Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Hønsepriser

Max. 50 kr.
0 (0%)
50 - 100 kr.
0 (0%)
101 - 200 kr.
0 (0%)
201 - 300 kr.
0 (0%)
301 - 400 kr.
0 (0%)
401 - 500 kr.
0 (0%)
Over 500 kr.
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 0

Forfatter Emne: Hva ska den koste ??  (Læst 70457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #60 Dato: 25 November , 2011, 14:56 »
jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor en lille pappegøje som ikke kan bruges til andet end at larme og kikke på skal koste flere tusind kroner, og hvorfor så folk mener at høns nærmest er noget man skal ha forærende. Jeg sælger aldrig dyr til under 150 kr stk og jeg har ingen problemer med at komme af med dem, det er bare et spørgsmå lom kvalitet !
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #61 Dato: 25 November , 2011, 17:34 »
Jeg mener, at 1,4 store lyse Sussex burde koste 1.000 - kr. med fast fodring og fra en opdrætter, der har udstillet dyr af rimelig kvalitet.

Jeg har ind imellem set gæs og ænder på Landsudstillingen, der sælges til slagtepris, selv om de har været rimelig højt bedømt.

Hvis vi sælger høns som havehøns mener jeg, vi bør klippe DF fodringen af. Det kunne være en måde at vise, at vi også sætter en pris på at fremavle dyr som avls- og racehøns? Og den, der køber hønsene som havehøns, har ikke noget at bruge DF ringene til.

Venlig hilsen

Erik

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #62 Dato: 25 November , 2011, 17:51 »
hvad kan ringene da bruges til

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #63 Dato: 25 November , 2011, 18:24 »
Du kan udstille dem, hvis de har ring på.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #64 Dato: 03 Februar , 2012, 17:54 »
Kom og stem, det er ganske anonymt.

Det kunne være sjovt hvis alle på Forum gad at stemme. /o for alle har alligevel en mening om det.

321 ud af 4418 er ikke mange, så kom ud af "busken".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #65 Dato: 06 Juni , 2012, 19:22 »
Har lige gennemlæst hele tråden, da jeg har kyllinger og høns til salg lige nu.

Jeg kan ikke forstå høns ikke er dyrer, til sammenligning, holder jeg Dendrobatider (pilegiftfrøer) og der er ikke en eneste  der sælger under 150,- for en begynderfrø og de lidt mere eftertragtede koster oftest mellem 350 og 1200 pr styk.

Her man "prooven breeders" til salg kan prisen for 1.2 sagtens komme op på 4500,-. Her er tale om dyr der ikke er mere end 12 til 15 mm nogle gange og ikke vejer mere end et gram.

Blot mit besyv - for er der noget jeg vil have betaler jeg prisen.

Mvh
Jens

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #66 Dato: 06 Juni , 2012, 19:49 »
Har lige gennemlæst hele tråden, da jeg har kyllinger og høns til salg lige nu.

Jeg kan ikke forstå høns ikke er dyrer, til sammenligning, holder jeg Dendrobatider (pilegiftfrøer) og der er ikke en eneste  der sælger under 150,- for en begynderfrø og de lidt mere eftertragtede koster oftest mellem 350 og 1200 pr styk.

Her man "prooven breeders" til salg kan prisen for 1.2 sagtens komme op på 4500,-. Her er tale om dyr der ikke er mere end 12 til 15 mm nogle gange og ikke vejer mere end et gram.

Blot mit besyv - for er der noget jeg vil have betaler jeg prisen.

Mvh
Jens
Se det sætter tingene lidt i perspektiv :o. Jeg er i øvrigt helt enig. Høns er for billige i Danmark. Jeg griner lidt i mit stille sind over, at jeg nær aldrig fik solgt mine hollandske dværgkyllinger á 50 kr., men den stamme der lige har været til "gives væk" blev revet væk, og sælger havde fået "en millard" henvendelser på dem, som hun selv skrev.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Castella

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 269
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #67 Dato: 06 Juni , 2012, 19:52 »
Jeg synes nu sagtens at man kan kræve 150,- & derover for et godt racedyr,hermed min stemme  /o
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #68 Dato: 06 Juni , 2012, 19:53 »
Kom og stem, det er ganske anonymt.

Det kunne være sjovt hvis alle på Forum gad at stemme. /o for alle har alligevel en mening om det.

321 ud af 4418 er ikke mange, så kom ud af "busken".


Jeg har ikke stemt da jeg ikke har en mening om det du spørger om.
citat: "Lad os tage udgangspunkt i at det er en høne af ren stor race i alderen 5-6 mdr. og den er hverken supergod eller super dårlig."

Jeg har aldrig hverken købt eller solgt en høne af ren race. Jeg har 15 hybrider, som jeg har givet kr. 60 for pr. stk., men altså ingen af ren race.
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline Janee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #69 Dato: 27 Juni , 2012, 22:32 »
Jeg har købt Isa Brown øko hønniker til 65kr stk (det er udemærkede høns ;)) Og købt Maraner fra sidste år til 100kr - synes nok 100kr for en hønnike er en fair pris.
Hvordan ligger priserne på kyllinger.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #70 Dato: 27 Juni , 2012, 22:47 »
Jeg har købt Isa Brown øko hønniker til 65kr stk (det er udemærkede høns ;)) Og købt Maraner fra sidste år til 100kr - synes nok 100kr for en hønnike er en fair pris.
Hvordan ligger priserne på kyllinger.

Her er en (lidt lang, men ganske interessant) tråd om priser inkl. kyllinger ;).

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=26727.msg240256#msg240256
« Senest Redigeret: 29 Juni , 2012, 11:40 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #71 Dato: 27 Juni , 2012, 23:08 »
jeg købt her i efteråret 2011 Danske brune landhøns, da jeg ville ha den store race, så var jeg villig til at give en del for dem, jeg var heldig at jeg fandt en super flink ældre mand her på fyn som havde lidt netop de høns som jeg ville ha, prisen blev 100kr pr stk og det var for nogle rigtige fine dyr som havde været på udstilling.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Karensminde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 344
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #72 Dato: 06 April , 2013, 21:29 »
Jeg mener af 150 Kr for en høne ikke gjaldt vi opdrætter har jo brugte penge på strøm (for det meste), strøm til varmelampe samt penge til foder ;) 
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Ladyhawk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
  • Livet er kort - spil Bridge :)
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #73 Dato: 26 Juli , 2014, 22:11 »
Hej alle

Jeg har stemt 150 +, da jeg sammenligner med, at jeg skal give mellem 160 - 200 kr for en slagtet økokylling/økohøne, hvis jeg skal spise den. Mine høns er økohøns, og skal ikke sælges for under den pris jeg skal give, hvis jeg bageter skal gå i supermarkedet for at købe en til at spise....

Fortsat rigtig god sommer :)

Ladyhawk
Kærlig hilsen fra en glad mad-mor til en dejlig mellempudel: VooDoo samt 2.7: Bianca (maran), Klara (auracana/maran), Lille Pigen (dværgwyandot), Grevinden (smuk, stor dame, husker ikke racen), Røde (smuk, stor, rødbrun dame, husker ikke racen), Baronessen, (maran), frk Fin (dv. wyandot/auracan - fuldstændigt sort), Klaranetten, Klaras lillesøster, Gonzales hane, der begyndte at gale før han var 6 uger. (perlegrå auracana)  og Fagotten (tidligere frk Uheldig, til "hun begyndte at gale) (dv. wyandot/auracana

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #74 Dato: 07 Juli , 2015, 12:06 »
....tør næsten ikke nævne det, men, med mit hønsehusbyggeri, og, de summer der er løbet deri, betyder det mindre  :-\ Men, som vi siger her i huset.....det koster at have en hobby.   :laugh:
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals