Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Hønsepriser

Max. 50 kr.
0 (0%)
50 - 100 kr.
0 (0%)
101 - 200 kr.
0 (0%)
201 - 300 kr.
0 (0%)
301 - 400 kr.
0 (0%)
401 - 500 kr.
0 (0%)
Over 500 kr.
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 0

Forfatter Emne: Hva ska den koste ??  (Læst 70748 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #45 Dato: 27 Maj , 2011, 08:58 »
Min stemme er for længst afgivet, men jeg mener nu nærmere 150 kr end 101 kr.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #46 Dato: 27 Maj , 2011, 09:22 »
Havde sidste mulighed eller valg/stemme heddet: "kr.150 og derover"
havde jeg stemt der  /o 
Vi behøver jo ikke nødvendigvis binde penge i halerne på vore gode dyr når de evt. bliver solgt. Jeg har i en anden tråd anført at det koster ialt i omkostninger ca. 150kr. at produceret et stk. ungdyr, hvilket jeg så senere fik vertificeret, i en anden tråd om emnet.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #47 Dato: 27 Maj , 2011, 11:01 »
Sidste svar mulighed hedder da : Over 150 kr. er det ikke noget af det samme som 150 kr. og derover ? ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #48 Dato: 27 Maj , 2011, 11:27 »
Jo, ikke for at være en vrøvle hoved. Men bare fordi jeg mener kr.150 lige ud  ;D

thorleif

  • Gæst
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #49 Dato: 27 Maj , 2011, 11:58 »
Jeg selger alle mine "ikke-perfekte" race-hoener som baghave-hoens, og poengterer altid at det drejer sig om ikke-videre-avls dyr, de sidste 5 aar har jeg aldrig faaet mindre end 25 pund per hoene. jeg selger dem altid 4+ maaneder gamle. Det vil jeg nog ikke opnaa i Danmark.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #50 Dato: 27 Maj , 2011, 12:07 »
@ Thorleif

Det er ca. 215 kr. for et dyr som ikke er til videre avl. Det er da ganske godt  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #51 Dato: 27 Maj , 2011, 16:28 »
Jeg tror at prisen afhænger af efterspørgsel på den enkelte race. Jeg tror at det er nemmere at sælge Brahma, Araucana og Maran, til 100 kr pr stk da de er in lige i tiden. Jeg har lige frivilligt fodret ræven med 30 frasorterede kyllinger i alderen 4 mdr til 2 mdr efter kun en henvendelse på mine Australops kyllinger.
Jeg har det sådan at når først de er sorteret fra, så skal de bare væk, for de tager bare plads, tid og foder for dem der er bedre.
Hilsen Mogens
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #52 Dato: 27 Maj , 2011, 16:30 »
@Mogens præst

Hvorfor fodre ræven med de store - kunne du ikke spise de dyr? Mener at de skulle være i en ok størrelse som 4 mdr.??
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #53 Dato: 27 Maj , 2011, 16:32 »
Jo men jeg har stadig rigelig med kyllinger i fryseren fra sidste år, og der er stadig rigelig af slagte på
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

thorleif

  • Gæst
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #54 Dato: 28 Maj , 2011, 15:16 »
@Lene Lestat. Ja pricerne paa fjerkrae er ganske bra herborte, realistiske. Det er altfor mange billige hoener i Danmark, det oedelegger pricen en relativt serioes avler kan opnaa for sine dyr. Min hobby har vaert selv-finansierende i mindst 10 aar, og det er slig det skal vaere hvids man arbejder lidt serioest med avlen. Men jeg goer altid koeberen opmerksom paa hvad der egner sig til videre avl, og hvad der kan vaere udstillings-kandidater. Der er 1-2 unge dyr hvert aar, udaf 30-50 kyllinger der selges til folk der er villige til at betale ekstra godt for 4-5 mnd gamle perfekte Croads, disse koster vanligtvis 50-100 pund pr styk. Det er slig pricerne er for mange racer. Tony Beardsmore tilboed mig en trio gode  Sorte Sumatra for 150 pund. Det er billigt.   

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #55 Dato: 29 Maj , 2011, 06:56 »
Jo men jeg har stadig rigelig med kyllinger i fryseren fra sidste år, og der er stadig rigelig af slagte på

Okay, men har du så ikke tænkt på at en hjemmeavlet hønsesteg som du har i fryseren kunne bruges som gave eller lign - der er mange som hellere vil spise hjemmeavlet dyr end dem man køber hos nærmeste købmand. ;)

Jeg ville sætte stor pris på en sådan gave.  /o

Samtidig kunne du jo også sætte slagede dyr til salg - der findes jo dem der ikke kan slagte dyr men som gerne vil spise dem. ;)


Jeg har ikke endnu det store overblike over hvad der evt skal i fryseren. Og så er der jo også alle dem der bestiller dyr også - såe... Lige hvor mange der evt kommer i fryseren er uvist ud af de ca 30 overlevende kyllinger jeg har fået i år.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #56 Dato: 29 Maj , 2011, 08:56 »
Jeg har lige frivilligt fodret ræven med 30 frasorterede kyllinger i alderen 4 mdr til 2 mdr efter kun en henvendelse på mine Australops kyllinger.
Jeg har det sådan at når først de er sorteret fra, så skal de bare væk, for de tager bare plads, tid og foder for dem der er bedre.
Hilsen Mogens

Hvis der på et tidspunkt bliver for mange til ræven, henter jeg dem gerne og fodrer dem op til fryseren, når bare de er varmefri.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #57 Dato: 02 Juni , 2011, 08:41 »
Hvis der på et tidspunkt bliver for mange til ræven, henter jeg dem gerne og fodrer dem op til fryseren, når bare de er varmefri.

Mon ikke de er varmefri når de er 2 - 4 mdr
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #58 Dato: 26 August , 2011, 10:29 »
Kom og stem.

256 stemmer ud af 5357 medlemmer er ikke meget.

Og husk det er anonymt at stemme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hva ska den koste ??
« Svar #59 Dato: 25 November , 2011, 14:09 »
det kommer jo meget an på hvorfor der købes eller sælges, jeg vil heller slagte end sælge til 75kr , men er mere tilhænger af at bytte, med alt, men frasorterede bør jo ende i gryden og ikk som havehøns, da det jo er med til at udvande en race standard, og holde prisen nede på gode dyr :o