du slet ikke tåle udsigten til al den nye plads  <H

Konen vil også gerne : nix - der bliver jeg godt nok en tand for bange for mikkel ræv - uha uha uha , jeg ville godt nok blive ked af at tabe sådan en smuk fugl til mikkel .....
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2011, 14:09 »
haha vælger bare at se muligheder :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2011, 15:18 »
Hvornår skal det store flytteri / maleri / spartle / bygge / lave om begynde ?
Får du nøglen snart ? Hvis datoen passer vil jeg gerne give et nap med !
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2011, 16:21 »
Sikke en fin side du har Linda, jeg læste alt om dine påfugle, for når vi flytter planlægger vi at få påfugle.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #8 Dato: 22 Maj , 2011, 18:57 »
Hvornår skal det store flytteri / maleri / spartle / bygge / lave om begynde ?
Får du nøglen snart ? Hvis datoen passer vil jeg gerne give et nap med !

Vi er i fuld gang :) alle weekender stort set er vi igang, mangler stærke mænner tilat flytte mit klaver :D planerat flytte det på søndag så kom endelig hvis du har tid og lyst :D

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #9 Dato: 22 Maj , 2011, 20:01 »
Kika gärna in på min hemsida www.sabelpoot.se
Där hittar du mängder av information om påfåglar :)

Mvh Linda

Hej Linda

En rigtig fin hjemmeside.... det gjorde da ikke interessen mindre ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Egon Lund Nielsen

  • Bruger
  • Indlæg: 86
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #10 Dato: 22 Maj , 2011, 20:22 »
Vi har haft påfugle i adskillige år - desværre har vi dem ikke mere. De trives absolut bedst, hvis de får lov at være fritgående, vær ikke speciel bange for ræven, påfugle er meget vagtsomme og flyver højt til grens for natten. Én hane går nok ikke - jeg tror den ville søge væk på udflugt efter høner. De ruger meget villigt, og er gode til at passe kyllinger - flere gange har vi haft rugende påfugle ude i mark og hegn, når kyllingerne klækkede kom de hjem med dem. Jeg opfattede ikke kyllingerne som sarte - tværtimod vil jeg betegne dem som stærke. En smule støj især i parringstiden, må man finde sig i - speciel lyd. Det kan være svært at "stille" en voksen fugl, især hvis ikke der i forvejen er andre påfugle, derfor må det være bedst at udruge dem på "stedet", eller alternativt anskaffe unge fugle. Fugle influenzaen satte en stopper for vort hold af påfugle - jeg brød mig ikke om at spærre dem inde i volierer - så vi solgte dem alle. Det var ganske kort om min erfaring med de smukke fugle - ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen.



mvh Egon Lund Nielsen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #11 Dato: 22 Maj , 2011, 20:45 »
Vi har haft påfugle i adskillige år - desværre har vi dem ikke mere. De trives absolut bedst, hvis de får lov at være fritgående, vær ikke speciel bange for ræven, påfugle er meget vagtsomme og flyver højt til grens for natten. Én hane går nok ikke - jeg tror den ville søge væk på udflugt efter høner. De ruger meget villigt, og er gode til at passe kyllinger - flere gange har vi haft rugende påfugle ude i mark og hegn, når kyllingerne klækkede kom de hjem med dem. Jeg opfattede ikke kyllingerne som sarte - tværtimod vil jeg betegne dem som stærke. En smule støj især i parringstiden, må man finde sig i - speciel lyd. Det kan være svært at "stille" en voksen fugl, især hvis ikke der i forvejen er andre påfugle, derfor må det være bedst at udruge dem på "stedet", eller alternativt anskaffe unge fugle. Fugle influenzaen satte en stopper for vort hold af påfugle - jeg brød mig ikke om at spærre dem inde i volierer - så vi solgte dem alle. Det var ganske kort om min erfaring med de smukke fugle - ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen.



mvh Egon Lund Nielsen

Tak Egon.... kan meget vel være at jeg vender tilbage ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline AllanBH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #12 Dato: 23 Maj , 2011, 23:18 »
Vi fik et påfugle par i indflytningsgave :). Til at starte med havde vi dem inde i laden på 25kvm. og byggede en volier udenfor på ca. 20 kvm. Vi fik dem i maj sidste år. Efter 4uger købte vi en hun mere. efter 3 mdr lukkede vi dem ud i haven.(6300kvm) Det gik fint med hønsene som også går alle steder. Men men... da han tabte alle hans bagfjer(156 stk) i august(som normalt) gik pigerne deres vej. Vi fandt dem efter 4uger igen, heldigvis. De gik hele vinteren i laden/volieren. Og i marts i år lukkede vi dem ud igen. den ene hun ligger nu på 4 æg og ruger, hun ligger inde i laden.  /o selv om der er åbent ud til. Han er virkelig flot, og især i parringstiden. Men er også lidt larmende, han passer på... især ved nye lyde. 6300 kvm have er lige lidt nok, han bevæger sig lidt udenfor grunden, på den blinde vej. Og lidt ud på en græs mark. Men jeg henter ham bare, hvis han er for langt væk. Han er lige begyndt at komme hen til vores dør for at få en go bid ;D Hos os får de en blanding af hvede, solsikke frø, æglægning piller, rosiner, jordnødder. Vi er så spændte om han kan berugte æggene. Vi må vente 23 dage endnu.....

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #13 Dato: 24 Maj , 2011, 06:06 »
Hvor spændende, Allan /o
Nu glæder jeg mig virkelig til vi skal flytte, så min drøm også kan gå i opfyldelse.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline AllanBH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Alt om påfugle!
« Svar #14 Dato: 29 Maj , 2011, 21:36 »
3 æg ubefrugtet og 3 er befrugtet.... påfugle høne nr 2 har lagt et æg idag...... ;D